25 oktober 2011

WHOPPIES

Till Tristan kalas provade jag att baka det senaste i USA enligt Leila, Whoppies.
Mina blev inte lika snygga som Leilas men de var fruktansvärt goda.
Receptet kommer från hennes senaste bok Hello Cupcakes.
En härlig bok med massa inspiration och såklart goda recept.

Recept
Kakdeg

100 g smör, mjukt
1.5 dl strösocker
 1 knivsudd salt
 1 tsk vaniljsocker
 1 tsk bikarbonat
 1 tsk bakpulver
 3.5 dl vetemjöl
 1 st ägg, ekologiskt
 1 dl crème frâiche
Frosting
60 g smör, mjukt

 3 dl florsocker
 150 g philadelphiaost
JAg hade blåbär men går nog bra med olika bär

Gör så här



1. Sätt ugnen på 175 grader varmluft.
2. Kakdeg
Vispa smör och strösocker krämigt.
3. Tillsätt alla de torra ingredienserna och rör om ordentligt.
4. Blanda i ägg och crème frâiche för hand och rör till en slät kaksmet.
5. Fukta händerna med kallt vatten och rulla kakorna till bollar som är lite mindre än en pingisboll.
6. Grädda dem i mitten av ugnen i cirka 10 minuter.
7. Låt svalna helt och gör frostingen

Ha en fin tisdag!
Kram
Sandra



32 kommentarer :

  1. Har inte prövat att göra de här men det dröjer nog inte länge till..
    Ser gott ut!

    kramen

    SvaraRadera
  2. God morgon!
    Jag tycker dom blev riktigt fina och ser frestande ut. Såna kanske det blir nästa gång.
    Ka de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Ser både snyggt och gott ut. Inte smakat faktiskt, spännande. En test kanske framöver. ha de gott kram Maria

    SvaraRadera
  4. Hej!
    De ser riktigt goda ut! Hon kan hon Leila hitta på recept och nosa upp nya ideer hela tiden.
    Ha en bra tisdag.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. God morgon !

    Ser riktigt smarrigt ut :)
    Jag ska också testa hennes recept från den boken.
    Den var så himla fin bok och är jätte glad att jag fick den.
    Har du bär i fyllningen eller ?

    Ha en fin dag ! Sandra !

    KRAM.KRAM

    SvaraRadera
  6. Åh så gott det ser ut! Var de svåra att göra tycker du? Lite Leila-feber just nu, jag blir nog tvungen att falla dit jag oxå :-).
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. De är både fina och ser jättegoda ut.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej
    Ohh de såg jättegoda ut, det ska jag verkligen prova.
    Tack för tipset.
    Ha en fin tisdag.
    Kram på dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  9. Vill inte se sånt här, jag bantar! Men nu blir jag så baksugen så jag kan ju baka åt mina arbetskamrater, hihi. Ska faktiskt köpa boken (men det är en hemlis).
    Ha en fin dag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Ser mumsigt ut - får nog testa! :-)

    SvaraRadera
  11. Supersmarriga ser de ut att vara!

    Ha det gott!

    Tisdagskram
    Renate

    SvaraRadera
  12. Mmmm de ser väldigt läckra ut !!
    Jag har av någon anledning slutat min bagarkarriär , jag tycker det är såå tråkigt .....
    Stackars mina barn ... , men de där måste jag nog prova i alla fall !
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera
  13. Så goda de ser ut! Jag har haft ett recept ganska länge men inte testat att baka än.. men jag får göra det!

    Ha en fin dag!
    Kram Elina

    SvaraRadera
  14. Detta ska jag kanske prova! gotte
    Vad härligt att ha en stuga här i Halmstad.
    Vart ligger den?

    SvaraRadera
  15. Haha, jag bor vid östra stranden!

    SvaraRadera
  16. Åh smaskens det måste jag prova!

    SvaraRadera
  17. Åh smaskens det måste jag prova!

    SvaraRadera
  18. Hej hej!
    Smask..de där ser hur goda ut som helst...o de är jätte fina!
    Ingen kan göra likadana som Leila...hon är ju inte mänsklig..;)

    De där måste jag ta o testa...;)
    Kram o ha en mysig kväll!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  19. Ser jättesmarriga ut!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  20. Tack för tipset!
    De lät goda, kul med lite nytt.
    Jag har bakat från Leilas böcker och jag undrar hur hon gör för att få så fina kakor och bakverk. Hon är superduktig. Det ser så lätt ut allt hon gör. Men dina var fina också!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  21. Oj, vilka smaskiga saker! Känner hur snålvattnet börjar rinna bara genom att titta och läsa receptet! Yammi!!
    Vilket kalas!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  22. Hej. Jag har Leilas första bok men inser nu att jag är i stort behov av hennes två senaste böcker också! :) Tycker de ser jätte fina ut och väääldigt goda ut!

    Ha en fortsatt mysig kväll! kram Linnéa

    SvaraRadera
  23. Åh vad jag önskar att jag var lite bättre på att baka, de ser fasligt goda ut! :-)

    SvaraRadera
  24. När det gäller godsaker hinner jag sällan se hur dom ser ut!
    Hemskt men sant, jag slukar bara hej vilt=))

    Lät & såg gott ut!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  25. Är ute på upptäcksfärd efter lååååångt blogguppehåll och hittar din jättefina och mysiga blogg som verkligen tilltalar mig. Jag kommer tillbaka! Välkommen till mig!

    Kram Annie

    SvaraRadera
  26. De ser verkligen jättegoda ut! Måste försöka hinna baka nu i veckan, här blir det kalas för hela slanten nu till helgen.

    Hoppas Tristan hade en riktigt fin födelsedag!

    Kram Kram
    Marie

    SvaraRadera
  27. MMM! Jag har köpt boken men inte hunnit testa några recept än! Dina ser ju farligt goda ut!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  28. Vilka härliga whoppisar,var faktiskt och köpte boken i dag och har sådan tur att jag är ledig i morgon och då blir det baka av.
    Vilken härlig blogg du har!!!
    Kram thess

    SvaraRadera
  29. mmmmm goda : )

    å även allt annat gott du och barnen bjöd på!

    kramiz moster

    SvaraRadera
  30. Gokväll Sandra!

    Mmm de ser ju jättefina och goda ut!!!
    Måste provas :) tack för receptet!

    Kram och ha det fint!
    Mia

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra