22 juni 2011

KÖKSRENOVERING DEL 16: PÅ VÄGGEN

Vi har nu kommit till en punkt i köket när vi har städat upp mycket av allt som har legat och skräpat överallt och hemmet börjar sakta men säkert återvända till dess forna glans.
Vi har dock mycket kvar men livet känns lite lättare och vi har mer arbetsyta att röra oss på.
För er som har extremt bra minne, vilket jag är inte en av dom så berättade jag att jag hade två stycken vackra ting med mig hem från Loppisen i Hjo.
Den ena var den gamla provdockan, den andra var ett gammalt vägghängt flaskställ som jag har köpt av goa Pernille.
Nu hänger det på en av väggarna i köket och jag är så nöjd.

Den vita porslinsboxen och kannan är loppisfynd från i söndags.
Nästa vecka ska jag slå på stort och visa er en helhetsbild hur det än ser ut.

Igår var jag och handlade kaklet, så det är nästa ting som händer.
Åkte även förbi vår lokal second hand och kom hem med en hel del, lycka.

Senare tittade mamma förbi men en säck kläder från min svägerska.
Vi är några stycken som brukar ge varandra kläder innan vi skänker dem vidare, det som den ena är trött på blir något nytt för den andra.
Tycker det är ett perfekt sätt att få lite nytt i garderoben och lite miljötänk.
Sedan blir det alltid något som skänks till någon hjälporganistation.

Imorgon tittar jag in med en midsommarhälsning.
Kram
sandra

24 kommentarer :

  1. Har P fler sådana?
    Den är bara sååå fiiin!!
    Det här köket kommer att bli kanonsnyggt, Sandra. Gissa om jag väntar tills det blir söndag...

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Verkligen ett fint flaskställ, passar perfekt på väggen. Vi har bestämt oss med för att renovera om vårt kök till hösten. Lycka!! ;)

    Må så gott o trevlig midsommar!!!!!

    SvaraRadera
  3. Lyckost dig ett eget vägghängt flaskställ.....Passar verkligen bra där i ditt fina kök. kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Men åhhh så fint..nu riktigt längtar man tills du ska visa oss mera av köket !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  5. hei,
    åå så heldig du var som fant dette her,
    nydelig på veggen,må føles skjønt å ha litt mer plass nå, at ting kommer på plass.
    ønsker deg en nydelig dag,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  6. Hej!!!
    Så fint!! Vill ha:)))

    Kramis Malin

    SvaraRadera
  7. Det ser superfint ut, vilket fint flaskställ, jag har aldrig sett något sånt förut.
    Ska bli så kul att se mer av ditt kök.
    Ha en fin dag.
    Kram
    jessica

    SvaraRadera
  8. Ja här väntar vi tålmodigt på köksbilder utöver det vanliga! Tänk snart har ni rott projektet i hamn, härligt!
    Ha en fin midsommar!

    SvaraRadera
  9. Jag har också ett sånt platt flaskställ , men mitt är nog något mindre . Ert kök kommer att bli något alldeles extra !!
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  11. Snyggt flaskställ! Det ska bli så roligt att se hela köket sen!!

    Bra med återvinning..hihi! Själv har jag ingen i min storlek att byta med men är en sparare så ibland river jag i lådorna och hittar kläder jag hade glömt, hihi!

    Snart kommer bilder på vardagsrummet, fast det är ju inte färdigt, med tillräckligt för att visas upp.

    Ha en fin onsdag!

    Kram Petra

    SvaraRadera
  12. Vilket roligt flaskställ och så användbart till mycket! Kram Lotta

    SvaraRadera
  13. Vilken smart och snygg lösning!

    Ha en fin eftermiddag och kväll!

    Kram Elina

    SvaraRadera
  14. Hej Sandra.
    Och så fint flaskställ du köpt:)Ser med spänning fram emot fler bilder från köket:)
    Ha en fin dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  15. Vilka härliga bilder - ser så mysigt ut! :-)

    SvaraRadera
  16. That rack is cool !!..beautiful !!..love Ria...xxx

    SvaraRadera
  17. Hej Sandra,
    ahh så mysigt du har hos dig! Vill gärna tipsa om en kanonbra tävling där man kan vinna 30.000:- i inredning + Hemma Hos reportage, jag länkar dit inne hos mig :-)
    /Kicki

    SvaraRadera
  18. Riktigt läckert!
    wow.
    Jämt har du spännande upptåg, härligt!

    Jag passar på att önska dig en riktigt trevlig midsommar hoppas solen tittar fram!

    kram
    Tiina

    SvaraRadera
  19. Riktigt läckert!
    wow.
    Jämt har du spännande upptåg, härligt!

    Jag passar på att önska dig en riktigt trevlig midsommar hoppas solen tittar fram!

    kram
    Tiina

    SvaraRadera
  20. Vilket häftigt flaskställ! Blev väldigt snyggt mot bänkskivans färg också.

    SvaraRadera
  21. Hej gumman =) Hoppas att allt är bra med dig och att du får en underbar midsommar med mycket god mat och massor av underbara blomster omkring dig =) Så glad att jag hittade till din blogg. Många många härliga kramar från Tina

    SvaraRadera
  22. Fantastiska rosor till de grå,underba kontrast!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra