8 december 2010

Jul På Framsidan

y
Igår snöade det igen och nu har vi riktigt mycket snö, fick gräva fram sakerna när jag skulle fota.
Idag blir det en massa bilder från våran framsida, den är så fruktansvärt tråkig.
Men man får göra det bästa av det.
Som alltid så går fotningarna i rekordfart, måste hålla koll på vad minstingen är också.

Älskar mina gamla barnsparkar, ett vackert stilleben.
Älskar att pynta utomhus, drömjobb skulle vara att pynta utanför affärer och dylikt.
Letat igenom garaget efter gamla vackra ting som man kan använda sig av,hittade lite smått och gått som jag har samlat på mig under åren
En liten ljusslinga i granen lyser upp på kvällen.
Då var det slut för denna gången.

Vilken helt underbar december vi har, man får sådan härlig julstämning med denna snö.
Här hemma tar vi lite fix varje dag, genom bloggandet får man nya idéer hela tiden.
Vilket är så roligt!

Idag bär det iväg på en liten utflykt hoppas jag, håller tummarna för uppehåll.

KrAM
Sandra

18 kommentarer :

  1. Visst är det kul att greja, önskar jag har mer tid till det. Du har det jättemysigt, men ni använder väl inte den dörren...

    Ha en mysig dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. vackert vännen.
    Saknar dig..nu måste vi få träffas nästa veckla.nu måste alla va friska..

    kram

    SvaraRadera
  3. Vintrigt och fint,
    kälken är så fin i snön med sin röda ratt. Jag har för mig att jag tidigare har läst att ni inte använder den dörren, eller? Lite bökigt o flytta allt i såfall..hi, hi
    Kram/Tina

    SvaraRadera
  4. Åh, vilka julmysiga bilder du visar! Ja, den butiken skulle säkert vara jättetacksam om du ville styla lite utanför...! Så himla fint du har gjort! Varje bilde är ju som ett julkort - ett genuint sådangt!
    Så inspirerande att få se allt fint du har fått ihop, och så snön till detta....suuuuper!
    Tittar i ditt förra inlägg också!
    Så vackert!!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Hej Sandra!
    Vad fint du pyntat vid er framsida!

    Hoppas du får en trevlig utflykt idag!

    kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Åh vad fint du har gjort! Helt ljuvligt med all snö och fina saker.
    Blev också sugen på att pynta utomhus, för min del får det bli på den inglasade balkongen... kan man ta in snö dit tro;)
    Har länge letat efter den "perfekta" hinken att sätta granen i, men ser att du har satt din i en balja. Och precis en sån har jag också, fast i koppar. Så den får det bli!

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga vintriga bilder !
    Vad kul om du kikar in i butiken, tyvärr kommer vi ej träffas men det finns andra käckingar där istället.
    Vi har öppet mellan 10-15.

    Välkommen ! Kram Betty

    SvaraRadera
  8. Hej så fint! Vet du jag blir sååå sugen på att sätta mig på kälken och åka nerför trappan...ingen av killarna som har provat?

    Kram Monica

    SvaraRadera
  9. Ett superläckert vinterarrangemang, Sandra! Efter två vintrar med massvis med snö även här nere i Skåne börjar jag fundera på att köpa mig en spark. Hade varit toppen att susa nerför backen till Konsum med, hihi!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  10. Har tittat runt på din blogg, och jag säger bara....OJ vilket fint badrum ni har gjort, detaljerna var så ÅÅÅ.

    Hoppas att du får en mysig onsdag. Kram Jen

    SvaraRadera
  11. Vackert, så juligt och härligt.
    Jag har också en gammal kälke o spark men hann inte få fram dem innan hela vår gårdsplan var fylld av stor högar med skottad snö.
    Gillar också att pynta ute, det är så fritt och härligt.
    Nu ska jagkika in i din butik
    Ha en fin kväll
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  12. Härligt vintriga julbilder Sandra! Behövde den här inspirationen för att orka ta tag i utomhuspyntningen...Det är ju så kallt! Men nu känner jag att jag ska ta mig i kragen och leta reda på våra gamla skidor, skridskor och den gamla kälken så får jag se om jag kan få till det lika fint som hemma hos dig!

    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  13. Nice pictures of your front door and you have very beautiful things! Sandra

    SvaraRadera
  14. Hej Sandra!

    Visst är det fantastiskt med all snö!!! Den perfekta inramningen!

    Hoppas det blev utflykt och lyckad sådan!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  15. Jag tycker att det ser väldigt fint och juligt ut på denna sida! Hur ser det då inte ut på den sk fina sidan?? Vad roligt att se att någon har mer snö än vad vi har ;-D

    SvaraRadera
  16. Hej på dej!
    Oj vilka mysiga utebilder, rikigt inspirerande!
    Kram Johanna

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra