23 december 2010

Dan före Doppare Dan.....

Dan före doppare dan och man kan knappt fatta att den redan är här, men så säger man varje år.
Kanske inte när man var barn, för då var det den längsta månaden någonsin och aldrig kunde man sova natten innan pga av all förväntan.
Nu sover man som en stock för att man är helt slut ha ha .
Så här dagen innan visar jag det jag känner lite extra för, min glasveranda och vår matsal.
Hade gärna suttit ute på glasverandan och ätit om det inte hade varit för att den är alldeles för kallt och lite för liten.
Vi ska i år inviga vårt nya bord i matsalen och det ska bli mitt stora nöje att få duka det.
Lite mys på bordet, väldigt enkel dekoration med granris och rödlök.
Ljusstakarna är gamla trattar och lyser så fint
Duken är en jutesäck och kransarna är gjorda av lärkträ.
Ljusslingan kommer från Granit och lyser upp hela verandan, måste fixa en dimmer till den.
Ovanför soffan har jag lagt en lärkträkvist och ett renhorn till på väggen.
Min favorithörna på verandan.
Här ska vi sitta och äta på julafton och som sagt det ska bli så kul att få göra en fin juldukning.
Ljuskronan kommer från Ikea och som jag sedan har klätt med lummer.
I taket har vi satt upp en takrosett som jag hittade i Danmark i somras, tyvärr fick lite kablar synas.
Hittade dessa ljuvligt fina julgransljushållare, det är fiskar.
Har aldrig sett sådana innan och är nog riktigt gamla.
Dessa hittade jag på samma ställe som fiskarna och jag kunde inte släppa dem, min förkärlek till stjärnor.

Tallrikshyllan i köket har fått lite julfint och såsskålen är mitt senaste fynd, passar perfekt med lite röda äpple i.

Idag ska det lagas mat och fortsätta städa, känner mig bättre så ska nog orka med allt.
Har mamma och min bror som hjälp också.

Har det nu så underbart, så tittar jag in imorgon och önskar en GOD JUL.
kram
sandra


18 kommentarer :

  1. Gomorron !! Åhh så fint du har det..man riktigt njuter av allt du visar..
    Såå härligt att få göra en dukning på det bordet !!
    Ha det gott
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara och inspirerande bilder! Din glasveranda är verkligen sååå vacker!

    Jag förstår att det bordet lockar till en fin juldukning!
    Lycka till med allt idag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Å du har så fint Sandra. Ombonat och genomtänkt. Lilla paketet kom igår med posten, tack.

    God Jul önksar jag dig och de dina.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint och så mycket annorlunda saker du du har att visa..
    Så fin takrosetten var!

    Kommer alldeles säkert bli en såå fin dukning..
    Lycka till med det!

    Kram på dig!

    Mia

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder Sandra, ser så mysigt och julfint ut överallt! KOmmer bli en kalasfin dukning på det underbara bordet, det är jag alldeles säker på.

    Om vi inte hörs innan så vill jag önska dig och familjen en riktigt GOD JUL!

    Kramar Marie

    SvaraRadera
  6. God morgon Sandra!
    Vad fint det är men dina naturpynt, vår natur bjuder verkligen på mycke godis.
    Ha de så bra, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. Så underbara ljushållare........
    Förstår att du blev såld på dem.
    Jättefint och jag förstår din glädje över att fira jul vid det underbara bordet.
    Själv är jag överlycklig över att ha målat klart i den sk salen och där ska vi sitta imorgon när släkten kommer. Ska bli så roligt.
    Önskar dig en riktigt GOD JUL!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. underbaaaara bilder :D jätte fint du har gjort d ! kram och god jul..

    SvaraRadera
  9. Hej Sandra
    Everything looks ready and lovely...just lovely in your house :-)
    Wishing you a wonderful and Blessed Christmas
    GOD JUL o GOTT NYTT AR
    LOVE PEACE enJOY!
    Julie
    x

    SvaraRadera
  10. Suck, va vackert bord!!! Och soffan med renskinnet och renhornet och alla andra läckra gamla mustiga prylar, du har känslan, en rikigt GOD JUL önskas från Nordingården

    SvaraRadera
  11. Очень уютно и тепло! Тишина перед большим праздником...
    С Рождеством!!!

    SvaraRadera
  12. Уютно и очень красиво выглядит ваш дом. Тишина и покой, в ожидании большого праздника.
    С Рождеством!

    SvaraRadera
  13. Härlig julmiljö du har...Och sova det är bara förnamnet på vad jag ska göra under ledigheten=)Ha en fin helg/Annica

    SvaraRadera
  14. Så fint du har på verandan, det grova jutetyget blev så fint som duk.
    Önskar dig en riktigt GOD JUL ♥
    Kram goa bloggvän
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  15. Riktigt God Jul Sandra och hoppas du piggar på dig. Vet precis hur det känns.

    Du har gjort så fint, som ett inredningsreportage!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Väntar med spänning på morgondagen!

    Kunde inte låta bli att översätta texten ovan : )
    "Rustik och mycket vacker ditt hem. Lugn och ro och väntar på den stora semester.
    God Jul!"

    Härligt med ryska läsare av din blogg..

    Tur att mor och bror finns... du får be oss om annat : ) brunkålen är i ugnen i alla fall, ska ta en titt så det inte blir svartkål. Kramiz!!

    SvaraRadera
  17. Underbara bilder! Ha nu en riktigt god jul med mycket mys och godis!

    Kram!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra