29 oktober 2010

En rolig helg

Nu är det fredag och lördagen närmar sig med stormsteg.
På lördag firar vi Halloween, vi brukar alltid fira när den amerikanska infaller 31 oktober.
Har förberett hela veckan och imorgon hoppas vi att det inte ska bli lika stressigt som det har varit de andra åren.

Jag älskar kyrkoljusstakar och har nu blivit en lycklig ägare till två stycken av den mindre modellen.
En har jag tänkt att behålla själv och den andra ska jag sälja.
Den får nu stå på vår skänk och lysa upp vardagsrummet.
Bakom har jag placerat en gammal rakspegel med ett helt underbart glas, försöker alltid leta efter speglar som har patina.
Försökte fota med tända ljus, men blev inte 100 % nöjd och bilderna blev något suddiga.
Det var verkligen svårt att få till en bra bild, tips mottages gärna.

Vackert,vackert enligt mig.
Här kommer bilder från förra årets Halloween fest, vi har teman varje år och förra året var Heroes and Villiance.
I år är Legends and Fairytales.
Här ser ni den "vackra" Arwen och Vendetta

Jag avslutar med lite pumpabilder från förra året, våra vänner hade gjorde dessa till festen.
Happy Halloween!


Det blir inga nyheter i butiken på söndag utan det får bli nästa söndag istället.

HA NU EN HELT UNDERBAR HELG!
KrAM
Sandra


27 kommentarer :

  1. Gillar speglen starkt! speglar gör rummen så mkt större med på nått sätt. Ha nu så skoj på festen, ser framemot bilder ;)

    kraaaam

    SvaraRadera
  2. Nämen du..jag tror jag dör alltså..en sån ljusstake vill jag ha, står överst på min vill ha lista..fnisss..
    Kan du mejla priset till mig ??
    Snälla...
    ha nu en toppenhelg
    Kraaam Anette
    P.s Utlottning hos mig

    SvaraRadera
  3. Godmorgon
    Vilken underbar ljusstake, extra fint att den var lite mindre.
    Så roligt och ha Halloweenfest, hoppas du tar foto på årets utstyrsel. Ni var jättefina förra året.
    Trevlig halloween
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. God morgen Sandra..
    Nydelig speil du fant deg---liker også når de har patina..

    Og lysesataken din var kjempefin...

    ha en hyggelig Halloween feiring..

    Klemmer =)

    SvaraRadera
  5. Hej Sandra, eller Arwen? *haha*, tjusigt värre!

    GRATTIS till månadens blogg i Lantliv!!!!
    Vilken ära!

    Ha det nu riktigt riktigt kul på Halloweenfesten, och njut av din VACKRA ljusstake (men det tror jag redan du gör)

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  6. Ja, den där ljusstaken får nog många av oss att dra efter andan...... Snacka om att önska sig en alltså.
    Ser att Anette redan står på listan, och den skulle jag också gärna stå på "fniss"
    Så fin du var i Hallowenklädseln. Ovant med dig i brunt hår *ler*
    Ha en fin helg nu och hoppas ni får riktigt roligt på festen.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Ja, den där ljusstaken får nog många av oss att dra efter andan...... Snacka om att önska sig en alltså.
    Ser att Anette redan står på listan, och den skulle jag också gärna stå på "fniss"
    Så fin du var i Hallowenklädseln. Ovant med dig i brunt hår *ler*
    Ha en fin helg nu och hoppas ni får riktigt roligt på festen.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Ja, fattar du????
    Blev så himla darrig när jag såg ljusstaken så jag råkade trycka iväg kommentaren två gånger här. Nu får jag dra ett djupt andetag och sansa mig lite så går det nog bättre.
    *stort leende*

    SvaraRadera
  9. Nej men så vacker du är!! Även i halloweenutstyrsel!!! Åh en sån snygg ljusstake i hop med den bruna spegeln, mmmmm..

    Den var ovanligt fin, och mörk, den gillade jag! Både spegel och ljusstake.

    GRATTIS till månadens bloggare i Lantliv!!!!

    Ha en trevlig pumpahelg!!! Mari.

    SvaraRadera
  10. Vad kul med sån fest!!!
    Snygga är ni, ibland är det svårt att hitta på vad man ska vara!
    Din ljusstake är så fin där framför spegeln!!!!
    Ha så trevligt, och en mysig helg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  11. Underbar ljusstake och vacker spegel. Det blir till att köpa lantliv idag ser jag!
    Härliga bilder från förra årets fest ha det nu så kul i helgen!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  12. Hej Sandra!
    Vad kul med Halloweenfest! Vilka fina dräkter ni hade förra året:)

    Gillar både kyrkoljusstaken o spegeln!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  13. Hej igen!
    Men hur kunde jag missa att du blivit månadens blogg i Lantliv??? Stoort Grattis!! Åh vad kul, det är du väl värd med din vackra o inspirerande blogg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  14. Coolt! Åh hade jag kommit över 2 så hade jag nog behållit båda ljustakarna. Här är en till som firar halloween. Men det blir ingen maskerad tyvärr. Kram /Therese

    SvaraRadera
  15. Hej Sandra! Vad roligt med halloween fest. Ni va riktigt fina förra året, hoppas vi får se en bild från iår oxå.
    Ljusstaken va riktigt fin, den blir inte svår att sälja.
    Hoppas nu ni får riktigt roligt och inte skrämmer livet av folket i er bygd..hihi.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  16. Hei vennen!

    For en varme som slår imot meg når jeg åpner din blogg, mysig!! Ja i morgen ja, halloween, hadde jeg glemt helt bort. Kanskje fordi jeg selv har forberedt makens 40 års lag. Den skal vi ferie i morgen. Kanskje jeg skulle sette noen gresskar lykter på trappen ? det ser så fint ut. Moro å se noen bilder fra partyet deres i fjor. Ja man blir vel aldri for gammel til noe sånt :))

    For en vakker lysestake, skulle også spørre om prisen. Men ser Anette kom meg i forkjøpet, da er den vel allerede solgt. Den står også øverst på lista mi! Hvor kjøpte du dem ? De er så himla fine.

    Ha nå en undebar helg, og ha det så moro i morgen !!

    Varme klemmer
    Aina

    SvaraRadera
  17. Hej Sandra! Vilken tjusig utstyrsel!
    Här är det barnen som ska iväg så jag ska försöka få till att de ser lite läskiga ut. Är inte så förtjust egentligen i dette påhittet men jag får väl börja ge med mig:)
    Jag gillade ljusstaken jag med, den säljer du nog fort.
    Grattis till att bli månadens blogg i Lantliv också! Det är du värt. Blev lite fnissig bara när jag läste texten om julstress och julmys, har ni så idylliskt?

    Ha en härlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  18. Vilket fint spegelglas! Älskar när det är så där sprucket. Ha en bra helg./Jessika

    SvaraRadera
  19. øj, nogen fantastisk flotte græskarlygter, uhyggelige og farlige (især den grimme der æder det stakkels lille græskar) hi hi

    SvaraRadera
  20. Hej!!
    Underbar ljusstake!!!!!!
    Vi firar vår Halloweenfest nästa Helg!! Det är så kul;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  21. Jag glömde ju, Grattis till månadens blogg!!!!!!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  22. Staken är såå fin..

    Men, vad kul å se bilder från förra året.. Vi ordnade med fester förr men det var inget större intresse från de andra så.. nu är vi själva under denna helg. Men det är Gött de med..

    Hoppas ni får det kanon!

    Kram mia

    SvaraRadera
  23. Vilken vacker kyrkoljusstake. Jag har en med el, men en för sterinljus är lite mera flyttbar, så det letar jag efter...med ljus och lykta höll jag på att säga *fniss*

    Hu vilka ruskiga Halloweenpumpor, fy för att se de där i mörkret. Ha det så trevligt nu i helgen med fest och allt!!

    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  24. Härliga bilder som vanligt, å fint par är ni! även grattis till bloggutmärkelsen! Du sliter hårt så det är du värd!!!

    Hörde en tjej igår som sa att halloween är nästa helg... tror inte många som är riktigt kristna tycker om det. Vi har ju tradition i Sverige att uppmärksamma alla som dött under året under allhelgonahelgen... sedan det kristna budskapen kan jag inte helt.. men man ska nog inte blanda ihop dessa helgen... de är helt olika... sedan firar ju var och en som den vill : ) absolut ingen predikan : ) Just nu misstänker jag att ni har riktigt spökligt, hemskt, skärrande men mycket kul däruppe ... ni är ju så påhittiga.. ska bli kul att se bilderna : ) Kramiz Mia

    SvaraRadera
  25. Spegeln och ljusstaken är underbara! Ljusstaken får du mer än gärna sälja till mig!
    Kul och se bilder från haloween fest!
    Kram Amelie

    SvaraRadera
  26. Vilken ljuvlig kyrkoljusstake , är den gammal ?? Ser så ut tycker jag ! Läckra pumpor också , vi gjorde också en igår , som vi tände igårkväll . Mysigt ! Ha en skön Söndag och ska du sälja den andra ljusstaken så hojta till ! Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  27. Åhh så fin ljusstake och spegeln var så fin- älskar när de har patina!
    Kram /Anna

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra