28 december 2010

LAT.....

Jag har insett att jag har blivit fruktansvärt lat och orkar inte ta tag i minsta lilla sak.
Helst önskar jag att ligga i soffan och läsa böcker, men svårt när man har två söta huliganer.
Men det är nog detta tillstånd som tillhör julen att bara vara och se allt byggas upp i högar, till man inser att nu måste jag ta tag i saker igen.
Dit har jag inte kommit än och ligger hellre i vår järnsäng i vardagrummet och bara är.
I sängen har jag lagt ett gammalt madrassöverdrag av underbart gammalt linne, sedan bulkat upp med favoritkuddarna.

Hur ser era mellandagar ut, jobbar ni eller har ni också hamnat i lat tillståndet??

Imorgon ska jag visa min nya favoritbok.

Sedan ett stot stort TACK för alla kära GRATTIS hälsningar, de värmer gott i mitt lilla hjärta.
Dagen var skön och fin, fick lite pengar och presentkort.
Nu ska håret fixas och nya kläder inhandlas.

KRAM
Sandra

17 kommentarer :

  1. Ser att jag missat något väsentligt här - GRATTIS i efterskott på födelsedagen! Tänka sej att fylla år såhär i mellandagarna!

    Så skönt att jag inte är ensam om att vara lat! Mitt inlägg idag handlar ju just om det, och jag tror att många är som vi.
    Visst behöver vi vara lite oföretagsamma och bara få vara ibland - samla kraft till vårtiden som kommer sen.
    Ja, du har ju dessutom dina små "huliganer" som säkert kräver sitt! Så....ligg du där på schäslongen och läs dina böcker så snart du kommer åt!
    Önskar dej flera lata mellandagar!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Här försöker jag dra igång maskineriet som heter hjärna efter helgen, för mig är det jobb som gäller. Få se hur länge man orkar, hade bara en veckas semester i somras så nu börjar det gå väldigt tungt.

    Men det är skönt när man kan unna sig att bara vara, och det gör jag även om det bara blir korta stunder.

    Ha det så mysigt!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Hej
    Här är vi sååå fruktansvärt lata också!!!!=))) Man får passa på o ladda upp för det nya året=)
    Ett stort grattis i efterskott på din stora dag!!!! Kraaaam

    SvaraRadera
  4. Hej svejs,
    här är en till som är inne i det lata tillståndet... hela december har varit så hektiskt så nu har jag bara pyst ihop i en hög!!

    Ledig är jag nu och njuter av lata dagar och god mat... i morgon blir det middag här hemma med kompisar! Italienskt blir det!

    Ha det gott, Kram Monica

    SvaraRadera
  5. Här har du allt en latis till, har knappt orkat ta tag i dammsugaren. Men idag hände nåt me gubben som smitta av sig, så vi har börjat med hallen :)) äntligen.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Här är det lat-tillstånd, absolut läge noll just nu. Var så mycket före jul så man liksom måste varva ner nu. Du har en härlig myshörna i järnsängen.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jah har målat lite idag;o) Sen i em sov jag middag....så skönt!!!
    Känner mig härligt lat;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. heisan... Du har nok et stort hjerte Sandra..

    jobber to dager ..i dag og i morgen.. ellers er det fri..og det er deilig...
    men syns dagene går altfor fort..

    kos deg ..

    klememr 0))

    SvaraRadera
  9. Latheten är det som tar bäst fäste på mig tyvärr!

    SvaraRadera
  10. Ja här går allt i sakta mak just nu även om jag jobbar så kan jag inte påstå att det är nån vidare fart, men ursäktar mig med att det är lugnet efter stormen dvs julstressen.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Grattis i efterskott !! Järnsängen är helt underbar och väcker mitt habegär !! Passa på att lata dig , tror man behöver det ibland . Jag jobbar och skall tyvärr jobba helanyårshelgen också ! Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  12. Försenade CONGRATS :)
    Det är en konst att kunna vara lat,
    men här har det faktiskt blivit några pyjamas dagar och det har varit kanonens!

    Dina favoritkuddar är kändisar hos oss också...och annars gillar bilderna..snyggt så tusans!

    Lycka till med frisyren!
    Fortsätt vara lat ;)

    kram/
    Smulan

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder! Har precis börjat komma igång lite smått här faktiskt men huuu vad lätt det är att bli soffpotatis över jul :))

    Kraaam aka

    SvaraRadera
  14. Man ska vara lat om man kan!
    Är nyfiken på din fsvoritbok.
    Ha fortsatt lata sköna dagar!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  15. Här har vi också lata, lediga, sköna mellandagar! Härligt att få vara lat ibland ;)
    Grattis i efterskott!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  16. Vad härligt att du kan lata dig=))
    Skönt att bara släppa allt ibland!

    Var planerat att jobba hela veckan men nu fick jag lite ledigt ändå så i morgon går jag på fyra dagars ledighet.

    Förstår att du vill ligga på din mysiga plats och bara vara!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  17. Grattis i efterskott!
    Själv har jag verkligen legat på latsidan. inte ens varit inne på bloggen sen i söndags..... ;) göttans!

    Idag ska vi ut till vårt lantställe, får se om jag lyckas hitta några gamla släktklenoder.
    ha en bra dag!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra