14 juni 2011

NATURLIGA PRODUKTER

Mina tankar har en längre tid speciellt nu när man har barn cirkulerat runt vad mycket skit man stoppar och smörjer in sig med.
En massa E:n i maten och tala inte om all parfym och andra tillsatser som shampoo, tvål och lotion innerhåller.
Vill jag verkligen använda det på mina barn och vill jag stoppa de fulla med massa konserveringsmedel.
Nej, jag försöker tänka till när jag handlar att köpa det mesta  ekologiskt och så naturligt som möjligt
Jag blev för ett tag sedan extra glad när det i lilla Anderstorp öppnade en butik som bara säljer naturliga hudvårdsprodukter.
Butiken heter NATURAL BODY och ägs av Ann Charlotte, en go tjej som man kan få många bra tips från.
En ansiktskräm som enligt mig är helt fantastisk Eternal Gold och ett underbart bodybutter som passar perfekt till mina torra ben
Till barnen köpte jag ett shampoo och shower gel som doftar magnolia.
En härlig olivtvål i duschen helt perfekt.
Bonusen är att de luktar helt underbart.

En fin fin tisdag på ER!
kram
sandra


25 kommentarer :

  1. Wonderful beautiful products, I love them!

    xoxo
    Karena
    Art by Karena

    I have an amazing Giveaway from the Artisans at Novica. You will love it!

    SvaraRadera
  2. Jag är noga med innehållsförteckningarna på vad jag köper. Ibland får man gå omvägar och leta och leta. Alla naturliga produkter är välkomna och efterlängtade, tycker jag. Det borde finnas fler...
    Dina ser så härliga ut!

    Kram hela da´n!

    SvaraRadera
  3. hej.
    ja det kan nog lätt bli så att är dom naturliga så luktar dom så med. vad skönt att d inte va så.Produkterna ser ljuvliga ut, den butiken får man nog lov o besöka för det har jag inte gjort än.

    må gott, kram!

    SvaraRadera
  4. jag håller med dig o försöker göra detsamma..jag är bättre på att köpa ekologiskt när det gäller mat, tar tacksamt emot mer tips kring schampoo mm...de produkter du visade ser helt ljuvliga ut
    kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Åhhh vilka härliga produkter !! Och vackra också..
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  6. ja jeg prøver å tenke på hav tingene inneholder...

    ser ut som fine produkter du har kjøpt deg

    klem Kerstin

    SvaraRadera
  7. Hejsan!

    Produkterna var ju jättefina och dekorativa.

    Håller med dig - det är otroligt vad mkt "onödigt" skit som proppas in i alla produkter! Det är tur att det finns undantag!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  8. Ja, vi ska absolut göra det bästa vi kan för oss själva och miljön! Jag använder endast naturtvålar och har sluppit nariga händer under vintrarna och intalar mig att det beror på tvålarna. Att förpackningarna på naturprodukterna har blivit lite finare numer gör ju inte saken sämre, lockar säkert många till köp.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. hei.
    nydelige bilder du har tatt av så mye nyttig,
    takk for flotte tips,
    ha en fin dag vennen,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  10. Vilka bra produkter du har hittat, jag tycker att det är värt lite extra för att veta att det är bra produkter. Kram Johanna

    SvaraRadera
  11. Hej
    Visst är det så, man ska verkligen försöka köpa å ekologiskt som möjligt och om man har möjlighet, närproducerad mat. Det vinner man garanterat på i längden. Sen ser de mycket trevligare ut också :)
    Ha en fin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  12. Jag håller verkligen med dej - så mycket smörja som finns i det mesta, både det vi äter och toalettartiklar! Svårt att hålla reda på allt i denna djungel! Kul att du har hittat en bra butik med naturliga produkter! Då känns det verkligen extra skönt och lite lyxigare!
    Ha en härlig tisdag!
    Krsm
    Lisa

    SvaraRadera
  13. Inte nog med att de är naturliga utan allt som oftast precis som dina väldigt vackert förpackade :).
    Ha en bra dag goa du, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  14. Ja, du skulle verkligen gilla att vara där. Du skulle sett Carina när vi var hos Magnus. Hon ville inte åka därifrån *ler*
    Det blir som ett lyckorus när man ser allt fint som han handplockat.

    Ja, du vet ju att du har logi när du är på väg till de här trakterna. Bara att du hör av dig så åker vi dit och "frossar" ;) ;)

    Ha det fint Sandra!
    Kram kram Mia

    SvaraRadera
  15. Mmmm håller med...det är inte roligt med alla E´n.
    Försöker tänka på det själv men just när det gäller hudvårdsprodukter så är jag dålig på det. Har några ekologiska produkter men mycket köps på rutin.

    Kram C

    SvaraRadera
  16. Hej Sandra !

    Oj så många härliga produkter du visar..
    Vsd tror du om man har känslig hud?

    Ha en fortsätt bra dag !

    Jramar Sirpa

    SvaraRadera
  17. Hej!!
    Håller med, handlar ekologiskt om det finns ett val...håller med om det här med e-nr. Jag inbillar mig att det ger cancer:((

    Kram Malin

    SvaraRadera
  18. Jag brukar försöka köpa så naturliga produkter som möjligt också, det känns liksom bättre då. :-)

    SvaraRadera
  19. Your photos are lovely and your products look wonderful!
    I love all natural too! : )
    Hugs, Cheryl

    SvaraRadera
  20. Tack för tipsen!!

    Har funderat MYCKET på det där!!

    Tack även för berättelsen om sifonen. Nu vet jag :)

    Kram

    SvaraRadera
  21. Bra tankar kring ekologi! Fina bilder, och du, Ljusstakarna av gamla proppar :)underbart!
    Puss o kram
    Jessika

    SvaraRadera
  22. Åh härligt med fina och naturliga produkter...en olivtvål står på min inköpslista:)

    Ha en fin kväll!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  23. Vad bra med en sån butik där du bor:)

    Verkar vara härliga produkter och vilka fina förpackningar!

    Ha en trevlig vecka Sandra!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  24. Håller med dig, det är lätt att slarva med sig själv, men som tur är är man mer rädd om sina barn. Att använda ekologiska och naturliga produkter är inte bara bra för deras kroppar, det kanske även gör att det blir naturligt för dem när de blir äldre att välja sådana produkter.
    Ha det bra!
    Ullis

    SvaraRadera
  25. Hej Sandra!
    Jag är ju förvisso partisk ;-) men vilka otroligt vackra bilder du tagit, verkligen roligt att se. Också intressant att läsa kommentarerna, visst finns det både behov av och intresse för rena, fina hudvårdsprodukter.
    Kram från Ann-Charlotte på
    Natural Body

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra