7 december 2010

TISDAGSTEMA: JULFÖNSTER

Idag blir det julfönster för hela slanten hos Fabriken
Tänkte visa 2 st och de är från vardagsrummet.
Den vita julstjärnan är köpt på GeKås, tycker de lyser så fint.
En vit amaryllis i en vacker kruka med härlig patina och lite juteväv runt.
Har även samlat mina sifoner på rad.

Ovanför fönstret finns en hylla,som ramar in det så fint.
Här finns en samling av lite resväskor och min gamla hattask.
Här står också två st vättar och vaktar.
Köpt för många många år sedan på en julmarknad och de kommer fram varje jul.

Vackert att samla några riktigt gamla böcker och sätta ljuslycktor på.

Ljusstaken är köpt för många år sedan men håller fortfarande, tidlös.
På knoppbrädan har jag hängt en vattensäck med lite granris och kottar.
Mina chokladformar med hyacinter hittade hit.

Är lite små glad eller rättare sagt väldigt glad.
Jag har hittat mer gamla madrassöverdragoch sedan superfina kuddfordral med metallknappar från militären.
De är verkligen underbara!
Kolla in i butiken!

PS Nyheter är upplagda i butiken, klicka på länken ovan DS

Kram
Sandra


24 kommentarer :

  1. Godmorgon Sandra ! Så julfint och vackert du har pyntat dina fönster !! Precis sådär lagom som jag tycker om . Ha en bra dag ! Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  2. Sååå fint så fint, man njuter av dina fina bilder och allt ditt vackra !!
    Ha en fin dag
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  3. Hej Sandra! Fina militär linnet var ;)
    Alla frågar var jag hittat min "påse" ifrån, dom tycker den e stentuff..ska snart proppa den full av julkappar....

    Du har det så enkelt & fint!
    Kram i Massa!

    SvaraRadera
  4. Inga gardiner men så mycket smått och gott att fästa ögonen på! Superfina fönster du presenterar idag,
    EIja

    SvaraRadera
  5. God morgen Sandra ..

    Nydelige julevinduer du har..so masse fint du viser oss..

    Hoper du for en fin dag..

    klemmer O))

    SvaraRadera
  6. Hej.. väldigt vackert och julstämning över dina bilder.
    Pia

    SvaraRadera
  7. Hej Sandra

    I Love your window ;-)
    Would you like to play along and join in with TUESDAY THROUGH...THE WINTER WINDOW over at my blog...
    everyone sharing their view worldwide here is the link
    www.myblogswedishouse.blogspot.com
    I haven't taken my photo yet...
    I hope you can join in
    LOVE PEACE enJOY
    Julie
    x

    SvaraRadera
  8. Hej på dig tjejen!

    Fint! Och vackert pyntat..
    Jag känner att jag behöver pynta upp det mycket mer här hemma idag..

    Kram på dig! Och tack för fin kommentar hos mig.. Blev så glad!

    Mia

    SvaraRadera
  9. Gillar, gillar, gillar!
    Så fint när det ser så öppet och luftigt ut.

    Kram Hannis

    Ps. Hade bestämt mig för att inte sätta upp mina julstjärnor...
    Nu har jag ångrat mig=))

    SvaraRadera
  10. Jag har en likadan stjärna i mitt vardagsrumsfönster, också köpt på Gekås! Mitt absolut bästa (och mest genomtänkta) inköp när jag var där :))

    SvaraRadera
  11. Så fint i fönstret Sandra!!!!
    Riktigt stämningsfullt.
    Ha en fin dag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  12. Nydelig stemning hos deg, flott stjerne, har en nesten lik stjerne som deg.

    Nyter bildene dine, ha en finfin førjul, klem fra Linda

    SvaraRadera
  13. Underbart julfönster Sandra! Stjärna och den gamla ljustaken, så läcker! Jag hinner inte med alla teman tyvärr, fotar det jag kommer åt för stunden, hade inget bra fönster i dag.... Mari.

    SvaraRadera
  14. Hej goa Sandra!

    Underbar stämning härinne!!!

    Jättefint med hyllan ovanför fönstet, en fin inramning ♥

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  15. Jättevacker stjärna, Gekås är bäst;) Så mysigt du gjort i dina fönster!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  16. Härliga bilder, hyllan ovanför fönstret och knoppbrädan allt är så läckert.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  17. Hej Sandra,
    Jo tack! Allt bara bra men tidsbristen har varit en följeslagare de senaste veckorna... nu hoppas jag att det skall lugna ned sig! Har varit 4 dagar i Göteborg där jag hann med några trevliga butiksbesök, träffa en gammal skolkompis ... men mest jobb.. nu längtar jag efter att få pyssla och julfixa i lugn och ro.. i morgon blir det julafton med tjejgänget... Inspireras massor av ditt vackra och personliga hem.

    Ha det gott, hälsa familjen. Kram Monica

    SvaraRadera
  18. Nu fick jag inspiration när jag såg ditt fönster. Juteväven i amarylliskrukan är så PERFEKT! Tar efter med en gång!
    Du lyckas verkligen få till det.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  19. Ohhhhhhh, den er fin din stjerne, sådan en kunne jeg tænke mig at have i min stue :-)

    SvaraRadera
  20. Hej min vän!

    Var så kul att prata igår, kände mig så glad efteråt. Är så glad att jag har träffat dig!!!!!

    Så julfint du har det i dina fönster, ser så stämningsfullt ut!

    Kram Kram
    Marie

    SvaraRadera
  21. Hei Sandra vennen min!

    Aller først vil jeg takke deg for det fiiiiine gamle linnet du sendte meg. Ojoj, så glad jeg ble. Nå ligger det her på sofaen og venter på ett par ekstra puter. Ja jeg må jo lage det litt ekstra fint nå :)
    Ingen klarer det vel heller bedre enn deg, som jeg nyter altså av dine fine bilder. Inspirerende å se alle fine juledekorasjoner. Jeg selv har ikke kommet ett skritt videre siden sist, men i morgen har jeg fri og da skal jeg rote i kjelleren. Håper at jeg blir overrasket, haha :))

    Ja du, jeg skulle jo ville sende den fine melsekken til deg, du elsket jo den. Men håper du har bedre lykke neste gang.

    Ha det så mysig i kveld, kram til deg.

    Aina

    SvaraRadera
  22. Så fint & alldeles lagom juligt du har det;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  23. Hej Sandra!

    Tack för fina rader och ord.
    Det har betytt mycket de sista dagarna...

    Det är så roligt att se era bidrag på detta tema!

    Du har det så där "rent enkelt", men med väl utvalda detaljer som jag gillar.

    Må så gott!
    Kram Mariette

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra