29 augusti 2012

KÖKSRENOVERING DEL 44: HANDTAG

Nu börjar alla delar falla på plats och det är en del punkter kvar på listan men det är små detaljer alltihopa och det är en skön känsla.
Tänk att det är så fruktansvärt mycket smådetaljer som finns att göra i ett kök men snart kommer jag att skriva KLART på den här följetongen.
Jag vet att det är många som har uppskattat min följetong och det känns så fruktansvärt roligt och peppande.
Denna hörna av köket är nu klart och idag tänkte jag berätta att vi äntligen har fått handtag på kyl och frys.
De har jag verkligen saknat och vad jag har velat fram och tillbaka hur vi ska ha det, tills vår granne berättade en strålande idé som hon hade sett i en gammal Plaza.
Skinnhandtag
I Nissafors ligger Kallfeldts läder så jag tog en runda dit.
Där fick jag välja läder jag ville ha, fick det uppskuret och hålat för en kanonsumma.
Jag kan inte mer än säga att vi är så nöjda.

Här kommer en liten lista vad ni har att se framemot de kommande veckorna
Fix av Altandörr
Gammal panel uppe på väggen
Avloppsrör
Lampor
Matsalbord
Elementsskydd
Diskmaskin
OSV.....

Go Onsdag på Er!
Kram
Sandra

21 kommentarer :

  1. Så orginellt, så supersnyggt! Älskar "griffeltavlan" vid sidan om kul & frys.

    Ha en toppendag!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Riktigt snyggt och unikt! Alltid kul med köksinspiration... så kan jag drömma mig bort till den dagen jag får göra om mitt eget :)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Så himla snyggt. Ja du är påhittig du och smart. Lycka till med allt ert pyssel i köket. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. SNYGGT Sandra!!!
    Vilken resa....
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  5. Blev ju helt perfekt!!!
    Riktigt läckert :)

    SvaraRadera
  6. Blir så fint ert kök!! Så skönt att nästan vara klara! Vi väntar på sotare och murare som ska fixa vedspis och sen ska vi måla dörrar sen är vårt också klart.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Hej! Kul med egna ideer, mycket roligare så! Fin blogg du har, har tittat in ibland. Varma hälsningar Johanna i Jönåker Södermanland

    SvaraRadera
  8. http://metrobloggen.se/aaronochada/29 augusti 2012 kl. 10:31

    Hej! Kul med nya ideer , gillar din stil. Fin blogg du har!
    Mvh Johanna i Jönåker

    SvaraRadera
  9. Så äkta och snyggt! Ser fram emot dina kommande projekt som avloppsrör och elementskydd (om det kan vara nån idé jag kan sno!).
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Men åå Sandra så snyggt det där blev! Vilken annorlunda och fin idé!!!

    Skönt att få börja bocka av det ena efter det andra..
    Jag längtar tills jag får börja bocka av på min lista...
    Än så länge fyller jag bara på...

    Kram o ha en fin dag!
    Katarina

    SvaraRadera
  11. Denna idé har jag sett på Äntligen Hemma, där Lulu Carter satte läderhandtag på kökslådor:)
    S

    SvaraRadera
  12. Så annorlunda och unikt! Gillar stort, oavsett om idén presenterades i Äntligen hemma eller inte! (tänker på kommentaren här ovan, aldrig ska man få glädjas) Alla vi snappar ju upp idéer överallt ifrån och utvecklar koncepten vidare....det här konceptet är super, samt griffeltavlan och de bruna resväskorna uppepå! Snyggt!

    SvaraRadera
  13. Är så imponerad utav dig och din man , erat hus är mitt drömhus , keep up the good work! :D

    SvaraRadera
  14. Ursnyggt gumman! Skruven snygg med!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Snyggt är ordet!!! kramiz moster!

    SvaraRadera
  16. Fint och unikt på samma gång!!Kram Maria

    SvaraRadera
  17. Så himla snyggt Sandra. Jag har skinnhandtag på badrumsskåpen fast i svart. Häftigt att se det hos dig.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  18. Så snyggt och annorlunda!
    Kramar
    Cia

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra