13 december 2010

LUCIA

Lucia och det är dax att tända luciakronan.
Tyvärr inget loppisfynd utan ett dyrt fynd, men det gör inget.
De är så vackra.
Bör dock inte gå allt för långt ifrån den för ljusen sitter inte helt perfekt.
Har blivit förjust i dessa gamla fåglar, passade fint med lite fattigmanssilver kulor..
Det blir inget lussefirande för oss idag, utan imorgon kväll ska vi till Tristans dagis och titta.
Första gången för honom och det ska bli så roligt att få se dem.

Ha nu en underbar Luciadag!
Kram
sandra

21 kommentarer :

  1. De är så fina de gamla luciakronorna. Söker efter en själv men som sagt, de är rätt så dyra. Får leta en till nästa jul istället.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Vilka söta fåglar!
    Dom var annorlunda.

    Gillar luciakronorna men ack så svåra att få tag i.
    Är inte ensam om att gilla dom kan man ju säga=))

    Må så gott/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Vacker luciakrona!!

    kramar @nette

    SvaraRadera
  4. Glad Lucia!
    Visst är de kronorna fina, men de går för dyra pengar på Tradera så det fick vara.
    Eija

    SvaraRadera
  5. hej hej Sandra!

    Love lucia kronan men som Eija skrev, för dyrt ;)

    Vet du hur man ändrar datumet i bloggen?? min är en dag efter hela tiden och det stör mig big time.... Letat gärnet men letar nog på fel ställen.haha

    Ha en go Lucia! Massa Kramar!

    SvaraRadera
  6. Gomorron därborta..såå fin krona, jag har också en som jag lyckats komma över för några år sedan, men den var dyr redan då..
    Ha det gott
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  7. Underbar krona och fåglarna är såå läckra!

    Ha en fin Luciadag!


    Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Godmorgon! Så fin lucia krona, jättecharmig!!! Jag minns hur mysigt det var när mina var små och fick följa med dem till dagis, det var något speciellt att se de små grynen sjunga. Ha nu en fin lucia dag. Kraaaam Paula

    SvaraRadera
  9. Vilket hem, vilken blogg! Ljuvligt!!

    Ha en mysig Lucia, Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Vilken fin Lucia-stämning det är hos dej!
    Jättesöta pyntsaker dessutom!
    Åh, exakt ett sånt bord hade min farmor och farfar. Jag fick lite nostalgikänslor här...!:)
    Önskar dej en fin och stämningsfull dag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  11. Jag gillar luciakronorna också men fy attan vad de dragit iväg i pris....Din är i allafall jättefin, och det "rangliga" gör den charmigare så klart...

    Må så gott!
    Kram Loellan

    SvaraRadera
  12. Å de är så vackra de gamla luciakronorna!!!!!
    Ha en fin luciadag!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  13. Hej svejs,
    Härliga bilder!! Det är så mysigt med lucia. Skall iväg och titta på min skrutta i eftermiddag. Hon skall vara Lucia för första gången, de flesta andra har valt att vara tomtar. Men Skruttan gör alltid på sitt eget sätt. Härligt tycker jag.

    Önskar dig en mysig dag och ett fint Luciafirande, kram Monica

    PS. Om man hittar det där lilla extra så är det helt okej att betala, ibland!

    SvaraRadera
  14. Trevlig Luciadag fran LONDON!
    LOVE PEACE enJOY
    Julie
    x

    SvaraRadera
  15. ÅÅh så fin, är det Tradera tro?
    Jag var med och bjöd på en sådan för ett tag sedan men sedan var jag inte med i slutet. Den blev rätt dyr också. Men de är sååå fina.
    Fint bord också, tänker på mitt föräldrahem, vi hade två sådana, och jag fällde alltid ut skivan när jag satt vid ett sådant vid julklappsutdelningarna....

    Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Fina bilder, igen och igen : )

    Vi provade korven i kväll då Gubben gjort en Janson och en Karlsson : ) Mycket god och godkänd av barnen... men de blev lite smala = smalt fjällster = ser mer ut än vad det är... vi "slogs" om bitarna : ) längtar till julaftonsdag : )
    Kramiz å ha så mysigt i morgon

    SvaraRadera
  17. Hej goa Sandra!

    Ja åh de är så himla fina de där gamla luciakronorna! Såg en (kanske din?) på Tradera för ett tag sedan.

    Tok-gillar dina flugsvampar oxå!!! Såå söta =)

    Kraaaam
    Mia

    SvaraRadera
  18. Your winter , christmas at home pictures are soooo beutiful !

    SvaraRadera
  19. Dom ä så fina dessa gamla kronor. Jag har varit med och budat på flera hos tradera men alla har gått dyrare än min gräns.
    Hoppas ni får ett trevligt lussefirande imorn, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  20. every detail looks realy nice, but speceally I love that birds, have a nice time, big hugh Kathrin

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra