5 oktober 2010

Höstdekorationer


Tisdag och ett nytt tema hos Fabriken är Höstdekorationer.
Oj oj lite smått panik, har jag några höstdekorationer över huvudtaget att visa.
Jo lite ljung och lite äpple har jag nog och för mig är det enkla som är det vackra.
Här kommer lite höstdekorationer på min framsida.

I somras hittade jag en barnjärnsäng på blocket, tyvärr är den väldigt rostig och nergången.
Så den får vara utomhus, någon som har några tips om vad man kan använda den till eller bara ha som ett vackert stilleben? 

Framsidan är så fruktansvärt tråkig på vårat hus och någon gång i framtiden hoppas jag att en amerikansk veranda ska pryda den.
Men så länge får man göra det bästa av det som finns.

Ha en skön tisdag!
kram
sandra


19 kommentarer :

  1. Sängen är underbar..!! Passar ju perfekt ute..Jag hade en önskan om att den dagen jag hittade en så skulle den fyllas med krukor med kryddor..Alltså bli min kryddträdgård..Dock var den jag hittade i lite för fint skick för att stå ute så jag letar vidare..:)

    Varma Kramar Elin

    SvaraRadera
  2. Jättefin säng. Jag hade samma tanke som Fröken Knopp - krukor med örter och kryddor :-)

    Tycker att dina bilder är väldigt höstfina.

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  3. Du kan lägga hönsnät i botten sen planterar du ner mossa, vackra suckulenter eller vad det heter när man har dem ute, marktäckande saker och lite kaktusaktiga m tjocka blad och lite annat spännande!

    SvaraRadera
  4. Verkligen ljuvliga höstiga bilder vännen!
    Njut av dagen!
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Skönt att höra att jag inte var ensam om att få lite panik över temat i dag. Du hade ju mycket höstligt fint. Vänta tills du får se mitt sparsmakade....jag har verkligen inte hunnit och fixat till. Har även saknat inspiration men fick det nu när jag såg ditt. Så fint det vara att ha lerkrukor i nätkorgen. Sängen var så fin. Går det inte att ha den som någon slag fotölj inne eller bara ha som dekoration som du skriver.

    Hoppas du får din veranda någon gång, det fixar ni säkert!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. En fin höstkänsla i dina bilder!

    Ha en skön tisdag.//Lissen

    SvaraRadera
  7. Tycker du visar veldigt fina höstbilder.
    Sängen tycker jag ä väldigt vacker i sin rostiga framtoning.
    Ha en skön tisdag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  8. Verkligen snygga grejer ju! Sängen, korgen, lyktan och hinken med ljung oh kål, såå höstvackert! Mari.

    SvaraRadera
  9. Men det var ju underbara höstbilder Sandra, du har dekorerat så fint på trappen. Den sängen kan du ha till mycket, använd den efter årstid. Nu kan du ha mosskransar och en kruka med julrosor tex.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Jättefint! Och vilken läcker säng!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Så glad jag blev av dina fina höstbilder. Jag har maken till din säng och nu när baren blivit stora och de inte vill bruka sängen längre -15 & 17 år. Så funderar jag oxå hur sängen bäst ska komma till vacker användning. Den är ju mkt fin;) Ute eller inne det är frågan...

    SvaraRadera
  12. Jag skulle fixa nåt sorts botten till sängen (kanske en fanerskiva?) och sedan fylla den med höstblommor, lyktor, kransar och krukor, några mjölkkannor etc...

    //M

    SvaraRadera
  13. I det enkla bor det vackra sägs det...

    Kram

    SvaraRadera
  14. Hej Sandra!

    Trädgårdsfotografen Annika Christensson har sin järnsäng i trädgårdslandet, det är vackert...

    Önskar dig en härlig dag!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  15. Ja hva kan man si Snadra.. annet enn at dette er bare så vakkert... sengen var alldeles nydelig..

    klemmer =)

    SvaraRadera
  16. Fint som alltid och härlig inspiration här hos dig!

    Vilken underbar rostid gammal säng!

    Ha det gott!
    kram emelie

    SvaraRadera
  17. Vackert med höstdekorationer och samtidigt vemodigt....för nu har vi en lång,mörk och kall vinter framför..BURR!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  18. Sandra, dette var vakkert!
    Sengen = love!!

    Jeg hadde tatt den inn - uansett tilstand. Min søster har en lignende - i bunn har hun en gammel striesekk, og så er den dekorert til et stilleben.

    Klem ♥ Jannicke

    SvaraRadera
  19. Hej Sandra!
    Vad fint du har det! Vilken härlig gammal järnsäng!

    Ha en trevlig onsdag,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra