31 oktober 2011

HALLOWEEN


Idag är det Halloween och själva har vi alltid firat med en fest och dekorationer.
Som jag sa i fredags hade jag inte hunnit fixa en pumpa, men jag tog barnen och åkte till vårt pumpaställe och köpte 2 stora och några små.
På eftermiddagen kröpte vi ur den ena, slabbigt och härligt...
Barnen var så stolta över sin pumpa.


Vi skulle egentligen haft ett stort födelesedagskalas/ halloweenkalas för barnen men 3 familjer var sjuka så vi får skjuta på det en vecka och hoppas vi alla håller oss friska tills dess.
Istället har vi fixat, städat och umgåtts med familjen så ännu en skön helg!

Idag är jag lite smått nervös, Tristan ska in och operera sin mandlar.
Ingen stor operation men ändå nedsövning.

Önskar er en skön start på veckan så får vi se när nästa inlägg kommer.

Kram
sandra


29 kommentarer :

  1. Vilka monsterpumpor!
    Roligt med sånt.

    Förstår att det är nervöst när en liten ska opereras men det kommer säkert att gå jättebra!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Åh vilka läckra pumpor !!!
    Lycka till med operationen , barn fixar ju mer än vi tror .
    Men de e tufft att va mamma när man rår över allt .
    Varma kramar <3

    SvaraRadera
  3. Åh vilka fina! Jag är lite sugen att prova odla några till nästa höst. Hoppas ni kryar på er alla iväg att det blir ett kalas. Vi hade vårt igår, som blev jättelyckat. Kram/ therese

    SvaraRadera
  4. Åååå jag vill så gärna pröva på att göra en riktig pumpalykta, men de vi hittade i butiken i helgen var så dåliga.

    Klart att det känns nervös med nedsövning och operation, men det är en relativt enkel operation och om personalen på sjukhuset gör så att Tristan känner sig lugn, kommer han inte att komma ihåg det som något otäckt eller jobbigt.

    Hoppas att ni alla får vara friska så ni kan fira nästa helg. Ha en bra dag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Förstår din oro!! Tycker det är jobbigt bara med de obligatoriska sprutorna på barnen...
    Ha bra måndag.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. En pumpalykta får stå ute i kväll också, det är ju egentligen idag som gäller!

    Lycka till med allt idag, KRAM

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Hoppas det går bra. Förstår din oro.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Hejsan Sandra!
    Vilka häftiga pumpor, ser inte alls ut som de vi brukar köpa typ på ica.
    Förstår att du är lite nervös inför operationen men det kommer gå bra ska du se.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  9. Så fina de blev! Håller så klart tummarna för lilleman idag, det är säkert jobbigare för dig än för honom! Ni får mysa med lite glass när ni kommer hem, det brukar uppskattas. Tänker på er! Kram Susanne

    SvaraRadera
  10. Lycka till idag.
    Snart är det över och ni är hemma igen, ska du se.

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  11. Jätte härlig pumpa!! :)
    Operationen kommer säkert gå jätte bra! Massor av lycka till från mig!
    Kram Amelie

    SvaraRadera
  12. Hos dig är det stämningsfullt och fint som vanligt:)

    Vilken fin pumpa! Barnen älskar ju det där lite skräckblandade roliga!

    Förstår din nervositet, men det kommer säkert att gå jättebra. Som mamma har man ju väldigt lätt för att oroa sig:)

    Kram.

    SvaraRadera
  13. God Morgon Sandra !

    Lycka till idag! Förstår dig !
    Vi har också haft en sån operation och andra nersövningar man blir ju orolig ändå...
    Tänker på er !

    Mysigt med att ses så många.
    Hoppas att du får en bra vecka och ni verkar ha haft en mysig helg.

    Vi hörs ! Kram Sirpa

    Ps... jag har en liten utlottning hos mig ;)

    SvaraRadera
  14. Happy Halloween!!!!

    Kram

    SvaraRadera
  15. Coola Halloweenpumpor!

    Hoppas din sons operation går bra och ha en trevlig vecka Sandra!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  16. Hejsan, så du fick tag i pumpor till slut... och fina blev de. Jag har själv tagit bort mandlarna och visst har man ont ett tag efter.... men det är så värt det, för sen kan man aldrig få halsfluss och sådant elände mer. Hälsa honom det. Ni får ha det så bra och lycka till, Kram Sofia

    SvaraRadera
  17. Hoppas att allt går bra med din lille prins. Härligt läskiga pumpor.


    Kram Therese

    SvaraRadera
  18. Hoppas operationen går finfint!
    Jag har suttit och våndats ett flertal gånger på uppvaket då barnen opererats, inge kul..
    så fin pumpa!
    Vi var bjudna på två-årskalas med pumpassoppa till middag i lördags, mumsfillibabba!
    Ha det bra och mys med den lille patienten!

    SvaraRadera
  19. Opererade mina mandlar när jag var liten - minns att jag fick mycket glass för att lindra "ontet". :-)

    Fin pumpa! :-)

    SvaraRadera
  20. Your pumpkin is so beautiful !!...happy week darling...love from me...xxx...

    SvaraRadera
  21. Förstår du är nervös det kommer att gå bra . Har väret med om samma sak . Kram Karina

    SvaraRadera
  22. Oj vad fina! Hoppas att operation gick toppen.

    Om du vill är du välkommen till utlottning av min bok på min blogg! Kram Frida

    SvaraRadera
  23. Go kväll!

    Buuuuuuhhhhhaaa, härliga pumpor ni grejat i ordning! Barnen tycker ju att de är så kul, jag tycker de är äckligt, ha ha!
    Allt för skatterna!

    Lycka till med op. Kommer gå galant men jag vet...känner sig helt ensammen i hela världen just då!!!:)

    Sryrke kram till er från mig på Tallbacka

    SvaraRadera
  24. Hej. Så läckra pumpor! Jag hoppas det gick bra med operationen. Kram Malin

    SvaraRadera
  25. Hoppas att allt gick bra igår och ni är hemma nu. Det är värst i början, blir snabbt bättre sen och framför allt -många gånger tycker familjen att man får en ny unge efteråt: En som sover ordentligt på nätterna och har en helt annan energi och glädje än tidigare. Föräldrarna sover med andra ord också betydligt bättre och blir också piggare. Färre infektioner kan också vara en vinst om man varit sjuk ofta!
    Håller tummarna att han piggar på sig snabbt!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  26. Hoppas operationen gick bra!!
    Klart att de var stolta ;))
    kram susanne

    SvaraRadera
  27. Hej. Hoppas operationen gick bra och att Tristan är på benen och inte har så ont. Aldrig roligt att behöva opereras. Men barn är starkare än man tror, det kanske till och med blir en spännande erfarenhet att prata om i skolan sen.

    Så härlig pumpa! Jätte fin!

    Ha en fortsatt mysig kväll! kram Linnéa

    SvaraRadera
  28. Hej! Härligt läskiga pumpor:) Hoppas allt har gått bra idag:)

    Stora kramen kråke

    SvaraRadera
  29. Hi hi
    ...den som inga pumpor har! Och så helt plötsligt har hon ett helt gäng gigantiska härliga pumpor!

    Hoppas alla blir friska inför nästa helg och att lille Tristan mår bra efter operationen!!

    Stor kram Monica

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra