1 december 2010

Vackra Vinterland....

Hej där ute i kylan, brrrrr vad kallt det är.
Men ack så vackert!
Älskar när det knastrar när man går på snön och det knistrar så fint.
Var ute och fotade lite igår medan Tristan lekte i snön och Elvis sov, skulle bara vara ute en liten stund.
Inga termobyxor på mig och efter 2 timmar kan jag säga att det var förbaskat kallt.
Man får skylla sig själv.
Här kommer lite bilder på baksidan av huset, utanför vår glasvernada.
Denlilla barnjärnsängen hittade dit och i finns lite smått och gott.
2 kransar på vernadadörrarna.
Tycker det är så vackert.
En glimt in i vernadan, visar mer en annan dag.

Idag ska det bakas pepparkakor så det står härliga till.

Ha en mysig onsdag och torsdag!
Kram
Sandra

16 kommentarer :

  1. Godmorron Sandra ! Så fint du har gjort det ! Du har lika vackert och mysigt både inne och ute . Jag har lite svårt att få tiden att räcka till . Kanske till helgen ? Under tiden njuter jag av dina utebilder . Kramar Susanne ♥
    ps i morron ska jag hämta mitt paket :)

    SvaraRadera
  2. supermysigt! Så härligt med frost på fönsterna... Ser hur vintrigt o juligt ut som helst.

    kram

    SvaraRadera
  3. god morgen..

    Ja når man har snø..så er stemningen bare så flott...da kommer julefølelsen med en gang...

    du har gjort det så fint der ute..jernsenegn var vel prikken over ien..

    ha en fin dag med pepperkake baking..

    klemmer

    SvaraRadera
  4. Ja du, nu är det verkligen bistert! Det är just nu minus 10 på min bakgård här i Sthlm...det vill inte säja lite!!!!

    Visst är det vackert med sol och all snön! Det ser så fint ut bland dina utesaker - en blandning av både saker och gransris - solen som spelar på alltihop! Snyggt!
    Två timmar är ju lång tid i kylan! Brrrr!
    Ha en fin dag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Du har verkligen fått fina blder medans du var ute och frös.
    Här har vi -19 grader idag, lite för kallt tycker jag men fint att titta ut genom fönstren ffrån stugvärmen.
    Ha en bra dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Hej på dig!

    Vad fint du har det även ute..
    Nä, utan termobrallor så länge går inte nu..

    Lycka till med baket idag!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. god 1 desember Sandra.
    nydelig stemning utenfor hos deg,
    åå så vakkert.
    vi har ikke så mye snø, men akk så kaldt nå,
    håper vi kan få lit mer snø.barfrost er ikke bra for vannrør å plantene under jorden.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  8. Vakkert. Takk for tipset. Har et par gamle ski. De skal få komme fram nå :)
    Ha en fin dag.
    Kerstin

    SvaraRadera
  9. Roligt o se att solen sken på dig igår också. Vill också ha två kransar på ytterdörren, men jag har ju bara en dörr!! Dina är så fina. Jag lägger till dig på min blogglista, ok?
    Kram Tina

    SvaraRadera
  10. Nydelig lekkert!
    Eg elskar slike kransar og best av alt når dei kjem i par :D

    :o)

    SvaraRadera
  11. Godmiddag i vintern!!


    Vilka fina bilder du tagit, och det förstår jag det att det var kallt.....Brrrrr......Men vad gör man inte när man vill få till det....:)

    Elvis....heter din minsting det?....Så gulligt, mitt kusinbarn bär också detta namn, hette Elvis som "arbetsnamn" med det blev till slut andranamn.

    Min ena son heter Jack, och det är efter två av mina idoler.....Lundell, som skrivit "Stackars Jack" och Wresvijks son som heter Jack.....

    Ha det fint Sandra i pepparkaksbaket!

    KRam Loellan

    SvaraRadera
  12. Underbara bilder!!! Jag njuter...
    Kransar har stått på mitt schema läääänge..Tiden räcker dock inte till, aknske ska inse mina begränsningar o ta med en hem några från jobbe timon..tihi...

    Varmaste Kramarna Elin

    SvaraRadera
  13. Härliga mysiga vinterbilder hos Dig Sandra!!! Ljuvligt;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Den lilla sängen är så fin, även ute har du gjort mysigaste adventsstämningen. Härliga bilder.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  15. Mysigt och så fina bilder. Du får ett så fint ljus i dina bilder. Hur går det med pepparkakorna, jag ska göra min deg i kväll för att bakas ut i helgen. De blir så goda när man gör dem själv.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Vilken vacker vintervärld du har skapat. Idag hade jag önskat att jag varit hemma. Hela morgonen har det varit dimmigt och det har gjort att allt är täckt av tjocka lager av rimfrost. Något som är underbart vackert då är våra stora Hängbjörkar. Det ser nästan ut som ett sagolandskap (Narnia).

    Kram,
    Regina

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra