5 oktober 2011

Köksrenovering Del 25: Betong och tegelvägg

Vår köksrenovering går sakta framåt, vi har en dag i vecka som vi ägnar åt renovering för att inte slita ut oss helt.
Visst hade jag gärna fått det klart för längesedan men vill gärna inte bli sönder stressad pga av en renovering, så jag har fått lära mig att ha tålamod och att det får ta sin tid.
Vilket har haft sina fördelar man stressa inte fram en massa beslut som man senare ångrar bara för att det skulle bli klart, nu har man haft tid att tänka igenom varje beslut.
I helgen testade vi göra en putsvägg med putsbruk, tycker själv det blev rufft och läckert.
Här kan se den råa väggen, vi har knackat fram en del och puts på den andra.
På golvet ska det ligga klinker från Marrakech Design 
De gamla dörrarna leder in till skafferiet och rakt fram är matsalen.

Ha en fin onsdag
kram
sandra

25 kommentarer :

  1. Verkligen snyggt med den råa putsväggen!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Åååååå vad fint det kommer bli!!!!
    Tålmodiga ni är!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ohhh så fint..vet du, jag beundrar er som tar det lungt, och bara fixar med köket en dag i veckan..när vi ska göra något i det här huset, jaa då ska det gå med raketfart..det ska vara klart innan vi börjat..tokigt..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  4. Jag håller med ovan bloggis och hejar på att man stannar upp och tar vara på livet mitt i all husfix.
    Putsväggen ser riktigt fin ut!

    Ha en fin onsdag/kram

    SvaraRadera
  5. Det kommer att bli så snyggt. Längtar efter att se resultatet. De där dörrarna... suck, jag vill ha.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  6. Jädrar vad fint med tegel och puts! Ska det bli en eldstad där sen?
    Ni är så kloka som låter besluten mogna. Det kommer att bli så bra och så rätt i ert kök!
    Eija

    SvaraRadera
  7. Det är så himla snyggt att ta fram teglet!!
    Så roligt att följa er renovering!
    Allt blir så fint. Så många fina detaljer! Du har så många roliga ideer! Ha en bra vecka! Kram Amelie

    SvaraRadera
  8. Synligt tegel är ju ursnyggt!

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  9. Vad snyggt med den råa väggen. Bra att ta det lugnt vid renovering, själv skulle jag önska att det skulle gå undan lite men det brukar ändå ta sån himla tid med allt här hemma hos oss :-))
    Dörrarna är ju helt underbara....ohhh vill ha :-)Kraaam Paula

    SvaraRadera
  10. Vad härligt läckert! Så roligt med lite annorlunda ideér. Något som inta alla har lika.
    Ha en fin dag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  11. Wowwww...it is a big thing to do !!...i can't wait till it is finnished......lovely day...xxx..

    SvaraRadera
  12. Kommer bli såå bra Sandra, jag ångrar verkligen att vi inte planerade in ett stort skafferi när vi byggde köket.
    Snyggt med den råa väggen. Ska bli spännande att få se det härliga golvet på plats.
    Kram ing-Britt

    SvaraRadera
  13. Jag säger det igen, INGET kommer slå ditt kök!!!!

    Kram M

    SvaraRadera
  14. Åh vad läckert Sandra!! Vilket drömkök ni håller på att skapa!

    Gillar de vackra dörrarna som leder till skafferiet skarpt.

    Ha en bra dag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  15. Oj vad snyggt det kommer att blir, älskar Marrakech design.

    SvaraRadera
  16. Jättesnyggt - och tror helt klart ni har rätt taktik som tar lite i taget. :-)

    SvaraRadera
  17. hei.
    å dette ble vakkert, ja viktig å ikke stresse, men ta litt sakte og forsiktig,
    ha en fin dag min venn,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  18. Å så fint det kommer att bli! Så roligt att läsa ditt fem-års jubileumsinlägg också! Tänk så tiden går... och ditt arbetsrum är ju så snyggt!

    SvaraRadera
  19. Sandra Sandra Sandra!!!!!!!
    Vilket jobb du har gjort med glasverandan, har nu suttit och läst vartenda inlägg fram tills man såg vilket färgnr du hade valt och som Kisti i idoljuryn säkert skulle kunna säga: Er veranda is to die for!!!!!!
    Heeeeeeeeeeeeeelt uuuuuuuuuuuunderbar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    När jag nu satt och kollade igenom alla de inläggen så såg jag även alla skiftningar vad gäller saker och möbelplaceringar och du har en helt otrolig fingertoppskänsla!!! Verkligen en av de finast bloggar jag vet!
    Jag har tänkt göra inlägg om favoritbloggare för mig, får jag låna några av dina bilder till det?
    För din blogg får man bara inte missa.
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  20. LOOOOOOVE stenväggen!

    vet du vad? Jag ska börja på Bellis den 26.......heltid!!!!
    Så du måste o komma o hälsa på! Nu ska jag INREDA deluxe där :) kul kul kul!



    puss o kram vännen :)

    SvaraRadera
  21. Åh, så ni har jobbat! Du har helt rätt - man ska inte stressa och man vänjer sej nog vid röran och att inte ha ett komplett kök! Man får väl glädjas åt att det kommer att BLI dessto finare sen när man nått målet! Snyggt, snyggt såhär långt!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  22. Det kommer att bli huuuur snyggt som helst! Vi är fortfarande lika glada i vår råa putsade vägg så jag tror inte det är något man tröttnar på i första taget. Går att förändra med så små medel...

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  23. ja...vad ska jag säga...suuuuuuuuuuuuuperduuuuuuuuuuuuperfint:)))

    kram vännen...

    kråke

    SvaraRadera
  24. Hej Sandra !

    Det bkir toppen Fint !
    Gillar det ruffa stilen !
    Det kommer bli toppen fint och ni gör det rötta att ta lite lungt ! Tönk vilken flrandring ni gör med huset :)
    Sov Gott ! Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  25. Hejsan,
    det är verkligen hur fint som helst! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
    Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra