27 oktober 2010

Lite färg i vardagen

Jag och barnen har fått en massa frisk luft när vi håller på att fixa med allt inför festen på lördag.
Hoppas kunna ta lite bilder så jag kan visa er.

I vår hall uppe har jag placerat  ett litet bord som jag hittade i somras och sedan målat om.
Kulören jag har valt är från Alcro och heter Lovika 812, det är en varm ljusgrå nyans.
Har slipat lite på bordet för att känna mig för, men tar nog fram sandpappret en gång till.

Lite tidningar på hög och en charmig gammal skoläster, har liknande till salu i butiken

Något som är väldigt hett just nu är käglor och här har ni mina.
Dessa hittade jag på en antikmarknad i Barcelona.
Tycker de är så charmiga och det röda och blå livar upp mot allt det vita.
Sist men inte minst.
Detta ljuvliga akvarium, jag har köpt det av min goa vän Marie , det roliga var att jag såg det när hon la ut lite bilder på sin blogg.
Tänkte direkt, Wow vad snyggt!
När jag sedan pratade med henne på måndagen frågade jag om hon hade sålt det.
Till min stora förvåning och glädje var det inte sålt.
Tanken var från början att det skulle stå under bordet men det var alldeles för stort.
Ibland är det inte lätt att fota utan att få med de små liven.
Han skulle absolut flytta runt på väskorna.

Önskar er en forsatt skön vecka, ni vet vad jag ska göra.
kram
sandra
Ha ha ibland är man för snabb, detta inlägg skulle inte komma ut förrän imorgon morgon... 

19 kommentarer :

  1. Hej Sandra!!!
    Gillar verkligen ditt inlägg!!! Så läckert;o) Mina fina käglor har kommit fram idag är så nöjd;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Såg ett akvarium på loppis i somras, varför köpte jag inte det för jag hade en idé om en installation i den....man ångrar bara de ting man inte köpte, eller hur?
    Hursomhelst så är dina bilder läckra som vanligt....lillen som också vill vara med och arrangera, precis så har jag det också, allt får fötter just nu...

    SvaraRadera
  3. Härlig och färgsprakande vintage!
    Lovika, vilket gulligt färgnamn, snyggt bord och käglorna, mmm va läckra de är! Och så det gröna akvariumet som matchar sonens tröja perfekt:) ha, ha, han har väl blivit lite påverkad av en mamma som flyttar runt och stylar hela tiden, ska det flyttas runt så ska det:) Hi, hi, ja, så har jag med gjort, klickat på publiceraknappen av misstag och det knäppa är att man inte kan ångra det...då tas det bort helt. Men vi låtsas det är onsdagmorgon redan nu, går bra! Mari.

    SvaraRadera
  4. Gillar också käglor och klot precis som du och basebollträ och kanske allra mest läderbollar med tryck... Vilken underbar köpmannadisk du funnit och den där gamla spröjsdörren är såå fin!

    SvaraRadera
  5. Gomorron därborta !!
    Åhhh så fint..vilket fint bord..och det där akvariet det såg jag också hos Marie..himmel så fint..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  6. Hej svejs Sandra! Älskar verkligen käglorna, kul med lite färg ibland.

    Gillar när du staplar resväskor så med, ser tufft ut, vill med göra så men har inte rammlar över några fina än, får nog bli en tur till second hand i morrn.

    Take Care! Malin

    SvaraRadera
  7. Men va kul med ett akvarium som förvaring/tittskåp. LOPPIS har grejjor de som man kan ha till lite vad som helst. Det är bara att starta hjärnan så har man den full av småtokiga eller kanonideer, ja alla mina ideer är inte fullt genomtänkta men ideera har jag ;)

    Ha en fin dag

    kramar @nette

    SvaraRadera
  8. God morgon Sandra!
    Ååå vad gärna jag oxå skulle vilja ha gamla fina käglor.
    Vad häftigt du har arrangerat vid ditt nya fina bord.
    Ha en bra dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  9. Stilige farger..legger merke til at sønnen sin genser har samme farge som boksen din..

    herlig med litt farge... kos dere med å lage til til fest.
    klemmer 0)

    SvaraRadera
  10. Godmiddag fina Sandra!

    Gör inget att du var snabb, nu får du ju lägga ut ett till av dina inspirerande inlägg =)

    Bordet är ljuvligt, sammansättningen är jättefin, och akvariet är superläckert!

    Jag har ett jag också och är så glad för det, ändras efter humör och årstid....får alltid komplimnager för det hemma...:)

    Skulle man ha vetat för ett tiotal år sen att man skulle dåna för att ha ett shabbyakvarium med annat än fiskar i ;)


    Kram Loella

    SvaraRadera
  11. Wow vilket underbart arrangemang med massor av vackra saker. Käglorna är ju för härliga.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  12. Hej Sandra, vilka härliga grejer du alltid hittar. Gillar dina saker som inte finns i massor, det blir mer värdefullt på något sätt när man hittar något som man kanske letat lite efter. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  13. Så fint det blev med akvariumet och käglorna tillsammans, härligt med lite färg i höstrusket!!!!

    Kram Kram¨
    Marie

    SvaraRadera
  14. Hey, I can't view your site properly within Opera, I actually hope you look into fixing this.

    SvaraRadera
  15. Inspirerande!!!! Så fint att dekorera i akvariet!!!
    Ha en fin dag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  16. Hej Sandra!
    Åh vad snyggt! Den färgen gillade jag, tack för tipset! Har funderat på vilken nyans jag ska måla en skänk jag ropade in på auktion för ett tag sedan. Ska prova denna som du använde:)

    Coolt med de slitna käglorna i akvariet!

    Ha en trevlig torsdag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  17. Så bra att du fått en assistent, han brås säkert på dig. Flyttar om lite så det blir ännu snyggare...
    Tack vare dig har jag käglor också, är så nöjd med dom. Gillar verkligen ditt bord och akvariet, så fint!
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  18. Hej Sandra!
    Du har en jättefin blogg som jag följer och jag vill gratulera till att du blivit Månadens Blogg i tidningen Lantliv! Grattis! Ha det gott och sköt om dig!
    Kramar Carina / Hjo
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  19. Snyggt med lite färg bland allt vitt, iaf ibland ;)

    Satt och bläddrade lite i nya Lantliv som kom idag och såg att du var månadens bloggare!!! Ett jättegrattis till dig. Jag kan absolut förstå varför, du ger oss massa inspiration!

    Hoppas du får en skön fredag, kramar Maria!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra