25 oktober 2010

En handduk gjorde susen

Kalaset gick super och Tristan var nöjd med sina presenter.
Kakorna smakade gott och tårtan såg ok ut, men smakade desto bättre.
Nöjda gäster och sedan en trött Sandra.
Men vem hinner vila nästa helg är det dax för Halloweenfest, som vi och ett par till anordnar.
Veckan är helt fullsmockad med att göra saker, få se hur trött jag är nästa söndag.

Inför kalaset bestämde jag mig för att ta tag i lite stolsdynor.
Stolarna har jag haft i ca 3 år och tänkte att jag skulle fixa de hemska dynorna, men vet ni vad det hände aldrig förrän i helgen.
Fram med gamla linnehanddukar, häftpistolen och vips 2 nya stolsdynor.
Tyvärr är jag superdålig på att ta kort på saker innan jag fixar i ordning, ska försöka bättra mig där.
Men med så enkla medel tycker jag det blev väldigt vackert.
Som vi alltid säger DET ENKLA ÄR DET VACKRA.
Det krävs inte mycket.
Jag har hittat mig en lång gammal knoppbräda, tyvärr har den inte funnit sin plats än.
Men knoppbrädor är ju något man inte kan släppa, när man hittar.

Som sagt en fullproppad vecka, så jag kommer vara världens sämsta bloggvän.

HA det så gott!
kram
Sandra

26 kommentarer :

  1. Jättefint Sandra, det enkla är verkligen det vackra! En idé jag kanske tar efter...
    önskar dej en fin ny vecka och ett roligt kalas!

    SvaraRadera
  2. Åhhh så fint..och enkelt !! Man kan förändra så mycket med ett vackert tyg..
    Ha det nu så bra, trots fullspäckad vecka..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  3. ...ååå,så fint det blev!

    Ha en underbar vecka Sandra!

    kramis

    SvaraRadera
  4. Å handduken på äpplestolen gjorde susen. har ett gäng sånna stolar hemma och har ett tag nu funderat på vad jag skulle klä om dynan i för tyg...super. jag kan nog tänkta mig att ha olika sorters handdukar!

    ha en trevlig vecka! kraaaam

    SvaraRadera
  5. Det blev super fint med dina "nya" stolsdynor!! Enkelt är vackert absolut!! O vilka underbara dörrar!!

    Ha de bra!!

    Kram gunilla

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!

    Vad snyggt det blev Sandra, skulle kunna tänka mig något liknande på våra köksstolar.

    Såg att du ringde igår men jag "vågade" inte svara eftersom det var så hiskeligt dåligt väder att köra i. Vi kan väl höras här i veckan istället.

    Kram Kram
    Marie

    SvaraRadera
  7. Men så snyggt det blev!! Jättefina stolsdynor av handdukarna och den gröna dörren där är ju bara för snygg! En kakätande burkgalning som jag kan ju inte låta bli att gå ingång på bilderna nedan:) Mari. ( du får se det så att du slipper lägga så mycket sminkad mörk färg under ögonen till helgen då:)

    SvaraRadera
  8. btw Sandra! Bor du i Anderstorp? som Anderstorp nära Gnosjö där jag bor? ;)Jag är oxå mammaledig! ;)

    SvaraRadera
  9. Superfint!
    Kan bara hålla med om det enkla=))
    Räcker oftast med dom små detaljerna för att förändra helt på något sätt.

    Jag är också galen i väskorna men tror dom ska få en annan funktion.
    Där dom syns mera.

    Är det alla helgon helg redan??!!
    Jag hinner inte med!

    Hoppas att du får en rolig vecka med allt som ska göras/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  10. Vilken lyckträff Sandra, blev kanonsnyggt.
    Vad roligt med halloweenfest, tur ni är fler som ordnar så du iaf slipper stå för allt.
    Hoppas du får en bra vecka trots all stress, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  11. Så fiiint. Och dörrarna! Ojojoj.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Ja det enkla är ofta det vackra!
    Så fina stolarna blev...
    Ha det så gott..
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  13. Skönt att det gick bra, rätt skönt du när man har kalasat färdigt:)
    Gamla linnehandukar är så fint till mycket. Även till stolsöverdrag.
    Blev jättebra. Jag jag hinner inte heller egentligen blogga, jobbar ju heltid och denna vecka mer ändå. Får sänka kraven helt enkelt.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  14. Hej,
    Hoppas du får en rolig vecka! Min vecka är oxå fullspäckad innan jag på fredag får flyga iväg. Efter resan så blir det några höstlovsdagar med familjen, så jag kommer vara ledig en hel vecka vilket känns urlyxigt.

    Stolarna blev kanonfina!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  15. Det enkla är det vackra, så sant så sant. Verkligen fint!

    Kram

    SvaraRadera
  16. Vackert Sandra!!!
    Ha en bra start på veckan;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  17. Åhejåhå...ja du har fullt upp!
    Och mitt i alltihop så klär du om stolarna! Jättefint blev det! Och visst är det det enkla som i slutändan alltid vinner..! Och du har helt rätt i det där med knoppbrädor *smile*..släpp dem aldrig!
    Du, mina nummerskyltar som du frågade om....har inte riktigt bestämt mig om de ska ingå i min webbshop...men håll ögonen öppna så får vi se...
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  18. Det ble kjempefint...Og stolene var nydelig.. skjønner du har det hektisk om dagen...

    Klemmer 0)

    SvaraRadera
  19. Det var verkligen vackert!
    Bra idé!
    Mvh, Malin

    SvaraRadera
  20. Oj, det blev ju hur fint som helst. Vilken bra idé. Kram

    SvaraRadera
  21. Javisst är det enkla ofta vackrast, stolarna blev ju jättefina!
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  22. Stolen blev ju skitsnygg iklädd den fina linnehandduken.
    Vilken bra ide o snygg.
    Hoppas du kan unna dig nån liten lugn stund under veckan
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  23. Smart! Och underbart vackert sätt att återanvända gammalt hantverk.
    Lisbeth
    ttp://inredningsdesigner.blogspot.com/

    SvaraRadera
  24. Vad skönt när det inte alltid krävs så stora ansträngningar för att göra vackra förändringar , fin idé !
    Förstår att du både är o kommer att bli än mer trött efter nästa helg ,men du får tänka på hur trevligt ni har det.

    Kram Betty !

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra