10 oktober 2011

Oväntat besök och Göteborg

Det har varit en mycket mycket skön helg som började i fredags med en mycket trevlig överaskning, min vän Anna sms:ade om hon fick komma och hälsa på och 1 timme senare fick jag ett härligt besök.
Hon hade plockat massa goda trattkantareller och gjorde en mumsig soppa till oss.
Sedan tog vi bilen till Gnosjö och besökte Två Stolar och jag fick med mig hem en fantastisk helgbukett.
Gunilla och Anna berättade såklart vilka blommor som var i men att jag ska komma ihåg alla blir något svårt.
Nästa gång får jag ta en lapp med alla namnen.
En vacker ros, hortensia och murgröna runt.
Sedan en annan vacker hortensia.

Lördagen åkte jag och mannen till Göteborg för att vara med på min brors sambos födelsedagsfest, vi åkte upp redan på förmiddagen för att spendera några timmar med lite storstadspuls.
Jag har väldigt svårt att åka till Göteborg utan att titta in hos Ingrid med butiken Atmosphere, en fantasisk miljö.
Lite saker fick följa med hem och jag visar imorgon.
Sedan blev det lite shopping på HM och Indiska kändes dax att förnya garderoben lite.

Igår tog vi det bara lungt småfixade lite.

Så underbart att så många vill vara med i min utlottning, ska försöka titta in hos er alla idag.
Försöker att inte röra datorn under helgen utan det får bli vardagskvällar när barnen har gått och lagt sig.

Fin måndag till Er!
kram
sandra

30 kommentarer :

  1. Låter som en riktigt härlig helg! Och vilken vacker bukett!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Vilken kanonhelg låter bara så himla härlig.‎Men vilken socker söt bukett.Den var ju bara så underbart fin.Ha en skön måndag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig helg du har haft! Och så klokt att låta datorn vila sig på helgerna, eller kanske är det du som vilar från datorn;-)

    Ha en fin start på veckan!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Vilken härlig helg du verkar ha haft och vad gulligt av din att komma över med sopplunch.
    Den buketten föll jag fullt ut för, så effektfull.
    Ha de så bra, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar helg du haft. Och goa vänner med soppplunch inte fel alls. Jag försöker också låta bli datorn på helgerna (nästan alltid i alla fall) Önskar dig en riktigt härlig vecka nu, kram Maria

    SvaraRadera
  6. God morgon här med!

    Vilken jätte fin buket Sandra !
    Det låter som ni har haft en jätte mysig helg!
    Laglm dos av allt :)
    Roligt att hinna med så nycket men öndå återhömtning på söndagen.
    Ha en fin start på den ännu en ny vecka !
    Ha en bra dag !

    Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  7. Sikke dog en fantastisk smuk buket - heldige dig ;o)
    Håber du får en skøn uge - klem Tina

    SvaraRadera
  8. Låter som en helt perfekt helg !
    och vilken ljuvlig bukett !!!
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  9. Halloj Sandra!

    Vilken urmysig helg du haft!

    Det såg ut som att du hade Aqua rosor, alstromeria, hortensia och murgröna i buketten.

    Ljuvlig i den där rostiga "saken" också!

    KRAM!

    SvaraRadera
  10. Låter som en trevlig helg. Jag förstår att du inte vill missa Atmosphere, hon har så mycket fint. Det ska bli kul att se vad du fick med dig hem. Underbar bukett med blommor.

    Ha det fint! Kram Therese

    SvaraRadera
  11. Att besöka I när man är i stan är ju ett måste! Var där förra veckan och kikade..letade efter beslag till en köpmansdisk jag hittat. Vacker bukett, den piggar upp en så här gråmulen höstdag.

    kram o ha en bra kommande vecka/Tina

    SvaraRadera
  12. Hello Sandra...

    Beautiful flowers !!have a nice week darling !!....good to be have friends surround you.....love from me...xxx...

    SvaraRadera
  13. Hej Sandra! LÅter som att ni har haft en toppenhelg! Lite av varje & lagom fullt upp -skönt!

    Jag är nog lika dålig som du på blomnamn *skratt*, haha, det viktigaste är la att man gillar dem =)
    VI har börjat renovera på nytt, ÄNTLIGEN är inspirationen & orken tillbaka. Hoppas något är någorlunda färdigt till julen..
    Ha en härlig vecka & tack för rådet ang kommentarerna & linoljefärg. Duktig du är!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Hej Sandra.
    Blommorna är helt underbara, vilken fin färg.
    Låter som ni haft en underbar helg.
    Skönt med storstadspuls ibland.
    Ha en jättefin dag.
    Kram på dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  15. Vilken underbar bukett! Åh,så vacker!!!

    Vilken härlig helg i Göteborg och självklart förstod jag att du skulle besöka Atmosphere! SEr fram emot att se vad du hittade där!!!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  16. Hej!

    Vilken underbar bukett!

    Skulle också vilja besöka Atmosphere... tyvärr bor vi lite väl långt borta för att åka...

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  17. Such wonderful blooms!!!! :) Your blog is lovely!!! :)

    XOXO's,
    Jessie

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig bukett! Blommor gör en verkligen GLAD!!
    En så grej som man borde unna sig oftare (eller få!) likasom massage eller hemmaspa!! Skönt och rogivande men jag kommer mig aldrig för.
    Hoppas du har en bra vecka! Massa krams!

    SvaraRadera
  19. Hej hej!
    mitt första besök hos dig.
    Vilken underbar blogg och vilket vackert hem nihar..;)
    Det var riktigt kul att läsa hela din bloggs historia...o vad otäckt med havandeskapsförgiftning. Tur att det gick bra med er alla.
    Så det är du som har det där underbara pysselrummet..;)
    Jag har ett också...som mer liknar ett förråd just nu eftersom det inte går att vara där pga alla grejjer som står överallt...
    Fick plötsligt lust att röja klart en gång för alla därinne...;)
    kram Katarina

    SvaraRadera
  20. Hej Sandra!

    Låter som att du har haft en fantastiskt bra helg!
    ÅÅÅh vad spännande att se vad du köpte hos Ingrid! Älskar den butiken!!! :)
    Ha en skön vecka! Kram Amelie

    SvaraRadera
  21. Vilken fantastisk bukett!! Hortensian gör det hela :o)

    Låter som en skön helg ni hade i Göteborg. Ska bli kul att se vad du har fyndat ;o)
    Ha en skön måndag!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  22. Vackert!!!

    Ett besök på Atmosphere är ju alltid trevligt!!! Ser med spänning fram emot vad du fick med Dig hem:))

    Kram M

    SvaraRadera
  23. Vilken ljuvlig bukett.

    Kram

    SvaraRadera
  24. Du har alltid dom finaste buketter med dig hem från Två stolar, den här var ljuvlig. Och lyckost som varit hos Ingrid, jag har varit där en gång. Det är som ett litet äventyr och gå runt där.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  25. tack för titten
    härlig bukett och skönt med njutardag
    kram
    Annelie

    SvaraRadera
  26. Hej!

    En sån underbar helg du verkar ha haft! hoppas du får en fin vecka.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  27. Roligt med besök och snygg bukett. Låter som du haft en toppenhelg. Jag förstår att du ville till Atmosphere, det finns mycket snyggt där. Spännande att se vad du hittat.

    Hoppas veckan fortsätter lika bra, kramar Maria!

    SvaraRadera
  28. Så underbart när man får njuta och må gott en helg emellanåt! Kram på dig! Anna

    SvaraRadera
  29. Hej och tack för titten hos mig!
    Vilken underbart fin bukett, å det låter som ni haft det mysigt!

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra