24 oktober 2011

FAVORITER I KÖKET


Nytt tema hos Farbriken och denna gång handlar det om favoriter i köket.
Ja som de flesta vet så är vi mitt uppe i en renovering och har hållt på sedan januari i år.
Tänkte med lite småbilder visa de favoriter som vi har gjort

Gamla industristolar passar perfekt till köksön
Ett gammalt flaskställ från frankrike
Knakat fram en tegelvägg och putsat den jämte.
Öppna hyllor där gamla trä och plåtlådor passar perfekt.

Min stora svaghet gamla vakra plåtburkar, denna står i skafferiet och dörrarna leder dit in.
En gammal redahylla som är så underbart snygg och praktisk och sist ett gammalt flasktorkställ från Frankrike.
Öppen köksö, används varje dag.
En gammal köpmansdisk från 1800 talet en favorit favorit som rymmer hur mycket som helst.
Öpnna hyllor gjorda av gamla golvplank.
Det finns ett överskåp i köket och det är ett gammalt som jag har målat i en gammaldagsgrön.

Varje onsdag brukar jag ha en följetong om renoveringen och om ni vill läsa allt som har hänt så gå till högersplaten och klicka på bilden där det står Köksrenovering.

KRam
Sandra

18 kommentarer :

  1. Hej!
    Så mycket läckra saker i ert härliga, personliga kök.
    Ha en fin kväll!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej Hej!
    Ni har de ju bara såå fint, och vilka detaljer!! Jag blir avis;)
    Ni är ju super duktiga.

    Tack för dina fina kommentarer hos mig, jag blir jätte glad!
    Ha de gott!/Michaela

    SvaraRadera
  3. Det här är ett av mina favoritkök!
    Ni har ett så personligt och inspirerande kök, gillar allt jag ser från möbler till annan inredning och alla fina detaljer därtill.
    /Cia

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen spännande att få följa din renovering och så mycket vackert och fint du har i ditt kök!

    Inspirerande för mej som just håller på och ska flytta in och målar som en galning gör jag, nästan varje dag!
    Så slitsamt att renovera ett helt kök, men oj så fint ni får!
    Många sköna favoriter du visar!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Yes yes yes ......i like your kitchen !! love from me...xxx...

    SvaraRadera
  6. Kul idé att ha renoveringen som tema på onsdagar. Köket blir så fint, det är klart vi måste följa det. Jag fortsätter mitt övertalningsprojekt, att försöka få mannen att gå med på att måla luckorna i köket, det går sådär.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  7. Hej sandra,
    Ja du har ett härligt kök med mycket fint, även fast det inte ännu är klart! Godbitarna är många hos dig.

    Jag måste försöka få till ett inlägg, är dock lite otajmat eftersom mitt kök är delvis nedpackat.

    Härlig helg med barnkalas ni haft! Vi har kurerat skruttan efter hennes tokhosta. Och hade middag med lite vänner i söndag. Ha det gott. Kram Monica

    SvaraRadera
  8. Jag följer med en stort intresse er köksrenoveringen och får så mycket med inspiration till vårt kommande köksprojekt :) Du har så mycket fint och vackert i ditt kök speciell den där köpmansdisken.
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  9. Ååå guud ni har så fint så det går inte att bara kommentera en sak.....
    Ska ta mig tid någon dag o kika igenom allt från köksrenoveringen....
    Vårt kök ska också byggas om inom ett par år så all inspiration mottages..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  10. Hej kära du!:)

    Tack för titten, alltid såå trevligt!:)
    Följer dig/ er till punkt och pricka!!!:)
    Tro de eller ej men favogrej är!: DAMMSUGAREN, min älskade vän, men den fina prylen är citrus pressen!
    Ni har det såå kosligt! Skulle vilja var en fluga under en dag hos er!

    Ha en go kväll!

    Kramiz Johanna på Tallbacka

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Även fast ni inte är klara med köket så har ni hunnit långt, vad är kvar förresten? Det ser ju himla fint och färdigt ut i mina ögon..
    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  12. Så många härliga detaljer, kommer att bli underbart! Håller tummarna att ditt inlägg får flest röster hos Fabriken! Kram Susanne

    SvaraRadera
  13. Vilka fina flaskställ, där kan man ju hänga allt möjligt!
    Det ser ut att bli ett härligt kök!

    SvaraRadera
  14. Tack själv för titten, mycket trevligt:))
    Så roligt att du också är burk-fantast. Jag har en hel massa gamla burkar. Min mans farmor hade lanthandel i sin glans dagar så jag har fått en del av henne. Och när pappa köpte grannhuset fanns det hyllvis i matkällaren så därifrån fick jag med mig några kassar - och då hade vi ändå delat upp dom på flera barn och barnbarn.
    Ha en bra dag:))

    SvaraRadera
  15. Vilket fint skafferi med dom gamla dörrarna. Har du fixat ihop det själv? Jag älskar det (och mycket annat) i ditt kök.
    Ha det bra.
    /Jessica

    SvaraRadera
  16. Verkligen charmiga bilder! Underbara skafferidörrar. Kram johanna

    SvaraRadera
  17. Sitter här i soffan och gör en runtur bland Fabrikens alla fina kök.
    Lycka till med köksbygget. Kan vara nog så påfrestande... själv håller jag på med mitt kök. Blir nog inte klart förrän jag flyttar ;-)
    Ha en riktigt skön helg önskar din Fabrikskollega Lisbeth, med bloggen http://inredningsdesigner.blogspot.com/

    SvaraRadera
  18. Snyggt kök med väldigt personlig prägel! Lyckat!

    Skön söndag!
    Ann-Christine

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra