8 juni 2011

KÖKSRENOVERING DEL 15: ÖVERSKÅP

Då var det dax för lite kök igen, tyvärr inget från själva köket eftersom det råder kaos där igen.
Igår berättade jag att jag hade börjat på något men fick avbryta det pga feber.
Tanken var att ta bort färgen på överskåpet, men jag kom inte så långt.
Dessutom så sitter verkligen färgen.
Försökte skrapa men insåg att det tar alldeles för mycket tid, tänkte på en speedheater men att hitta någon som hyr ut en kändes sådär, det blev färgborttagningsmedel men det fungerar inte som tänkt.
Kanske få leta reda på någon som hyr ut en speedheater ändå.
Min tanke har gått att vi ska måla skåpet i en gammal grönaktig färg och så komiskt när jag börjar få bort den brun orange färgen så fanns exakt den färgen som vi tänkt under, VARFÖR har de målat skåpet ville jag skrika ut.
Nu ska jag fixa fram den färgen och måla med linoljefärg.

Känns lite tråkigt att inte kunna visa några helhetsbilder än men innan semestern hoppas jag kunna slå på stort.

Tack för alla krya på sig hälsningar jag känner mig bättre..

KRam
Sandra

17 kommentarer :

  1. Bodde jag närmare skulle du få låna min heater! Värmepistol, som är betydligt billigare i inköp funkar också, men inte lika bra och så finns brandrisken...hoppas du finner vad du söker!
    Eija

    SvaraRadera
  2. Hej svejs!

    Vilken underbar helg vi har haft! Synd att du missade tävlingen, tror faktiskt inte d va så många som var inne på nätet i helgen men en del blev d som va me ;)

    Skåpet är superfint!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ännu ett skåp som kommer att bli vackert som ett smycke! Bauhaus har allt möjligt till uthyrning, även en del färghandlar.

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Härligt att höra att du är på bättringsvägen.. Oj, vilekt jobb du gör med skåpet.. men snyggt kommer det bli kan jag tro!
    Fin plåtburk du fått tag på.. jag har en likadan som jag ropade in på auktion i höstas.. å jag är så glad för min!
    Kram Evelina

    SvaraRadera
  5. Kul att du känner dig bättre, lägg ingen mer tid på att skrapa. Skaffa en heater, jag hade en liknande skänk som färgen satt fast som berget på. Vips sa det så var färgen borta...Åh så kul att fixa, jag går igång på sådana här projekt. Ju mer gammal färg desto envisare blir jag.

    Kram och puss!

    SvaraRadera
  6. Hej
    Va skönt att du känner dig lite bättre :)
    Det där skåpet kommer att bli underbart fint, som allt annat i ditt hem :)
    Ha en jättefin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  7. Vilket underbart vackert skåp!!!! Hoppas du hittar det du behöver. Kram Johanna

    SvaraRadera
  8. Den gröna färgen är helt underbar tycker jag. Jag förstår din frustration när du hittade den under alla lager färg;)

    Ha en skön dag!

    Ps. jag är född 82.

    SvaraRadera
  9. Hej Sandra.
    Hoppas du mår bättre snart. trist att bli sjuk nu.

    Vilket fint skåp:)Och den underbara gröna färgen under, älskar den.
    Ha en fin dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  10. Ja vilka jobb ni tar på er, beundrar er! Gubben har en värmepistol men den är kanske inte mycket till hjälp. Kom förbi om du vill : ) kramiz moster!

    SvaraRadera
  11. Hoppas du mår bättre nu. Det är så kul att följa er renovering av köket, vi ska flytta in i ett hus från 1905 senare i sommar och det är totalrenovering som gäller. Just nu bygger vi ett helt nytt/gammalt kök. Kika gärna in på min blogg. Kram

    SvaraRadera
  12. Hej vännen,
    Hoppas det löser sig så att du får bort färgen. Gamla tiders fär kan verkligen vara ett elände att få bort.

    Vi åker ned ca 11 juli och jag blir nere nästa 3 v, så det vore toppenkul att träffa dig och åka iväg på en liten loppistur ihop.

    Kram Monica

    SvaraRadera
  13. Vilket fantastiskt skåp!! Håller med dig den gröna färgen ser fantastisk ut:)) Skönt att du mår bättre:))

    kramelikram...

    kråke

    SvaraRadera
  14. Hej vännen! Så tråkigt att höra att du varit sjuk! Var meningen att smsa dig i tisdags men glömde av det när jag jobbade. Sorry :( Hoppas du mår bättre nu!? Har du kunnat jobba idag? Ta det lugnt nu, lova..

    FÖÖÖÖÖR på söndag, ja du vet ;) Det blir så kul!

    Överskåpet har en sån härlig grön färg där under. Samma nyans, ungefär, har vi ju på dem gamla dörrarna uppe på vinden. :) Linoljefärg låter toppen! Synd bara att det är så dyrt, annars hade jag målat hela huset med linoljefärg.
    Den dagen kommer ni är färdiga med köket. Stressa inte!
    Vi hörs av!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  15. Hej Sandra!

    Åhh så fint ditt kök kommer bli! Ser fram emot att se helhetsbilder!
    Lycka till med om målningen!

    Kram Amelie

    SvaraRadera
  16. Grönt kommer bli kanonfint!! Vilket underbart skåp!!!

    Kram och ha en underbar kväll!
    Kram Elin + Emelie = Fiffiga Systrra

    SvaraRadera
  17. Det kommer bli så snyggt! Fast jag tycker ju att det är snyggt redan nu, hihi! Tokiga mig :-)

    Jag använder bara en värmepistol när jag tar bort färg och den funkar utmärkt på färg som sitter hårt med. En billig variant finns på Biltema för ett par hundringar. Det man ska tänka på är att inte värma så länge på samma ställe bara så inte trät bränns. Men den är lätt att jobba med!

    Ska bli spännande att se det färdiga skåpet sedan!!

    Kram Petra

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra