21 juni 2011

Kanna och skelett / Pitcher and skeleton

Idag tänkte jag visa två av fynden som fick följa med mig hem efter söndagens loppistur.
Denna härligt gamla kannan, fick den så gott som på köpet.
Tycker den är vacker med all patina.
Från ..I byn köpte jag mig ett lampskärmskelett, har letat länge efter en fin.
Denna var rostig och perfekt.
Igår var jag på Två Stolar och handlade lite mer blommor att plantera ute, det var dock inget väder att plantera i.
Herregud vad det regnade, vill ha tillbaka sol och värme.
Blomman heter Gaura Vit och finns att köpa hos Två Stolar.
Igår målade jag första lagret på skåpet som ska vara i köket och satte upp en sak på väggen, var det är det visar jag imorgon.

Today I am showing you two of my fleamarket finds from sundays trip, the old pitcher with it´s lovely patina.
I have also looked for an old lampshade and finally I found one, rosty and perfect.
Tomorrow I will show you something new from the kitchen.

kram kram
sandra

18 kommentarer :

  1. Fin lampan och "skärmen" va! du får alltid ihop det så fint :)

    Kram!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Kannan är ljuvlig, de här lampskärmarna har jag varit skeptisk till ett tag. Men nu när jag ser din så funderar jag faktiskt på att skaffa en själv..så det kan bli.
    Allt är jättesnyggt tillsammans, pippin också.

    Ha det gott trots väderlek! /Tina

    SvaraRadera
  3. Hej gumman!

    Tack för senast, var verkligen en riktig toppendag! Nu längtar jag tills nästa gång vi ses!

    Hihi, ja man kan ju verkligen säga att du fick kannan på köpet!!!!!!
    Den är jättefin och det blev ursnyggt med lampskärmen.

    Ha det bra, vi hörs i veckan!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. JÄtteläcker lampa och lite rostig dessutom! Oj, så fint!!!
    Vilken tur du har....igen!:)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Mycket härliga saker!
    Kannan gillar jag........

    Visst är det fräckt med "skeletten", vi säljer sådana ihop med lampfötter hos Hemlyckan men ingen verkar ha fattat att det är lite "inne" här i vår lilla "bonnhåla".
    Nä, nu var jag inte snäll......hi hi...

    Stor kram Anneli.

    SvaraRadera
  6. Läckert att ha lampskärmsstommen naken och rostig! Jag har en i likadan, men har klätt min i vita bomullsband. Hhmm du har alltid så bra idéer, verkligen en egen stil. Jag är så glad för all inspiration jag får när jag kikar in hos dig.

    Ha det gott och en fin midsommarvecka!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  7. Lovely:)) Det är en fröjd att kika in hos Dig!!

    Ha en bra dag!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga fynd!!!! Kannan var så charmig!
    Ha en fin tisdag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  9. God morgon !

    Jätte fint med dina fynd.
    Så fint du har på byrån...
    Mysigt men en loppis dag med en god
    vän.
    Ha en fin dag !

    Kram sirpa

    SvaraRadera
  10. hei.
    nydelige funn,
    flotte bilder,
    spennende å se hva det er på ditt kjøkken du har hengt opp.
    ha en nydelig dag.
    klem fra
    sylvia

    SvaraRadera
  11. Vilka fina fynd du har gjort! Så bra skärmen passar på lampfoten!!
    Kannan var också fin, du har verkligen öga för att se det vackra i det som kanske inte alla uppfattar som fint:) Kram.

    SvaraRadera
  12. Åhh så vackert med ett rostigt skelett! Kram Johanna

    SvaraRadera
  13. Du gör så vackra stilleben Sandra! Skärmen är verkligen underbar.

    Ha en fin dag trots regn. Kram

    SvaraRadera
  14. Ja den var verkligen helt perfekt den lampskärmen. Tänk vad mycket fint man kan få av nåt så enkelt.

    Ja det är segt att vänta på att bebisen ska komma ut, men förr eller senare. Försöker tänka positivt.

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  15. Superläckert med lampskärmen!!

    Kram/M

    SvaraRadera
  16. Å vad jag fick loppissug efter att ha tittat runt på dina fina fynd och från tidigare inlägg! Måste ta mig en tur- SNART! Ha en underbar midsommar! KRAM Jenny

    SvaraRadera
  17. Jättefina istallationer, Sandra! Loppisarna runt er verkar ruva på många skatter. Lampskärmsskelett, vilket ord, tänkte först du hade skaffat dig ett gammalt skelett från någon kemisal...eller hur?!

    SvaraRadera
  18. Vad mysigt du och Marie verkar ha haft det! Jättefina fynd, den där lampan och skärmen blev jag förtjust i!

    Ha en skön midsommarhelg Sandra!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra