17 december 2010

NU TÄNDAS 1000 JULELJUS......

Fredag och nästa fredag är det julafton.
Nu är det julgranen som ska kläs, den har stått inne en vecka snart men inte fått ett enda pynt på sig.
Sedan måste huset städas och paket slås in.
Denna underbara idé att sätta ljus i en gammal drickaback kom från min vän Anna
Det är exakt 24 fack i lådan.
Det var till henne som mitt utflyktsmål var och det blev av, trots snöoväder.
Åkte hem lite tidigare än planerat för det skulle frysa på framåt kvällen.
Det blev i alla fall några mysiga timmar.
Backen står på vår gröna skänk i matsalen.
En liten tall på stolen där jag har lindat in burken med vatten i en gammal armesäck.

Denna helgen blir en hemmahelg där det sista sak fixas och sedan ska det bara njutas.
Vad hittar ni på ?

HA en SKÖN och MYSIG helg!
kram
Sandra

PS Jag har fått  mer kuddfodral i underbart linnetyg med knappar,men hann nästa sälja alla innan jag fick hem dom.
Har 3 st kvar och jag tar 230 kr st för dem.
De är verkligen gudomligt vackra DS
Kudden i mitten

17 kommentarer :

  1. Vilken härligt annorlunda adventskalender. Jag gillar!
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  2. Drickabacken gör sig väldigt bra med alla ljus! Så juligt och stämningsfullt du har pimpat den.
    Jag ska städa idag, roligare saker kan man ju ha för sig..

    Kram o trevlig fredag på dig,
    kram Tina

    SvaraRadera
  3. hej goding! Vad coolt med alla ljusen!! gillar det MASSA! Tur dom står där uppe , långt ifrån kidsen ;)

    hehe, Här ska det oxå fixas det sista, städa, baka ,jobba, och MYSA! hörde du hade varit i tidningen men jag har ju inte vn :( så missade det helt, ska upp till pappa och leta i hans tidningar.....

    Ha en underbar helg!!!!!

    SvaraRadera
  4. oj så vackert!
    Klockrent med just 24 ljus!
    Du måste ta en bild på självaste julafton också.

    Trevlig helg, Maria

    SvaraRadera
  5. God morgen...

    så vakkert med 24 lys i kassen... så stemningfullt..

    ja tenk en uke nå... ååå som jeg gleder meg...

    kos deg med juletre pynting..

    klemmer 0))

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar ljuslåda! Fantastiskt läcker. Gå inte ifrån den bara....
    Vackra kuddfodral också.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Men gud så läckert! Så snyggt med den gamla drickabacken med alla ljusen och så den gröna skänken, ahhh va läckert, jag blir alldeles varm i ådrorna av att se detta, ha en mysig helg! Mari.

    SvaraRadera
  8. Go morron!
    Gu va snyggt med lådan o ljusen! Mysigt.

    Trevlig helg.
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  9. Åhhh så härligt att se!
    Tänk om jag skulle ta och göra så med min gamla drickaback också?

    Just nu håller vi på att måla för fullt så att vi kan sitta där till jul. Det blir himla bra alltså så det är värt allt jobb. Men, det är klart - det är väl inte det första man tänker på att göra precis innan jul - MÅLA OM STORA RUMMET!!!! *ler*
    Ha en riktigt fin helg!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  10. Vad fiiiint! Du kan verkligen få till det där lilla extra du... :0)

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  11. Ljus i mängder, det är nog antalet som gör att det ser så maffigt ut! Har du en liknande drickaback i trä till salu så är jag intresserad...fast då ska det vara till mina gamla drickaflaskor i skafferiet.
    Din vän Anna har så fint skafferi som jag blivit inspirerad av. Vill fylla mitt skafferi med liknande godsaker...
    Eija

    SvaraRadera
  12. Vill önska dig en trevlig helg!
    PS. Glöm inte min utlottning! DS

    SvaraRadera
  13. Så underbart vackert....
    Ha en fin helg.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  14. så stämningsfulla bilder:)
    kram

    SvaraRadera
  15. Såå mysigt med en annorlunda ljuskalender, jag har alltid gillat dom ovala i typ luffarslöjd men din är ju såå mycke häftigare.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  16. Hej Sandra!
    Åh vad snyggt!!

    Vi har inte köpt gran än.vi lyckas alltid vara ute i sista minuten..ska ut o handla en imorgon, hoppas det finns några som är någorlunda fina kvar:)

    Trevlig helg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  17. Så befriande okonventionella juldekorationer du visar! Åh, så vackert det var med drickabacken och ljusen!

    Det låter skönt med en lugn helg och att hinna njuta också!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra