12 oktober 2011

Köksrenovering del 26: Kakel


Onsdag och dax för lite kök, idag tänkte jag visa lite av kaklet som vi har valt.
De vita plattorna är samma som vi har i badrummet och vi hade turen att de fanns några få lådor kvar.
De mönstrade kakelplattorna kommer ifrån Franska Kakelbutiken occh heter Vert Cuivre - fond Pavement Antique Neige vi har valt 7 st olika mönster som vi har slumpartat satt ut på hela väggen.
Här kan ni se två av dem.
Jag har gjort ett inlägg innan med kaklet där jag hade valt de mönstrade plattorna i svart dekor, men de fanns ej på lager och skulle ta lång tid innan de kom så jag valde en gammeldags grön istället.
Vilket jag kände gjorde sig så himla bra, med tanke på att vi har lite gröna detaljer här och var.




Här kan ni även se konsollerna men tyvärr har inte hyllplanen kommit upp än, de gamla golvplanken ska hyvlas och fixas till.
Diskmaskinen har något år på nacken och fungerar äntligen igen, vi var utan den i några månader och ingen var gladare än jag när vi fixade den.
Vi har inte tänkt att byta ut diskmaskinen och spisen eftersom de är rätt nya utan väntar tills tiden känns rätt att byta ut dem.
Som ni ser är det rätt kalt, så länge vi renoverar så känner jag inte att dra fram en massa. Kan säga att källaren är full med saker som ska upp och en del stannar nog där nere.

En mysig onsdag till ER!
kram
sandra


30 kommentarer :

  1. Så snyggt kakel!
    Kan inte annat än sucka när jag ser sånt=))

    Ska bli kul att se hyllorna sen!

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  2. Sött kakel.
    ... skönt att diskmaskinen fungerar igen :)

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  3. Jättefint kakel! ...och brödburken är jag hopplöst förälskad i....

    Ha en fin onsdag

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Jättefint kakel! Har själv varit inne på deras hemsida när jag skulle göra om köket.
    Blir säkert jättesnyggt med hyllplanen! Ha en skön onsdag!
    Kram Amelie

    SvaraRadera
  5. Så himla läckert kakel!!! Hur snyggt som helst!
    Ha en fin onsdag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  6. Franska kakel är så snyggt! Det blir bara bättre och bättre det här, Sandra!
    Eija

    SvaraRadera
  7. Men åhhh vad fint alltså..jag hoppar till av glädje då du har ett köksinlägg..alltid så himla spännande att få se lite mera !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  8. Den gröna färgen kommer ju passa perfekt i ditt hem....finns ju ett och annat inlägg i den färgtonen ;))) Jättefint!!!!
    kram susanne

    SvaraRadera
  9. Bara så himla snyggt kakel.Vad spännande att få se när hyllorna är klara! Önskar dej en skön onsdag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Härlig grön färg på kaklet!!! Älskar när det bryter mot det vita, jättefint!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Mysig köksrenovering ni fiffar med. Skönt att kunna väva in gamla saker i inredningen, det blir jättefint!

    Jag har börjat blogga lite smått igen fast under en ny blogg

    Kram Lena (vita blomman)

    SvaraRadera
  12. Hej Sandra
    LOVE the BREAD bin!
    It reminds me of home in London I have one the same in cream colour with green writing...
    I must bring it back to Sweden.
    The French Tiles work so well too.
    It all looks so lovely
    LOVE PEACE enJOY
    Julie
    x

    SvaraRadera
  13. Fint kakel, så skönt att diskmaskinen gått igång igen. Diska för hand är ingen hit!

    kram

    SvaraRadera
  14. Hej Sandra.
    Kaklet är jättefin, den gröna färgen ser ut o vara exakt densamma som på brödburken ju :)
    Ska bli spännande att se hyllplanen.
    Ha en jättefin dag.
    Kram på dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  15. Snyggt kakel! Tänk va kul när du får börja pynta sen, kan tänka mig att det kliar i fingrarna:)
    Ha en bra dag! /Michaela

    SvaraRadera
  16. Hej Sandra!
    Jättesnyggt med de gröna plattorna infällda i det vita!


    Skönt att diskmaskinen funkar igen! Våran sjunger definitivt på sista versen, har varit på väg att byta i evigheter..vi har kikat på en i rostfritt.

    Ha en bra dag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  17. Hej Sandra!
    Det kaklet gör sig verkligen hos dig och vilka charmiga konsoller, såna tror jag mamma har i sitt kallföråd.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  18. Vilket fint kakel! Annorlunda, har inte sett det förut. Visst är det skönt med diskmaskin, skulle inte klara mej utan=)

    Ha en fin dag!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  19. Hej, hej!

    Det är bara jag som tassar in, spännande....

    Kram

    SvaraRadera
  20. Så mysigt att få se eran fina köksrenovering, det blir bara bättre och bättre!! Du är duktig du på att få till den rätta känslan i det du gör:) Ha en fin dag, kram jessica.

    SvaraRadera
  21. blir hur fint som helst!
    Jag har hunnit med fyra köksrenoveringar på 10 år, varav tre var i samma hus!
    Ett av kaklen vi haft kom från Franska kakelbutiken och var SÅ fint!
    Skönt att diskmaskinen funkar igen, har två bekanta som inte har diskmaskin fast de har familj, jag skulle nog bli galen!
    Ha en bra dag!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  22. Vilken varm fin ton det blev med det gröna i kaklet! Själv hade jag så svårt att välja kakel till köket att det slutade med ett besök hos plåtslagaren, det blev zinkplåt till stänkskydden istället. Nu blir jag sugen på kakel igen...
    Ha en fin dag!
    Susanne

    SvaraRadera
  23. Hej!
    Alltid trevligt när man hittar lite som man tycker om och kan använda. Blir superfint och nu när man har sett glimtar från köket ska det bli så roligt att se maaasssa helhetsbilder när du tycker det är färdigt.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  24. Riktigt snyggt kakel ! Du/Ni har så säker smak !!!
    Kramar // Susanne

    SvaraRadera
  25. men duuu sååå snyggt!
    Modigt att ta grönt...jag är jämt så feg...rädd att jag ska tröttna..
    Den dagen jag ska renovera mitt kök ska jag minsann oxå vara modig och välja något som inte alla andra har..;)
    Såååå himla snyggt med den gröna brödboxen också...
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  26. Hej Sandra!
    Lyckliga du som har en källare att förvara saker i:)Här hamnar de i
    garaget till makens förtret. Vad fint det blev med kaklet - det passar ju väldigt bra till den fina brödburken!:)
    Kram.

    SvaraRadera
  27. Vilket charmigt kakel, ser jättesnyggt ut Sandra, ohhh ditt kök är så fint!! Kram Paula

    SvaraRadera
  28. Like the green bread box !!..love from me...xxx...

    SvaraRadera
  29. Vilket vackert kakel! Och alldeles lagomt att sprida ut de mönstrade plattorna lite här och där.

    SvaraRadera
  30. Gillar TRÄ känslan, jättenyggt!

    nettan.klar

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra