15 juni 2011

DOFTPIONER I VÅRT KÖK

I måndags var jag och hälsade på en barndomsvän som har en kille som är lika gammal som Tristan, rättare sagt skiljer det 1 timme mellan dem.
Vi lyckades få var sin kille exakt samma dag och våra mammor har varit vänner sedan de var gravida med oss, rätt fantastikt.
Hon har en blogg som handlar om LCHF och titta gärna in där och få lite tips och matrecept Fröken Nilssons Kök.
I trädgården har hon fantasiska doftpioner och var bara tvungen och fråga om jag fick ta med mig några hem, nu står de i köket och doftar ljuvligt.
Tyvärr är det det enda vackra i köket just nu, fy vad jag är trött på kaos.
Här får ni en liten sneak peak på våra bänkskivor, vi har nu gjort den sista som är ca 3 m lång.
Väntar med spänning hur den kommer att bli, på torsdag vet vi svaret.

Ja just det, trött på kaos var det.
Hela huset är just nu fullt av saker överallt, vi har hamnat i en ond cirkel och till slut orkar man inte ta tag i någotting.
Vi håller bara det flytande med disk,tvätt och dammsugning.

Ta hand om Er
kram
sandra

25 kommentarer :

  1. En sak i taget! Det blir kommer bli så fint när det är klart! Bänkskivorna är väldigt fina o pionerna likaså!

    Massa peppkramar från mig :)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja det kommer bli underbart!!! Pionerna är ljuvliga. Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Det här kommer att reda upp sig, ta en sak i taget och slutför den.
    Jag tycker att det kan bli så här i sluttampen på en stor renovering. Det är då man är nära slutet, så håll ut..man känner sig liksom färdig fast man inte är det, bara slutkörd!

    Styrkekram till dig!

    SvaraRadera
  4. Kämpa o uthärda, föreställ dig det ljuvliga resultatet så orkar du slutföra. Åk bort eller gör något helt annat så brukar man finna kraft...Det vi har sett hittills är mycket lovande, Sandra!

    SvaraRadera
  5. klart jag delar med mig <3
    pionerna är ju bara en kort tid så det gäller att njuta!
    vacker kontrast med de skira pionerna o den ngt råare bänkskivan

    kramis Annica

    SvaraRadera
  6. Jag kan verkligen förstå att du är trött på kaos! Så urjobbigt det måste vara och med barn dessutam!

    Den bänkskivan ser otroligt läcker ut - betong?

    Tur att det ändå är sommar så ni kan vara ute en del....!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Hej Sandra
    Pionerna är jättefina med sin ljusrosa romantiska färg..
    Det kan lätt bli så när man är mitt uppe i något, typ renovering, det tar längre tid än man kanske räknat med och då tappar man lite lust ibland, men jag kan bara säga att av det du visar på bloggen från ditt "snart" färdiga kök så kommer det bli helt underbar härligt fint. Du är jätteduktig och har en helt otrolig känsla för inredning :)

    Ha en jättefin dag.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga pioner!

    Ha en fin Onsdag!
    Kram Elina

    SvaraRadera
  9. Å vad jag känner igen mig i detta!
    Vi väntar på kakelsättaren som skulle kommit skiftet april/maj... nu hoppas vi på v28! Tills dess råder kaos här också, lillprins har tex badrumsdörren i sitt rum!
    Men okej ni vinner då det är värre med kökskaos ;)
    Men snart har ni ett underbart hem igen!
    Ser fram mot att få ta del av det!
    Ljuvliga pioner att snosa i är ändå en tröst kan jag tänka =)
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  10. Vääääldans vackra pioner och såååå fina bänkskivor...kommer du att ha någon ytbehandling på dom eller bara som dom är? Kram på dig i kaoset och fokusera på målet;))

    Kråke

    SvaraRadera
  11. Så ljuvliga pioner! Vilken snygg bänkskiva! Håller ni på att gjuta själva?!
    Ha en fin dag!
    Ullis

    SvaraRadera
  12. Ni är så duktiga som kämpar på med ert fina kök. Tur att du har så vackra blommr att titta på. Vad kul med din barndomsvän.

    Ha en fin onsdag! Kram

    SvaraRadera
  13. Ja usch ja, det är verkligen inte glamoröst att renovera, jobba och ha småbarn samtidigt. Skönt är det som sagt när det är färdigt. Fast det blir vi ju aldrig med hus:)

    Härliga blommor och kul sammanträffande med lika gamla barn.

    Kraam Anna

    SvaraRadera
  14. Usch ja, ibland springer man bara rätt in i kaklet och blir så trött på allt vad renovering (och kaos) heter.. Då önskar man att man kunde trolla...åå.. vips är allt färdigt... Men oftast är det rätt kul.. annars skulle man inte ge sig på nya projekt hela tiden.. ;)
    Doftpioner har jag också plockat in... åå.. vad de är ljuvliga!
    Go onsdag på dig! Kram

    SvaraRadera
  15. Underbara blommor!

    Sådana cirklar är lätt att hamna i, men ta en sak i taget och tänk att det faktiskt inte är en katastrof att man inte hinner allt på en gång. Tycker själv att livet lättar lite nu när skolavslutningarna och alla andra avslutningar varit - skönt! :-)

    SvaraRadera
  16. Förstår verkligen om kaoset tär. Vi håller inte på med någon renovering men jag känner ändå igen kaoskänslan. Kan då tänka mig hur det skulle vara mitt i en renovering...
    Ljuvliga pioner i alla fall och jag ser med spänning fram emot att få se dina bänkskivor!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  17. Vackra bilder!!!
    Visst är det jobbigt när man är mitt i, men du kommer få finaste köket:))

    Kram Malin

    SvaraRadera
  18. Vilka härliga bilder!!
    Njut av dom och låtsas som att kaoset inte finns där=))
    Snart är ni igenom det och klara!

    Tack för grattishälsning både på bloggen och facebook!

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  19. Ljuuuvligt!

    Förstår hur du känner mitt i renoveringskaoset. Man tappar sugen att göra ngt annat än att hålla allt "nödvändigt" flytande..

    Men snart så,,

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  20. Your photo's are beautifull! I like your blog! Best regards from Hungary! :)

    SvaraRadera
  21. What a beautiful pionies !! love them....xxx...happy day...

    SvaraRadera
  22. Ha en bra avslutning på veckan.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  23. Vilka underbara bilder!!!

    Kram/M

    SvaraRadera
  24. Du ska se att det kommer att vara värt allt jobb, sen när köket äntligen blir klart. Det kommer att bli så fint så fint!! Bänkskivorna ser jättefina ut, så spännande, längtar efter att få se mera :-))

    Underbara pioner, denna sommarblomma som gör en så glad med sin härlig form och färg.

    Kram på dig //Paula

    SvaraRadera
  25. Vilka underbara pionbilder! De är så vackra!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra