29 juni 2011

KÖKSRENOVERING DEL 17: HELHETSBILDER


Idag tänkte jag hålla det jag lovade i förra veckan, att visa helhetsbilder på köket hur det än ser ut.
Inget är stylat, det enda jag har gjort är att städa lite.
Det börjar se ut som ett riktigt kök nu när alla bänkskivar är på plats, hur vi har gjort dem berättar jag en annan dag.
Den övre bilden är tagen från andra delen av köket och där råder det fortfarande kaos, så det får bli bilder därifrån efter sommaren.

Bordet som står vid köpmansdisken används som avställningyta för porslin.
Har inte riktigt bestämt mig för hur jag vill har alla saker och har så mycket att det känns lite överväldigande, få ta tag i det efter semestern.
Två tallrikshyllor ska komma upp över köpmansdisken och väggen mellan fönsterna ska det gröna skåpet upp.
Denna bild är tagen från glasverandan.
Vi har ca 40 % kvar av köket att göra

* nästa projekt är att sätta upp kakel

* göra våra egna skåpsluckor

* göra ett skåp till kyl och frys

* knacka fram tegelväggen

* sätta upp hyllor ovanför vasken

och måla måla måla.

Räkna med att vara klara lagom till jul, men först ska vi har en skön semester och vi ska inte göra så mycket med köket förrutom kakla.
Vi ska ha semester och bara vara med familjen och vänner.

Vilken härlig dag det var igår, vi hade sommarfest på dagis mysigt värre.
Sedan var jag och tittade på lite gamla fönster och dörrar, de kan man inte få för många av.

Idag ska jag hämta mitt fynd visar er på fredag.

Njut av sol och värme!
kram
sandra på verandan

PS: för er som vill följa hela vår köksrenovering, klicka i högerspalten på bilden där det står köksrenovering DS

25 kommentarer :

  1. Helt otroligt, kommer att bli kanonbra! Ni har kommit en bra bit på väg och jag får fortfarande rysningar av välbehag när jag ser köpmansdisken..
    Ibland kan det bli black out efter ett så här stort jobb, inredningen bara snurrar i huvudet!

    Ha en härlig dag i solen eller på stranden! KRAM

    SvaraRadera
  2. Nämen jisses sååå fint alltså..himmel vad ni är flitiga !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  3. Kommer bli super, man ser dess potential. Ha nu en skön semester, det gör ni helt rätt i.

    Man måste bara vara också lite (fast jag har lite svårt för det hihi)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hej Sandra.
    Man kan inte annat än beundra er, så kreativa... Det kommer bli superfint och jag längtar redan till Jul (mitt i sommaren) för att se när det är färdigt :))
    Ha en riktigt fin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Så spännande att få se lite från ert kök och jag kan verkligen tänka mej hur fint det kommer att bli i slutändan! Vilket hästjobb ni har gjort och lite är kvar förstås - kakelsättning - mycket jobb bara med det...!!! Ni är verkligen jätteduktiga som gör allt själva! Det kommer att bli ett helt underbart kök!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Ååå vilken köpmannadisk :D underbar ! kram

    SvaraRadera
  7. Kul att se, kommer att bli jätte fint! :-)

    Ha en skön Onsdag!
    Kram Elina

    SvaraRadera
  8. Det kommer att bli jättefint känns det som!! Kul att följa projektet och era idéer!

    SvaraRadera
  9. hei.
    dette blir vakkert,
    så flinke dere er, så fint,
    ha en nydelig dag.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  10. Det skal nok blive flot og så stort det er ;o)
    Jeg er vild med købmandsdisken - den er smuk ;o)
    Håber du får en dejlig solskinsdag - klem Tina

    SvaraRadera
  11. Så flott kjøkkenet deres blir! Nydelig den skjenken med alle skuffene i. :) -Husfruas Memoarer-

    SvaraRadera
  12. Hei hei
    Oiii - dette kjøkkenet kommert til å bli stiiiilig. kan tenke meg du gleder det til å dekorere.
    Ønsker deg en flott sommerdag
    klem fra Anita S

    SvaraRadera
  13. Ja men se så långt ni kommit, nu börjar man se hur det kommer att bli, kanonfint!!! Så himla duktiga ni varit! Ni gör helt rätt som tar lite timeout, annars blir det roliga bara jobbigt. Ha det gött. Kraaam Paula

    SvaraRadera
  14. Dette kommer til å bli rå bra.. så hyggelig å få følge deg underveis...

    og helhets bilder..det liker jeg

    ha fine sommer dager
    Klem Kerstin

    SvaraRadera
  15. Nej men, så FINT det blir! och vilken läcker köpmansdisk ni har!Så trivsamt det kommer att bli till julen även om vi inte vill ha den på lääääänge än:)

    SvaraRadera
  16. Hej goa Sandra!
    Men å så fint det kommer bli. Ser redan nu ut att bli ett toppenkök:)Verkliigen ett drömkök. Vill ha ALLT:)ÅÅåå så fint det kommer bli. Ni gör så rätt i att ta semester, det behöver man:)
    Ha en fin dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  17. Allt ser redan mycket lovande och härligt ut. Låter som en bra idé att passa på att vila ut nu och inte bara köra på med projekten!

    SvaraRadera
  18. Hej Sandra!
    Vad roligt att se så mycket av köket, ni har ju kommit jättelångt!
    Det ser väldigt snyggt ut, kommer bli kanon när allt är klart <3
    kram
    Mia

    SvaraRadera
  19. Vilket fantastiskt kök som börjar ta form- kommer att bli kanon! Kram Johanna

    SvaraRadera
  20. Ditt kök kommer bli så bra, unikt och med mycke personlighet.
    Bara älskar ditt vägghängda krukställ.
    Efter allt jobb ni gjort tycker jag helt klart ni ska ta semester och fortsätta i höst.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  21. Ser super ut, vad roligt! :-)

    SvaraRadera
  22. Vad härligt det ser ut!! kommer att bli kanon...älskar köpmannadisken:))

    Kram i värmen

    kråke

    SvaraRadera
  23. Så fint det blir!
    Vad skönt det måste kännas att ha kommit så pass långt..

    Glöm inte att njuta lite av sommaren också..
    Ha en skön semester!
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  24. Hej Sandra!

    Ja du...kommer ju att bli kanon när det är klart... Vilket projekt!!! Och vad duktiga ni är. Det är mycket ni gör själva!

    Kommer att bli ett drömkök!

    Må så gott!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  25. Ser så snyggt ut, redan! Jag blir peppad att få till vårt kök när jag ser detta. Stora bra arbetsytor och en charmig köksö, jag gillar´t! :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra