10 juni 2011

EN REGNING SOMMARKVÄLL

Och helt plötsligt vände det och blir ruggit och regnigt.
Tala om skillnad ena dan svettas man andra dagen får man ta på sig.
Lite regn behövdes dock.
Då får man ta fram ljusen, en bok, en skön pläd, en vacker bukett och mysa ner sig ute på verandan.
De små ljusstakarna är gamla propphållare i vitt porslin, hittade några på min senaste loppistur.
Idén har jag fått från min vän Sofia med bloggen Fyra Vindar 
Passar perfekt med Ikeas ljus.
Satte ihop en bukett med blommor i rosa toner som jag hittade utmed vägen.

Idag ska jag, barnen och min mamma på utflykt till Borås får se om det blir djurparken eller badhuset beror på vädret, lutar dock åt badhuset.

Önskar Er en fin fin helg!

KRam
Sandra

26 kommentarer :

  1. Så vackra bilder !! Ser mysigt ut!
    Kul idé med propphållarna .
    Ha det så kul idag på badet .
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  2. Där lurade du mina ögon, trodde det var något du gjutit i betong, efter närmare titt och din text så backade jag till och trodde inte det var sant.
    Härlig idé och tur att IKEAs nån gång passar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. riktigt annorlunda och kul ide med propparna :) fina mysiga bilder

    TACK för igår, kul du kom förbi!!!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. I love the candle holders, so cool!
    Everything looks so cozy and pretty!
    Have a good weekend!
    Cheryl

    SvaraRadera
  5. Men vilken rolig ide att använda propphållarna till ljusstakar :D kram

    SvaraRadera
  6. Gomorgon Sandra!
    Här hade vi oxå en grå mellandag igår tyvärr. Tilda hade skolavslutning igår men idag skiner solen igen och det är redan varmt :).
    Idag slutar Evelin sen har de lov båda två, tyvärr får vi inte komma på någon avslutning i högstadiet.
    Vilken härlig idé med propphållarna. Jag har ett helt gäng såna i vårat hyreshus, får nog ta med några hem.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. Buongiorno Sandra. Che mneraviglia, luci soffuse, il color panna e questi fiori deliziosi...tutto così romantico ed antico!
    Un caro saluto, *Maristella*.

    SvaraRadera
  8. Hej Sandra.
    Man behöver ett litet mysigt brejk men tända ljus i sommar värmen :)
    Jättefin bukett o vilken kul idé med propparna.
    Det kom regn här också igår och åskade rejält men idag är det lika varmt o fint igen.
    Ha en kul utflykt idag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  9. nydelig blomsterbukett og artige (morsomme på norsk)og smarte lysholdere! flotte bilder...
    riktig god helg,

    klemklem fra Tove i dronninghuset

    SvaraRadera
  10. Å, så mysigt du haft det i regnet.. Idag ser det ut och bli ett riktigt innesittarväder också.. Perfekt för mig som har lite inomhusprojekt att färda upp..
    Ha det så trevligt på badet!
    Kram Evelina

    SvaraRadera
  11. Här skiner solen fortfarande, får se om ovädret tar sig till Stockholm eller åker förbi.

    Ha en skön helg med eller utan sol!
    Kram Elina

    SvaraRadera
  12. Ja,vädret är verkligen extremt i dessa dagar! Hit och dit, verkar det som! Så vackert du har gjort med alla ljuset och vilken idé med propphållarna - snyggt och så många vackra blommor till. LJuvliga bilder! Ha en härlig dag i Borås!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  13. Fullproppat med fina bilder på din blogg idag, Sandra!
    Regniga kvällar kan vara mysiga bara det slutar till helgen...

    Kram och en go helg på dig!

    SvaraRadera
  14. Fiffigt med propphållarna!! Å underbar bilder som vanligt!!

    Kan vara skönt med lite bad med. Vi får hålla tummarna att solen kommer fram igen i helgen!!

    ha en fin fredag!

    Kram Petra

    SvaraRadera
  15. Beautiful !!..have a nice weekend Sandra......love Ria...xxx..

    SvaraRadera
  16. Vilken vacker bukett! Hoppas dagen har vart mysig!Kram Mia

    SvaraRadera
  17. So Beautiful! Your photos take my breath away they are so pretty! Candle holders are so nice and I like them grouped together.

    SvaraRadera
  18. cool ide med propphållarna! jättefina bilder. kram Johanna

    SvaraRadera
  19. Tänk att gamla proppar skulle bli såna fina ljushållare!!! Ha en fin helg, Mari.

    SvaraRadera
  20. vilken bra idé med dina fina "ljusstakar"... Det är så fint med många av samma!

    Trist för er som har haft regn idag. Vi har fortfarande finväder -hade ett litet åsk och regnväder i går, men det drog snabbt förbi - och så blev det gó väder igen!!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  21. God kväll Sandra !

    Vilken härlig ide! Vilka fina bilder och härliga blommor.Dom mår man så bra av !

    Här har inte datan kommit igång men som tur så
    handlade jag en ny mobil i vecksn så nu är det bara att lärs sig tekniken.

    Låter som ni har haft en Mysig dag!

    Trevlig helg!!!!

    Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  22. fina bilder och underbara färger i buketten.
    ha en fin helg.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  23. Congratulation! It's beautiful...and so lovely. I like your blog, it is very interesting and pretty! Nagyon szép az oldalad - tetszik Nekem! :)
    Have a nice weekend!Fróni from Hungary

    SvaraRadera
  24. Va coolt med propphållarna, jag har flera stycken såna i huset som inte ska användas och eftersom min make är elektriker så passar det ju perfekt. Tackar för ideén och inspirationen. kram på dej

    SvaraRadera
  25. Jag förstog att jag någongång någonstans skulle se någon som har gjort något smart av dessa propphållare. Jag har funderat på lite allt möjligt, men slutat med att dom åkt ner i en låda igen.. till slut även på skroten.. tyyypiskt.
    Men snyggt var det iallafall!! :)

    SvaraRadera
  26. Vilken rolig idé- jag har ju källaren full av proppar och ett gammalt proppskåp!
    Tusen tack för inspirationen :)
    Kram Helena

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra