7 juni 2011

LOPPIS OCH KURIOSA

Nationaldagen blev inte riktigt som tänkt, hade fixat barnvakt så att vi skulle kunna jobba med köket.
Då tyckte istället min kära kropp att vi skulle ligga under ett täcket med 39,5 graders feber, det var länge sedan jag var så dålig.
Hann dock med lite innan febern satte igång, visar imorgon.
Låg sedan resten av dagen utslagen i soffan och tyckte synd om mig själv.
Men herregud så varmt det var igår, var tvungen att öppna vartenda fönster på hela övervåningen för att barnen skulle somna.
När jag antingen åker till Halmstad eller åker från Halmstad brukar jag titta in till Gunilla med LOPPIS OCH KURIOSA , ett sådant ställe där man oftast kommer hem med något.
Denna gången hittade jag en somrig plåtburk, ni vet ju min svaghet för plåtburkar.
Så åker ni väg 26 i sommar till Halmstad tycker jag ni ska kika in där och hälsa från mig.
Tryck på länken ovan för att få mer info.

Hoppas orken finns att titta in hos er idag.
kram
sandra

21 kommentarer :

  1. Gomorron Sandra! Inte kul att bli dålig i denna värme, hoppas du känner dig bättre idag.
    Det var verkligen en fin och somrig burk du hittat.
    Krya på sig kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Att bli sjuk i värsta högsommarvärmen kan inte vara kul.
    Halmstad kör jag förbi då o då, kanske får Gunilla ett besök nästa gång...fin burk.

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Tack för loppistipset. Jättefin burk, riktig sommarfealing på den.

    Stackare, hoppas du blir snart bättre. Ingen höjdare att bli sjuk i denna värmen.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Åh vad trist att du fick feber när ni planerat annat hoppas du piggar på dig snart!
    Ha en riktigt fin dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  5. Jätte fin burk, min kompis har en likadan! :-)

    Hoppas du är piggare dag!
    Kram Elina

    SvaraRadera
  6. Har nu äntligen slagit mig ner framför datorn med en mugg kaffe för att besöka din blogg. Har varit dåligt med det den sista tiden. Njutit av alla fina bilder mm. Vad som hänt den sista tiden är kul att läsa. Men usch feber i denna värmen..inte kul. Och precis en sådan burk fanns hos mina föräldrar. Ja den finns ju inte kvar...Krya på dig nu, Kramar från Maria

    SvaraRadera
  7. Sorry to hear that !!!...hope you feeling better soon darling....love Ria...xxx...

    SvaraRadera
  8. Vilken ljuvlig burk :D krya på dig nu! Vi hade också varmt, pojken vakna mitt i natten och va så varm, d var bara öppna överallt ! kram

    SvaraRadera
  9. Hej vännen,
    Vilken osis, dubbelt upp! Feber i det vackra vädret och att inte kunna jobba på i 180 när du skaffat barnvakt. Visst är det typiskt att det ofta blir just så.

    Så härligt med en sväng till Halmstad. Jag längtar ned... vi drar ned i mitten av juli.

    Hoppas du är piggelin idag, Ha det gott.
    Kram monica

    SvaraRadera
  10. Fy va trist med feber i denna värmebölja.. Hoppas du mår bättre idag.
    Ha en så fin dag som du kan :)
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  11. Din stackare!!!Hoppas du kryat på dig nu. Jag älskar oxå plåtburkar- din är underbar!!! Kram Johanna

    SvaraRadera
  12. Men stackare, som blev sjuk i värsta värmen!!!
    Hoppas att du kryat på dej nu och kan njuta lite av sommarvärmen istället!
    Så läcker plåtburk!!
    Krya på dej, som sagt!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  13. Åh jag trängtar och trånar när jag ser alla dina härliga bilder från HAlmstad. Längtar verkligen dit nu, det var länge sedan, men i sommar bär det av då vi ska vidare till Legoland. Måste ju bara till Halmtad träffa släkten och njuta av härliga sommar, sandstrand, det långgrunda vattnet, maneter, glass, uteserveringar på gagatan....Ja min list kan göras lång! =) Jag älskar Halmstad! Hihi
    Hoppas du kryar på dig snabbt så att du kan njuta av värmen!
    kram Emelie

    SvaraRadera
  14. Heej! ush ush vad tråkigt med feber!! hoppas den försvunnit nu & du mår bra igen! ja.. vilken värme det varit, jag som älskar värmen har verkligen njutit, kvällarna är ju magiska.

    Va??? har ni en stuga i Halmstad? vad roligt! Ö-stranden?
    Då har du säkert koll på vart Vilshärad ligger :)

    Kramelikram & krya på dig!
    Tiina

    SvaraRadera
  15. Härliga somriga bilder...älskar plåtburkar...härlig sommarfeeling på denna:)) Din stackare att bli sjuk i denna värmen:(

    Många kryakramar vännen...

    kråke

    SvaraRadera
  16. Den var verkligen hur söt som helst, gillar den blå turkosa färgen :)

    Anna

    SvaraRadera
  17. Hoppas du mår bättre Sandra, fy sjutton att ha feber i denna värme.
    Ta hand om dig
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  18. Men raring, så trist att du blev sjuk.. Det räcker med den värme som är ute, eller hur?

    Krya på dig ordentligt nu. Ta hand om dig!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  19. Hej Sandra! Men så tråkigt att du blev sjuk. Hoppas du mår bättre nu. Vilken fin plåtburk du hittat! Tack för tipset, dit får jag kika in nästa gång jag åker till Halmstad.
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  20. Jobbigt när inte hjärnan och kroppen är överrens...dessutom brukar det bli så när man har nåt som "måste" göras.

    Det låter som en spännande butik. Kanske kan det bli en sväng dit i sommar. Fina saker är ju alltid roligt att köpa.

    Hoppas du mår bättre nu, kramar Maria!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra