28 juni 2011

RETRO I TRÄDGÅRDEN

I en av alla sommartidningar som har kommit i år såg jag en bild på två st solsängar som stod placerade i en trädgård.
Fick ett härligt minne av att sådana hade jag när jag var liten och de var så bekväma, har hållt lite koll på loppisar och förra veckan hittade jag en som jag föll för.
Lite härligt retro i trädgården, hoppas kunna hitta fler i sommar.
Perfekt att läsa tidningar i.
Gjorde mig och barnen lite lemonad igår, så gott och svalkande.
Piffade till det med lite citronskivor och jordgubbar.

Så skönt att värmen har hittat tillbaka, fick dock en liten chock igår eftermiddag när värmen kom smygande.
Hade tagit på mig och barnen alldeles för mycket kläder.

Var också tittade på det jag har letat länge efter och lycka när det var helt och fint..
Kommer passa perfekt i trädgården i sommar.

Jag gör oftast inläggen kvällen innan och kan säga att det är så skönt att sitta ute på verandan, med en skål jordgubbar och njuta.

KRAM
Sandra

21 kommentarer :

  1. Jag for snabbt tillbaks till mina sommarminnen.
    Gud vilka fina minnen jag fick se nu när denna härliga solsäng dök upp framför mig.
    Härligt och se denna fina solsäng.
    Måste fortsätta drömma mig bort.

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Lecco är Google Translator att begära att jag ska kunna läsa, eftersom de bara talar ungerska figur:) tack
    Eve

    SvaraRadera
  3. OJ! vilken färg, lite för skrikig för min del ;) men cool o se på verkligen!retro deluxe! Det är säkert många hjärtan som hoppas lite extra högt....

    n u är det minsann sommarvärme! Underbart!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Ja, den var verkligen retro och framkallar många sommarminnen från förr! Den ser verkligen inbjudande ut nu när sommaren verkar ha kommit tillbaks!
    Det låter skönt med verandan och lite kvällspyssel framför datorn.

    Vilka härliga blommor i förra inlägget! Har letat efter chokladblomman - få se om jag hittar den idag i trädgårdsbutiken!
    Ha en härlig dag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Jag minns tom lukten av mammas sololja när jag ser den. Tror vi hade en exakt likadan, när jag var liten. Vilka minnen som flashade upp här på morgonkvisten. Minns också att den var så mjuk o skön..
    Den är verkligen hel o ren, det var inte dåligt att hitta sen sån!

    Kram i sommarsolen!

    SvaraRadera
  6. I like the textile used in the chair! very colourful perfect for this summer season ;)

    SvaraRadera
  7. Vad härligt retro!!! Kram Johanna

    SvaraRadera
  8. Var till mina föräldrar och skulle hämta den gröna solsängen med vackra retro mänster på som jag använde när jag var liten, men de hade slängt bort den =( så jag får hålla utkik efter en på loppis jag me..

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  9. De där sängarna är de absolut BÄSTA! Suveräna! Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Barndomsminnen!!! Helt klart! Precis en sån fanns hemma när jag växte upp. Associerar direkt till Kalle Anka tidningar, frottétunika, 1000 soliga dagar, Mariekex och apelsinsaft=)

    Ha en underbar sommardag, varm och go!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  11. Hej
    Ja men dessa mönster och färger kommer man minsann ihåg på både möbeltyger och kläder :)
    Ha en fin dag, nu kommer sommaren igen.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  12. Helt underbar solsäng! Retro så det förslår :).

    SvaraRadera
  13. Minnen, minnen...Låg i en liknande i min lekkamrats trädgård när jag var liten. Förr hade vi inte fått använda dem utan var förpassade till en filt på gräset med våra Barbiegrejor. Sedan köpte hennes föräldrar en slags vippbara solstolar, och då fick vi ungar ta över sängarna! Fast det året var det inte längre Barbie utan tidningen Starlet, kommer ni ihåg den? Tack för barndomsresan Sandra!! Ha en bra dag, Kram.

    SvaraRadera
  14. Halloj Sandra!

    Hoppas att allt är bra med dig! Skrattade när jag såg den läckra solsängen. Vi hade två sådana i mitt föräldrahem. Skitgoa att slappa i! =))

    Ja, vilket härligt väder vi fått. Perfekt, tycker jag! Kroppen får lite svårt att acklimatisera sig efter ett par veckor i värmen annars! =)

    Kraaaam

    SvaraRadera
  15. Precis exakt en sån har det funnits vid vår sommarstuga, men nu har den pajat. Men den var jätteskön och ligga i, och lätt och ändra läge. Ikväll ska jag äta jordgubbar också, ska prova nya kesella med rabarber till.
    solig kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  16. Mmm jag är också ute efter en sådan...lyckans ost som fann en=) Annica

    SvaraRadera
  17. =) Vi hade en sån också när jag var liten...väcker minnen!
    Du är gullig som peppar mig i vårt hus målande...stora beslut att måla huset med en ny färg,är rädd att det kommer se konstigt ut i omgivningen...men då får väl andra hus hänga efter,hih!
    Jag kollade faktiskt innan om vårt hus och färher som passar in,då stod det vitt och gröna dörrar..så gjorde man visst förr.
    Ser att du också har Lila Fasan tallrikar,visst är de underbara!
    massa kramar till dig
    Lotta

    SvaraRadera
  18. Åh, dom där solsängarna! :) Farmor hade en sådan och jag klämde alltid fingrarna när jag skulle "räta ut" den. Råkade även av misstag klämma min lillebrors lillfinger en gång.
    Fint bevarad med läckert tyg... ett fynd!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  19. Men woooow så himla häftig solstol du har hittat :D själv har jag hittat sängkläder i lite liknande mönster, gammalt retro :D jätte fräna ! kram

    SvaraRadera
  20. Men så härligt nu blir jag nostalgisk...två sånna hade mina föräldrar när jag var barn.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  21. Riktigt läcker är den och jag tror att vi hade en nästan likadan på 70-talet. De är ju riktigt bekväma också.
    Ha det fint och njut av dina jordgubbar
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra