4 augusti 2012

Lördagsmys

Det närmar sig lördagskväll och vi ska grilla, det har varit en härlig dag här i Småland.
Tvättat massor med tvättar, plockat lite svamp i skogen och nu gör vi rödvinbärssaft.
Idag visar jag en snabblunch som jag ofta gör steker squash, vitlök, rödlök, tomater och bacon.
Lägger sen på avokado fetaost och basilka och sist ringlar över ovlivolja och salt. 
Olivolja med citronsmak är en favorit och saltet kommer från Två Stolar och båda är storfavoriter härhemma....

Ha en mysig lördag vänner.

10 kommentarer :

  1. Ser ljuvligt ut!! Den citronolivoljan har jag inte provat än......men snart är min "glenn strömberg" slut o ingen affär här verkar ha den......
    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra
    det verkar som en superdag.....å gott ser det ut med :)
    å missa nu inte....

    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter,,,,,
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  3. Mmmmm, så gott det låter och ser ut - ha en fin kväll!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  4. Mmm så gott, vi älskar den där citronoljan, kram

    SvaraRadera
  5. Låter som en toppen dag.
    här i Halland har vi också haft en fin dag med underbart väder i alla fall efter lunch.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Herregu, vad gott det ser ut! Precis min typ av mat.

    SvaraRadera
  7. Ser mycket gott ut!! Hörde storgrabben när jag lyssnade av hur det var med Hasse. Skönt med lite morföräldrarmys för honom också : ) ha det gott! //moster

    SvaraRadera
  8. Vilken god lunch, nu blev man smått hungrig!=)

    SvaraRadera
  9. Det där saltet skulle jag vilja ha här hemma!

    Ha en fin söndag,

    Kram Johanna

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra