20 oktober 2010

Köpmansdisk i badrummet

När jag såg Marie s badrum med bloggen Min lilla veranda, så föll jag för köpmansdisken hon har där.
Så mycket förvaring och dessutom underbart läckert.
Tyvärr är inte köpmansdiskar något man bara trillar på och om man gör brukar de vara väldigt dyra.
Så det fick förbli en dröm i 2 år tills för 3 veckor sedan när jag trillade på en i en gammal industrilokal.
Liten, nätt och extremt billig nästa gratis.
Lyckan var total.
Nu har den fått komma upp i vårt badrum och tycker den passar perfekt.
Tyckte det var väldigt roligt att fota igår så det får bli många bilder och lite text...
TaDa vad tycker ni?
Jag ska inte göra någonting med den utan den ska få var så där underbart sliten.
Behöll de gamla papperlapparna, för att skriva lite text vad lådorna innerhåller.

En skön onsdag till Er all där ute.
kram
sandra

54 kommentarer :

  1. Vilken underbar köpmansdisk!!
    Passar såå bra i badrummet :-)

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  2. Bara så underbart vackert!!!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Nämen fy vad avis jag blir nu !!! Himmel så fin..jag tror jag dör här bakom skärmen !! Jag vill också ha en sån till vårt badrum !!
    Kraaam Anette
    P.s Nu måste jag tillbaks och kika mera på dina fina bilder...

    SvaraRadera
  4. Wow Sandra, helt underbar!!! Om du tröttnar, ring mig!!! :)

    Varmaste Kramarna Elin

    SvaraRadera
  5. OOOOOOOOOH den var ju GRYM!!!!! önskar jag oxå hade trillat på en sådan fining ;)

    kraaaaaaaaam

    SvaraRadera
  6. Åh, så otroligt läcker den är!
    Passar perfekt i ditt badrum!!!
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Men shit va snygg den va!! Avis :)

    Vart tog bänken vägen då då?

    Jättefina bilder du visar, ha en bra dag. Kram Camilla♥

    SvaraRadera
  8. Superhäftig och fin och snygg ja allt på en gång!
    Passar jättebra där och säkert på andra ställen också. Du fotar så fint nu så du får gärna visa många foton. Kul när man hittar något som nästa är gratis!
    Ha en fin dag du med!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Wow så fint det ble... kjøpmannsdisken var bare helt rå Sandra... ''Nydelig =)
    klemmer

    SvaraRadera
  10. Guuuud, den är ju helt fantastisk!!!! Vilken tur att du kom över den till en billig penning - och den passar ju helt perfekt där!!! Vilken lycka!!!

    Ha en fin dag!!

    Kram gunilla

    SvaraRadera
  11. mmm lite avis blir man..=)Snygg som tusan!/Annica

    SvaraRadera
  12. Ååååååå, vilken lycka det måste ha varit när du hittade den...den är ju heeelt underbar!!

    kram

    SvaraRadera
  13. Den stod såklart där o bara väntade på att bli funnen av dig ! Så fin o som du säger rör den inte för både patinan o färgen är supersnygg , det är inte många som har en så´n tur .

    Kramar från Betty !

    SvaraRadera
  14. Hej goa Sandra!

    Åhh hjälp jag får hjärtknip..vilken underbar disk!!!

    OM du av någon outgrundlig anledning inte vill ha den lägre, så ställer jag mig först i kön att få köpa den ♥

    Sandra du är som en riktig blodhund när det gäller loppissaker, din näsa är fantastisk på att hitta skatter!!!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  15. Måste bara fråga.. var den till salu eller frågade du om du fick köpa den..?

    SvaraRadera
  16. Wooooow....Superläcker..du vet jag älskar ju sånna!

    Det passar superbra i ditt badrum!
    kram Marina

    har en jag med en lång rakcare som ni inte fått se ännu..hade tänkt ni ska få se den när jag målat om rummet den står i först.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  17. Helt fantastisk flott...nyyydelig:)
    Si meg bor du i nærheten av Grebbestad???
    ha en fin fin dag
    eddaKlemmer

    SvaraRadera
  18. Så underbart fin! Och passar som handen i handsken i ditt fina badrum!
    Ha det bäst!
    Liv

    SvaraRadera
  19. Superfin köpmansdisk!

    Om vi mot förmodan skulle lyckas trycka in en köpmansdisk i vårt badrum skulle vi inte själva kunna gå in där (halva köpmandisken skulle nog sticka ut genom dörröppningen ärligt talat).
    Men jag skulle jättegärna vilja ha en någon annanstans. Tyvärr går de ofta dyrt på auktion och dyker inte upp så ofta. DU har verkligen tur som hittat en!

    SvaraRadera
  20. Men Milda Magdalena!!

    Köpmannadisker är fullkomligt underbar och som vackrast som den är...
    Grattis till ett fantastiskt fynd! *avis*..:) Tröttnar du kan du ringa mig...

    Dina bilder är så fina, du lyckas verkligen med kameran Sandra.

    Kramen till dig din lyckost
    Loellan

    SvaraRadera
  21. Den skulle inte jag heller ha tackat nej till!!! Superfin och helt rätt att bara låta den vara som den är...
    Alla dessa fynd du gör...förra inläggets spillkum, jag har aldrig sett något av detta på någon loppis!?

    SvaraRadera
  22. Å, jisses, vilken lycka att få en så ljuvlig köpmansdisk nästan gratis!!
    De brukar ju ligga runt 8000-12000!!
    man bara suckar:)...klart du ska behålla den precis som den är!!
    kraam

    SvaraRadera
  23. Worth waiting fore

    Superläcker byrå!

    SvaraRadera
  24. Den hade jag oxå kunnat vänta två år på!! så härligt sliten. Då behöver ingen oroa sig för någon vältande kandelaber längre ;-D. Ser fram imot att få se vart bänken fått flytta.
    Ha en bra onsdag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  25. OMG den är ju otrooooligt snygg!! VILL HA! Jag är så avunsjuk! exakt en sån vill jag ha,vi har en som vi ska renovera. Den är gammal, men den har inte den där fina avskalade färgen som din har. Ska vi byta ;) Kram!

    SvaraRadera
  26. Åh den är ju hur charmig som helst! Vilken vacker färg den har! Grattis till fyndet! /Therese

    SvaraRadera
  27. Den där var väl värd att vänta på i 2 år! Det glädjer mig att höra att du tänker bevara den som den är, - färgen är fantastisk!
    Må så gott i höstrusket!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  28. Så läckert!!!! Vill ha;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  29. Å du din lyckost! Underbar, nej, gör inget med den, är så fin som den är!

    kram

    SvaraRadera
  30. Alltså - jag kan bara inte förstå......
    Hur sjutton bär du dig åt??????

    KÖPMANSDISK som är så svårt att få tag i och dessutom så där läcker.

    Ja, du har allt en alldeles speciell loppis-gen du. Borde nog kolla ditt DNA tror jag *ler*

    Sakerna har kommit fram och de är underbara.
    Tack snälla du!

    Ha det så bra!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  31. Hej Sandra!!!
    Så fin förstår att du är lycklig!!!! Jag har en gammal också, men just nu ingen plats tråkigt nog!
    Ha en fin kväll.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  32. Ja, tänk, till slut hittar man det man söker efter! Så snygg som den var måste den ju ha varit värd all väntan :-)

    SvaraRadera
  33. Underbar! Och passar ju perfekt hos dig!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  34. Sandra, den er perfekt. Drømmemøbel♥

    SvaraRadera
  35. Jätteläcker är ordet för den fin köpmansdisken o jag blir sååååååå avundsjuk på dig.
    Så fint där i badrumet o mycket förvaring.
    Kramen
    Annelie

    SvaraRadera
  36. Hej vännen,

    Kan inget annat än att bli lite lite avis....
    Nej jag skojar bara, men visst är det väl mångas dröm att finna en sån läckerbit som du hittat!

    Dom e ju såååååå svåra att få tag på!

    Badrummet är blev såååå läckert!

    Ha det gott!
    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  37. Suck... varför kan inte jag bara ramla på möbler här och där? Vi har knappt några möbler kvar alls här hemma men det kan i och för sig också vara rätt skönt... Luftigt och ljust! Kan inte du komma hem till mig och hjälpa mig på rätt spår när det gäller inredning ;0). Vill ha som du men lyckas aldrig riktigt hitta rätt :0(...
    Graviditeten sniglar sig fram, vet faktiskt inte vilken vecka jag är i men bebisen är planerad till den 22 januari. Hoppas allt är bra med dig gumman!

    Kraaam/ Anna

    SvaraRadera
  38. STORT grattis till detta fynd!!!!Sällar mig till gänget.... Vill också ha!!!! Nästan lika kul att läsa kommentarerna som att ta del av ditt inlägg... :-D

    Kram /Marie

    SvaraRadera
  39. Den är helt underbar! I ditt badrum blir den fantastiskt fin, kan lätt förstå att du blev glad.
    Jättefina foton du tagit.
    Kramar
    AnnaMaria
    Ps, kika in så ser du dina käglor...

    SvaraRadera
  40. Vidunderligt vackert!
    Lyckliga du..:)

    Puss på dig sötis, och den bästa dagen likaså...

    SvaraRadera
  41. Hej Sandra!
    Men åååh vilken fin!!! Lyllos dig som fick tag på den! :)

    Passar perfekt där i ditt vackra badrum!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  42. Åh ! Vilken lycka !! den är helt underbar !! Stort grattis till det fina fyndet . Passar perfekt till ert vackra badrum . Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  43. Fin fin fin !!!
    Underbar.. nää den ska va som den är nu..

    Kram mia

    SvaraRadera
  44. Hej sötis!

    Wow, den är ännu finare än jag hade kunnat föreställa mig. Det är bara DU Sandra som lyckas ramla över alla dessa underbara saker!!! Din lyckos!

    Ha det bra, vi hörs!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  45. Tycker? skojar du? Det är ju uuunderbart, och jag längtar till jag hittar en också!!

    SvaraRadera
  46. Superfint! En sån drömmer jag också om sen många år tillbaks :)))

    SvaraRadera
  47. Vilket fynd! Det är ju som gjort för ert badrum.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra