16 juni 2011

JORDGUBBAR / STRAWBERRIES

Jordgubbar är sommar för mig, igår på väg hem från jobbet stannde jag till på torget och köpte 2 liter.
Ett perfekt mellanmål för oss och barnen.
Tvättade i mitt favorit durkslag.
Så här såg dagens mellanmål ut, kalasade till det med en liten glass.
Glassbilens Kameleont är perfekt storlek.

Tack söta för alla kommentarer man känner sig direkt mycket bättre.

Jag har sett har jag har fått fler och fler kommentarer från utlandet så jag tänkte ge mig på lite engelska igen.
Det finns ju alltid google translate men det blir lite träning för mig också om jag skriver lite på engelska.
Jag försöker oftast läsa böcker på engelska och se filmer utan text, har hjälpt mig mycket.
Hur gör ni?

I will try to write some words in english, because I have got more and more readers that is not swedish.
My english is not the best but I will get some exercise writing this, of course there is always google translate if you do not understand my english ;)

Strawberries is summer for me and leaving work yesterday I bought some at the town square.
Perfect little meal for us and the boys, celebrated a little by putting an icecream in it.

Nu närmarar sig helgen redan torsdag!
Syns imorgon...
kram
sandra

19 kommentarer :

  1. God morhon Sandra!

    Förstår dig !
    Med köket men ibland hamnar nog vi
    alla där...
    En dAg i sänder , så föröker jag leva...

    Härlig bild på jordgubbar.
    Jag ska åka till odlingen och ska blocka
    själv. Vi behör till tåryan med.

    H a en fin dag !

    Kram sirpa

    SvaraRadera
  2. supergott med gubbar ju! Like it alot! Det e kul när man ser att man har så mycket utlänska läsare, min blogg har ökat med o det känns så roligt, fattar inte hur folk hittar en ,haha! Och det roliga är att efter Sverige har jag mest besök från Italien, galet :) men kul!


    btw...provade intervall o det känns mkt bättre än löpning el bara pw, en blandning helt enkelt o något nytt, tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Underbara gubbar. Det är ju bara så gott. Kul med mycket besökare och utländska gäster. Jag är så himla lat att jag hoppar över engelska böcker mm. Lite synd att jag tänker så. Men använder engelskan en del i jobbet så den har ju inte dött ut ännu :) Önskar dig en god dag Kramar Maria

    SvaraRadera
  4. Morning!
    Jag har just ätit jordgubbsjogurt men ska nog börja ha färska jordgubbar hemma ist. Så lätt att bara blanda ner..det gäller ju att passa på när de är som godast!
    För min del får du gärna skriva på engelska, har ju bott i utomlands flera år och har inga problem. Du kan få skriva på tyska också om du vill..

    Ha en fin o härlig dag!

    SvaraRadera
  5. Jag har alltid älskat engelskan och använt mig mycket av den till vardags, så det kommer för det mesta (inte alltid) ganska naturligt. Men jag tror på att strunta i textremsor osv och att läsa tidningar och annat på engelska, då snappar man upp nya ord utan att tänka så mycket på det. :-)

    Jordgubbar är underbart - äter kilovis under sommaren! :-)

    SvaraRadera
  6. Så gott det ser ut med de härligt röda bären mot ditt färgglada durkslag.
    Hoppas du får en bra dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. mmmm jordgubbar är ju så himla gott, ska se om vi kan komma iväg och plocka lite om några veckor och kanske göra egen saft och sylt så vi kan njuta senare under året också ;o)
    Jag önskar att jag kunde skriva/tala engelska men nu är jag urdålig på det så mina utländska läsare får köra med translate ;o)
    Ha en riktigt härlig dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  8. Jordgubbar ÄR verkligen sommar! Fina bilder!

    Kram Elina

    SvaraRadera
  9. Mmm sicket gott mellanmål... Durkslaget är ju jätteläckert! Bra att träna sin engelska lite då och då.

    Kramar

    SvaraRadera
  10. Mmm gubbar är så gott och supernyttigt. Vi köpte också gubbar igår och festade på som mellis..perfekt och supergott!


    Ha en fin Dag!
    Här är soligt och fint och jag sitter och jobbar!
    kram Marina

    SvaraRadera
  11. Jordgubbar det är smaskens det, jag köper flera ggr i veckan. Ser så gott ut när du satte en glass i varje skål. Jag har några fasta bloggvänner jag skriver på engelska till, och det är toppenbra träning och trevligt.
    Solig kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Hej sandra.
    Å jordgubbar, det är sommar för mig det:)Så gottigt.
    Ha en fin dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder! Riktig sommarkänsla i dom. :-)

    SvaraRadera
  14. Åhh vilket ljuvligt durkslag...å med jordgubbar i blir det verkligen sommar:)) Jag tycker du verkar jättebra på engelska men visst det är ju aldrig fel att öva sig:))

    Have a wonderful day with love and laughter...;))

    kramis kråke

    SvaraRadera
  15. Hej vännen!
    :( Jag förstår precis vad du menar med k-a-o-s. Men försök å stå ut & orka, den dagen kommer allt är någorlunda iordning igen! Nu är det sommar & man kan vara mycket utomhus, ni har den härliga stora altanen också att använda..
    Vi överlevde kaoset som rådde i ett halvår, nu är det bättre men jag är så sjukt trött.

    Jättefina bilder har du lagt ut förresten! Har jobbat heeeeela veckan & inte hunnit titta på bloggarna, men dina bilder piggade upp mig lite grann. Härliga färger! Tack!
    Vi får försöka å hitta en dag snart vi kan ses. Nu jobbar jag dock två helger i rad :(
    Ha det skönt & njut av sommaren!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  16. Mums! Blev lite full i skratt när jag såg ditt inlägg idag... för mitt handlade om precis samma sak.. ;0)

    men jordgubbar ÄR sååå underbara så de kan omnämnas både en och två ggr...

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  17. Tack fina du, dina ord värmde!
    Ha en skön helg nu,
    kramar Lotta

    SvaraRadera
  18. Läckert mellis.....
    Durkslaget var ju för charmigt!
    Ha det så gott.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  19. Sommar= jordgubbar så är det bara, och det är så himla gott!!! Kram Johanna

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra