11 oktober 2011

Fick med mig



När vi var i Göteborg och tittade in till Ingrid på Atmosphere, vilket är nästan ett måste när man är i Göteborg.
Hon har en fantastisk butik på en liten yta men med så vackra ting.

Dessa två zinklådor fick följa med mig hem, har tittat på dem varje gång jag har varit där.
Jag bestämde mig äntligen för att köpa dem ska ha dem på en av hyllorna i köket.

Ni vet många med mig hur svårt det är att motstå gammalt vitt porslin och speciellt skärbrädor, har länge vela ha en liten och nu har jag en.
Lite tvålar är alltid bra att ha..

Igår fick jag äntligen min och barnens garderober rensade, tala om att det låg kläder där som var för alldeles för små och i min mycket som jag inte har använt på år och dar.
Borde rensa garderboben lite oftare så man ser vad man har, hittade en hel del som jag helt hade glömt.

Vi syns imorgon igen!
kram
sandra

30 kommentarer :

  1. De där lådorna stod jag också och tittade på, Ingrid har så mycket fint så jag blir alldeles stum där inne...
    Man blir liksom bara stående och tyst!

    kram

    SvaraRadera
  2. Åhh vad fina saker du hittade hos Ingrid, den butiken skulle jag vilja åka till..
    Jaa, du, en garderobsrensning skulle jag också behöva göra..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  3. Såna där zinklådor skulle jag vilja ha i köket också, superfina!
    Kommer ihåg dom från Ingrid, det var kul och se vad du köpte.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Zinklådorna är jättefina och så användbara! Roligt att du fick tag på en liten porslinsskärbräda också. Allt tillsammans där på din vackra skänk blev ett underbart blickfång.

    Rensa garderoben...nu påminde du mig...

    Önskar dig en fin dag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. God morgon Sandra !
    Visst är det så skönt när.man får det gjort.
    Det är nått som man borde göra oftare och som du säger så glömmer man också en hel del.
    Oj oj så fina zinklådor. så fkna jag älskar vitt och zink.ihop. både gammalt och nytt men mest det sist nämnda.
    Jätte fin skärbräda och handduken varvså fin med.
    Hur går det med det skåpet som.du hittade på våran loppisrunda?
    Vi kanske får ta en snart igen?
    Jag skulle ha åkt igår till Mia men har inga vinterdäck än och nu är det lite lurigt att åka.

    Ha en fin tisdag och det var jätte mysigt att ses med Marie och hennes fina familj!

    Idag ska jag till förrådet och rensa. Dom ska ha loppis på den lokala blomsteröffäeen och tänkte kolla om dom har platser än ;)
    Ska fortsätta att rensa !

    Ha det gott !

    Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  6. Go´morron!
    Har en väninna i Göteborg som ringer nu och då och vill att jag ska hälsa på en helg, kanske skulle man försöka få tummen ur och ta en Göteborgstripp..
    Rensade 10-årige sonens garderob för ca 2 mån sen, igår var ett par jeans för små när han skulle klä på sig! Hur fort kan man växa egentligen??..helt galet!

    Fina saker du köpt!
    Ha en fin dag!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Förstår att du till slut inte kunde motstå zinklådorna jättesnygga !!
    Jaa du , jag garderobsrensar titt som tätt ändå blir det säckvis varje gång , skönt är det men det får en att tänka med va 17 man håller på med .
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera
  8. Superfina saker:)) önskar dig en härlig dag:))

    Kram kråke

    SvaraRadera
  9. Fina saker, får försöka hitta till den butiken om jag kommer till Göteborg någon gång. Zink av alla di slag kan man inte få för mycket av.

    Ja man blir lite i full i skratt när man rensar, att man sparar så mycket som man gör. Skönt när det är gjort.

    Ha en fin dag, själv ska jag sätta mig och plugga:(

    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Vilka fina saker du har. Zinklådorna blir perfekta till att lägga ljus o servetter eller annat i. Kram /Therese

    SvaraRadera
  11. Men kära nån vad fina saker! Å så fint du arrangerat!!!!
    Ha en fin Tisdag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  12. Så jettefine ting du har hittat. Grattis med dem. Jeg har villet tage hen til denne butikken SÄ lenge men uten bil og boende i Oslo er det ikke bare noget man "lige" gør ;=)

    Ja, garderobsrensning - jeg besluttede mig for at gå i gang med det for mange uger siden og er endnu ikke i gang. Måske får jeg inspirationen til det nu ;)
    ha det godt og fortsatt lykke med kjøkkenet dit, det er inspirerende at få følge med

    hilsen
    Dagný

    SvaraRadera
  13. Hej Sandra
    Jag förstår att du köpte lådorna, helt underbara :)
    Ohh, jag skulle också behöva rensa i garderoberna, va skönt att få det gjort..
    Ha en jättefin dag.
    kram på dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  14. Superfina lådor! Vart ligger butiken? Det känns som ett måste nästa gång man far till Göteborg iaf:) Ha en bra dag! /Michaela

    SvaraRadera
  15. Vilka härliga zinkboxar du hittade!
    Alltid fint med porslinsskärbrädor också!
    Jättefina bilder!
    Ha en fin dag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  16. God morgen Sandra :)

    Har du vært i Gøteborg og besøkt Ingrid, hennes butikk er en drøm!! Jeg har selv aldri vært inne, bare stått på utsiden. Og så har man jo sett mange fine bilder i andre blogger. Vi kjørte forbi på vei til ferie, og det hadde hun også for butikken var stengt. Men alt det fine hun har, man kunne jo bodd der. Sinkskuffene var superfine. Og alltid lekkert med noen Franske såper. I tillegg er de gode for oss som har plager med håndeksem, ingen annen såpe er like god. Det var en sånn herlig bukett du fikk med deg også fra Två stolar også. Kjempevakkert i den patinerte kannen!!!

    Ha en herlig dag :)

    Aina

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Vilka fina zinklådor,de kan man ju ha till mycket, här skulle de kanske svälja 2% av mina ljus men att kunna ha dem framme och inte gömda i ett skåp underlättar ju en del.
    Vad ska du ha i dina?

    Garderobsrensning....oj vad du är duktig!!! Här har jag ett riktigt skämms projekt framför mig...skulle ha tagit tag i min garderob för typ 2 år sedan...och det är inte bara kläder i den utan massor med saker att gå igenom...
    Vet inte varför jag drar mig för att göra det?!
    Ha en bra tisdag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  18. Hejsan!

    Jättefina lådor! Verkar vara en butik väl värt ett besök!

    Jag plockade fram min stora låda med höstkläder som jag rensade bort i våras och hittade massor av härliga stickade tröjor och koftor.. Billigt å bra när man hittar sånt som man kan använda en säsong till!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  19. Snygg förvaring får man aldrig för mycket av..tack för titten hos mig..Kram på dig

    SvaraRadera
  20. Snygg samling ting du köpt. Zinkbackarna var kanonsnygga! Jag har många blåvita porslinsskärbrädor. Dukar med dem när det vankas danskt "smörrebrödsbord"
    Kram Pia

    SvaraRadera
  21. Hej hej!
    Vad fina de små lådorna var..;)
    Nya tvålar känns alltid fräscht!!
    Jag fnissar här för jag har också precis rensat ur garderober med en massa för små kläder...det trista är att det var MINA garderober....snyft!! Så jag tycker lite synd om mig själv...köper nytt och tar en kaka till...;) haha...
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  22. Underbara lådor, tur att du äntligen köpte dem. Ha en skön tisdag! Till helgen ska min mormor ha 75-års kalas i ditt lilla samhälle;)Kram

    SvaraRadera
  23. Vilka underbar zinklådor, förstår att du inte kunde motstå dem till slut!!
    Jag vill oxå ha en vit skärbräda, får nog önska mig en i julklapp!

    Visst är det skönt att rensa garderober!! Man kan hitta godbitar man glömt å då ahrman ju ett nytt plagg helt plötsligt, hihi!

    Hoppas du har en skön tisdag!

    Kramar

    SvaraRadera
  24. Så fine saker du har skaffet deg:) Skjærefjøla var jo helt nydelig!er veldig svak for gammelt,hvitt porselen,det er så vakkert:)

    Go kveld videre:)

    SvaraRadera
  25. Hej!
    Atmosphere är så speciellt!!!
    Vackra ting Vännen:)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  26. Åh tack så mycket!!! Och detsamma måste jag ju säga! Vilka fina saker du har köpt och sedan är det ju alltid bra att kunna "shoppa" i sin egen garderob!

    Kram Jennie

    SvaraRadera
  27. Hej!

    Vad snygga, kommer ju att sitta som en smäck i köket...

    Garderobsrensning, ja vad är det(hjälp!), det händer inte ofta!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  28. Så fina grejer. Jag måste åka till Atmosphere snart, åker dit allt för sällan trots att jag har nära dit. Så blir det när man oftast har tre små nyfikna småttingar att ta med sig.

    Kram, kram! Therese

    SvaraRadera
  29. Så fint du shoppat! Åh vill snart åka till Ingrid, har inte varit där på jättelänge! Kram Anna

    SvaraRadera
  30. Så fina saker du shoppat. Gamla skärbrädor är ju så fint att ha många ihop. Jag försöker samla på mig nu, de små är för söta :-) Just Ingrids affär har jag varit utanför ett par ggr nu senast i sommar och varje gång har det varit stängt, så nästa gång jag ska hem till sonen och hälsa på ska jag prova lyckan igen :-))

    Kraaaaam Paula

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra