6 december 2010

Julgransletande

Igår var det dax att hitta vår julgran.
Det var så underbart vackert att gå och pulsa i snön med hela familjen och leta efter den perfekta granen.
En nackdel med all snö, inte lätt att se hur granarna såg ut, men vi hittade en.
Min bror och Tristan.

 Elvis tycker att snö smakar alldeles utmärkt.

Mannen själv med granen.
Han var inte lika glad en sekund senare, då han fick grankvist i ögat.
Vi gick förbi en göl mitt ute och det var så lugnt och fridfullt.
Men kände verkligen hur lugnet infann sig hos en.

Har ni fixat eran gran än, hugger ni eller köper?
Själv tycker jag det känns extra roligt att man kan ta hela familjen och hitta den.

Ha en härlig måndag så syns vi imorgon igen!
kram
sandra

16 kommentarer :

  1. så vackert med all snö! HEJ MITT VINTERLAND ;)

    Skålen du frågade om köpte jag i Gnosjö, ibland kan man hitta lite där men man får minsann leta ordentligt....

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jaa, du.detta med gran..fniss..vi har hämtat våran, efter mycket letande..om några dagar ska vi ta in den..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  3. Förr hämtade vi alltid en i skogen men dom sista 5-8 åren har vi köpt kungsgran men iår har vi bestämt att gå ut t skogen och leta reda på en vanlig gran.
    Blev extra peppad när jag såg dina fina bilder, så mysigt.
    kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Jättehärliga bilder! Lyckos er som kan gå ut och hugga er egna gran :o) Här nere vid kusten blir det lite svårt, så det blir köpegran.
    Kanske vi en dag köper ett litet torp i de svenska skogarna ;o)

    Ha en fin dag!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  5. Vad härligt det ser ut! Kommer ihåg när jag var liten och vi gick ute i massa snö och letade gran. Några år köpte jag men tyckte inte om det och bestämde att inte göra det igen men eftersom snön gör det lite svårt att ta sig ut i skogen så fick jag snällt åka till granförsäljaren och leta i deras "skog". Dyrt och ocharmigt...

    Önskar dig en skön vecka, kramar Maria!

    SvaraRadera
  6. Jag har ingen gran till jul eftersom att jag firar julen borta men hade jag haft skulle jag nog köpt en=))
    Men det ser ut att ha varit en mysig utflykt!

    Vilken fin liten ljusstake i förra inlägget!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Vår gran får komma in nästa helg , men på promenaden igår slogs jag av tanken som ni fick erfara , hur ska man kunna välja en fin med all snö som ligger på dem ?

    Kram Betty !

    SvaraRadera
  8. Vi tänker gå runt på de nya ägorna och leta reda på en gran.
    Det blir samtidigt en liten inventering av skogsbeståndet :-)

    SvaraRadera
  9. Visst var det en härlig dag igår! Vi var ute med våra vänner och skulle leta gran men de ville inte pulsa i så mycket snö så det blev korvgrillning istället. Maken får gå ut själv nån dag och fixa gran till oss och barnen.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Åh, vad mysigt! Men att ni har sååå mycket snö... Vi brukar fråga vår "bonde" i närheten om vi får ta en gran och det går alltid hur bra som helst... Det är mysigast att hämta en själv även om de inte alltid ser så perfekta ut när man kommer hem. ;0)

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  11. Vad mysigt ni har haft det pulsande i snön.....
    Ha det så gott.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  12. Så herlig! Til helgen skal vi ut og lete etter en liten gran eller to som kan pynte opp!

    SvaraRadera
  13. Så härligt att kunna hämta in sin egen gran! Här i Stockholm så får det bli en köpegran från Spånga Scoutkår...Men det brukar bli bra det också. I år har vi bestämt oss för att ha en liten bordsgran. Ska bli kul att se om jag får tag på någon...

    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  14. Åh vad mysigt det ser ut! Jag brukar köpa men nästa år blir det nog att hugga en egen. Vi ska nog hänga med våra kompisar när de ska hugga, så får man lite känslan. Roberts farfar säjer nämligen julgranar så därför har vi inte huggit innan. Hoppas du får en mysig vecka. Kram

    SvaraRadera
  15. Åh vad mysigt det ser ut! Jag brukar köpa men nästa år blir det nog att hugga en egen. Vi ska nog hänga med våra kompisar när de ska hugga, så får man lite känslan. Roberts farfar säjer nämligen julgranar så därför har vi inte huggit innan. Hoppas du får en mysig vecka. Kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra