13 juni 2011

BORDSUNDERREDE

Igår kom äntligen lite sol och värme tillbaka till oss, det var så skönt att spendera dagen ute.
Planaterade lite blommor och tvättade en massa maskiner tvätt, gott att få undan lite.
Kom ni ihåg att jag saknade ett bord jämte korgstolarna, men efter en tur i garaget såg jag att jag hade sparat ett gammalt bordsunderrede.
Ibland blir man glad att man inte slänger allt, så jag satte en bricka på det och vips ett litet bord. 
Fyndade för ett tag sedan 2 gamla sifoner, gillar verkligen formen på dessa.
Fick veta att de kommer från forna östeuropa, alltid roligt att veta ursprung.
Vackra pioner i en vacker skål
Ny vecka och vi hoppas på bra väder så man kan vara ute och busa efter jobbet.

Önskar Er en bra start på veckan!
kram
sandra

22 kommentarer :

  1. Ibland så har man mer hemma än vad man tror. Även om jag inte har ursnygga pardörrar och bordsunderreden...he he.
    Dina sifoner ser lite annorlunda ut än vad jag tidigare sett. Lite mindre och så söta!
    Ännu en vacker dag men tyvärr jobbdag men det går det med.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. God
    morgon!

    Skrev ett långt kommentar men den förssvan.
    Hörliga bilder.ni har så fint.Vilken tur att du inte slängde det underbara bordet. Det blev super fint!

    Vi tog också på bara den soliga dagen igår.
    Man måste ta vara på sommaren...

    Nu måste jag upp o göra kyckling sallad, det blir några utfkykter med skolan...på onsdg sissta och på fredag skolavslutning....

    Ha en fin dag, nu måste jag gå upp och koka kaffe och ta tsg i saker. Helst skulle jag vilja ha en sovmorgon...

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. härligt när man inte behöver gå så långt efter ett bord :)... jag gillade skålen, snyggt med pionnér
    ha själv en underbar vecka!!
    kram Åsa

    SvaraRadera
  4. åh va önskar att jag hade ett sånt garage med fina skatter i som du:-)
    Så jättefintblev det.
    Ha en fin dag!
    Malin
    Kram

    SvaraRadera
  5. I ditt garage verkar det mesta finnas :). Blev fint med pionerna i den härliga skålen.
    Önskar även dig en fin vecka, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Blev toppenfint Sandra, längtar tills jag får se allt på riktigt!!! Inte många dagar kvar nu!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Du är påhittig du, blev jättebra. Vi var ute i går också, gick en långpromenad ner till stan och köpte glass.

    Hoppas du hindrar skeppet för att sjunka:)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Ja det gäller att leta upp de gamla godingarna och hitta nya användningsområden för dem, bordet blev jättefint! Underbara bilder. Kram Johanna

    SvaraRadera
  9. Hej..
    Ditt garage är verklige en riktig skattkammare :)
    Fint blev det och pionerna är helt underbara.
    Ha en fin dag.
    kram
    Jessica

    SvaraRadera
  10. Beautiful atmosfere on your terrace.....love it !! happy new week darling....xxx...

    SvaraRadera
  11. Så fiffigt och snyggt! Ja ibland blir man glad när inte allt slängs, hihi!

    Ha en underbar dag!

    Kram Petra

    SvaraRadera
  12. Tänk vad man kan hitta i eget garage !! Hur charmigt som helst !
    Älskar dina sifoner !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  13. Ha ha - vips bara sådär så hade du ett bordsunderrede. Ja, det är allt tur att det finns garage med en massa saker i *ler*
    Det blir lite roligare också när man fått till en egen lösning av något som bara stått där tidigare.
    Så underbara bilder jag har missat hos dig ser jag nu när jag scrollat lite. Tiden räcker inte riktigt till just nu, men så är det ju ibland.
    Ha en fin vecka Sandra!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  14. Vilken snygg kombination!!!
    Ja, vädret är verkligen hit och dit nu. Idag sol men mycket blåst t.ex. Men värre kan det nog vara ändå! Önskar dej skön och fin vecka!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  15. Kanonfint!! skulle nog vilja titta in lite i ditt garage;))

    Ha en toppendag!

    kram kråke

    SvaraRadera
  16. Hejsan.

    Visst är det såååå, att ibland är det bra att spara på sig för man vet ju aldrig när man kan behöva ett bordsunderrede t.ex!
    Blev mycket snyggt med brickan.....

    Sifonerna gillade jag....

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  17. Ja, ibland är jag väldigt glad att jag inte heller slänger allt. Det är lycka när man glömt något man har sparat på och sedan upptäcker det som en riktig skatt! Ditt nya bord blev ju jättefint! :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin dag!

    SvaraRadera
  18. Så snyggt det var. Gillar färgen och det lite spruckna.. Kram Maria

    SvaraRadera
  19. hur läckert som helst! Glad man blir att se din kreativitet!

    kram på dig,
    Tiina

    SvaraRadera
  20. Så fiffigt du gjorde dig ett bord, och så fint det blev. Härlig färg var det på underredet också.
    Jättevackert med pionerna och sifonerna.
    Solig kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  21. Nydelig bord du har... i en herlig farge... koselig du har det ute i hagen din

    Klem Kerstin

    SvaraRadera
  22. Va fint det blev!
    Det enkla är oftast det vackraste!!

    Skålen är ljuvlig också så korgstolarna :)

    Vad är egentligen sifoner?? Kanske dum fråga men jag vet faktiskt inte, har bara sett dem lite här och där..

    Anna

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra