21 oktober 2011

Helg

Tänk vad veckorna springer iväg snart är det november och om några veckor är det första advent, inte klokt.
Här hemma håller vi på att försöka få lite ordning det ska bli kalas till helgen, Tristan blir 4 år.
Så idag står bakning av bullar på schemat, första bullarna i vårt nya kök.

Jag är så fruktansvärt glad över våra dörrar in till arbetsrummet och något som jag är nästan mer glad för att jag behöll färgen på dem, för när vi satte in dem målade jag nästan allting vitt.

Min utlottning är avslutad och vinnaren kommer jag att presentera på måndag.

Önskar ER alla en riktigt skön helg!
kram
sandra

48 kommentarer :

  1. Ja, härligt med helg! Grattis till Tristan!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Hello Sandra,
    Enjoyed reading your pretty blog.
    Hugs,
    Maryjane

    SvaraRadera
  3. Här blir det också middag med vänner i helgen. Veckan har gått så fort, hängde inte riktigt med här.
    Men inte tackar jag nej till fredag inte!

    kram o trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Javisst ska det bli härligt med helg. Dina pardörrar är underbara, och jag ser din provdocka stå så fint där jämte, minns när du köpte den på Maries loppis :-)) Ha en fin fredag. Kraaaam Paula

    SvaraRadera
  5. bara jag igen...glömde ju....Grattis till lille killen :-)
    Och Katjas hem är ju helt underbart, jag har också boken nordljus, den är en riktig skatt!! Kraaaaam Paula

    SvaraRadera
  6. Det är alltid härligt med helg :)
    Fin bild! Älskar dörrarna och provdockan din är så himla fin!
    Grattis till tristan! Ha en fin helg! Kram Amelie

    SvaraRadera
  7. Ja de dörrarna skulle man inte tacka nej till! Så himla fina, rutorna är så vackra!

    Ha en fin helg.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  8. Grattis till Tristan och lycka till med bullbaket i nya köket ;)) Dina dörrar är verkligen fina, vill så gärna byta mina dörrar in till salen!!
    kram susanne

    SvaraRadera
  9. Grattis till Tristan och lycka till med bullbaket i nya köket ;)) Dina dörrar är verkligen fina, vill så gärna byta mina dörrar in till salen!!
    kram susanne

    SvaraRadera
  10. Tittar in och önskar dig en skön helg, kram Maria ♥...PS Lycka till med baket i nya köket !

    SvaraRadera
  11. God morgon vännen !

    Vad mysigt med bullbaket i nya köket ;)
    Jätte fina dörrar och fint med den färgen om dom har.
    Ni inspirerar så mycket att jag har också börjat planera med dörrar som har annan färg en vit ;)

    Hälsa och gratulera 4-åringen !

    Ha en mysig helg och lycka till med kalaset.

    Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  12. God morgon vännen !

    Vad mysigt med bullbaket i nya köket ;)
    Jätte fina dörrar och fint med den färgen om dom har.
    Ni inspirerar så mycket att jag har också börjat planera med dörrar som har annan färg en vit ;)

    Hälsa och gratulera 4-åringen !

    Ha en mysig helg och lycka till med kalaset.

    Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  13. Hörru vad fint du har det! Vilka grejjer! Den där flasktorken.. Älskar färgerna på dina burkar! Ujuj - får jag komma och hälsa på?
    Ha en fin helg! kram Frida

    SvaraRadera
  14. Ha en fin helg och ett trevligt kalas för Tristan!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  15. Dörrarna är underbart fina, och provdockan önskar jag traskade hit. Letar efter en sån med lite patina.
    Ha en skön helg, och grattis till sonen.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  16. Åh vad fint! Och just den där färgen är ju så vacker när den är nött. Jag har ett par skeva skåpdörrar som får stå framme på verandan och vara lite accent till det vita :)
    Ha en fin helg och ha så kul med kalaset. Kram /Therese

    SvaraRadera
  17. Hej Sandra.
    Va mysigt med bak och kalas :)
    Dina dörrar är verkligen vackra, lyckost dig... igen :) Färgen är superfin.
    Ha en underbar fredag och ett härligt kalas.
    Kram på dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  18. Härligt med kalas och bullbak , ha det så jättekul !!
    Underbar färg på dörrarna , tur du lät dem vara !!
    Ha en fin helg !!
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera
  19. Grattis till lille Tristan!!! Jag har också en liten pojke här hemma som väntar på sin födelsedag. Så gulligt namn han har. Du, jag älskar dina dörrar och som du säger färgen är helt perfekt!

    Trevlig helg!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  20. hei.
    ååå den døren er så himla vakker,
    nydelig hos deg,
    å tiden går fort nå, vi må bare nyte.
    ha en fin helg,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  21. Ja, den dörren är verkligen jättevacker - både färgen och formen!
    Spännande med bullbak i nya köket! Lycka till med kalaset och ha en härlig helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  22. Lovely!
    Trevlig helg.
    Kram Lotta ♥

    SvaraRadera
  23. Congratulations with your son !!...enjoy a happy weekend...lots of backing pleasure darling !!...love from me...xxx..

    SvaraRadera
  24. Go förmiddag!

    Kaffekoppen och datorn, sitter i lugn och ro, barnen är på skolan och lillen sover hos farmor, och gubben jobbar! Egentid!

    Helmysig docka, skulle platsa in här! Dörrarna är oslagbara!

    Vill önska en trevlig Fredag!

    Kram kram från Johanna på Tallbacka

    SvaraRadera
  25. Myspys med en liten 4-åring!
    Ja vilken tur att du inte hann måla dörrarna!!!! Så fina!
    Nu ska jag iväg till Malmö!
    Ha en härlig fredag!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  26. Ååååh, de där dörrarna är alldeles fantastiska och man blir så där smått avis ;o) När vi satte igång vår stora garagerenovering i somras, hittade vi gamla franska glasdörrar i smörjgropen (?). Gissa om jag blev glad! :o)) Nu ska de 'bara' renoveras, sen hoppas jag att de får ta plats här inne i huset :o)

    Jättekul att läsa om hela köksrenoveringen o se alla bilder igen...få en helhet! Ni kommer att få ett underbart kök :o)

    Ha bästa hösthelgen o njuuut!!
    Kramar
    Ulrika

    SvaraRadera
  27. Hurra för Tristan! Önskar dig en fin fin helg. Kram

    SvaraRadera
  28. Åh så mysigt med 4-årskalas! Jättefina dörrar och färgen är underbar, trevlig helg

    SvaraRadera
  29. Vad roligt att kunna börja baka i nya köket, finns inget mot godare än varma nybakade bullar och ett glas mjölk.
    Dina dörrar är verkligen fina, både i modell och färg.
    Stort grattis till 4-åringen.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  30. Vilka vackra dörrar. Förstår att du är nöjd :)
    Provdockan är också helt underbar! Trevlig helg /Malin

    SvaraRadera
  31. Underbar bild...
    Lycka till med bakningen:))

    Kram Malin

    SvaraRadera
  32. Så vackra dörrar och tursamt att du inte hann måla dem. Det är nog många därute som vill återställa allt vitmålat...provdockan är härligt ruffig!
    Eija

    SvaraRadera
  33. Dörrarna är verkligen jättefina - färgen är perfekt!

    Hoppas att ni får en fin kalasdag för sonen.
    Trevlig helg..

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  34. Flot billede. Flot blog.
    Hav en dejlig weekend. Her er der åben i butikken.

    Klem <3

    SvaraRadera
  35. Ja dom är ju riktigt fina era dörrar. Så mysigt med kalas.

    Trevlig helg

    Kram Dessie

    SvaraRadera
  36. Visst är det härligt med helg !
    Låter som ni ska ha en mysig helg också !
    Jag älskar din dörrar och förstår att du är glad att du inte målade dom , dom är ju så fina som dom är !
    Kramar // Susanne

    SvaraRadera
  37. Så fantastiskt vackert...underbar färg på dörrarna:)))

    Kram vännen å fortsatt trevlig helg...

    kråke

    SvaraRadera
  38. Vilka fina dörrar,jättefina som de är ,hade varit synd att måla dem
    Har själv fyndat ett gammalt fönster på loppis idag det ska också få behålla sin patina ,ska bara ta och tvätta av det
    ha en bra helg

    SvaraRadera
  39. Det är något visst med gamla dörrar och så vacker färg med äkta patina! Måla dem aldrig!
    Ha en riktigt fin hel och ett grattis till lillkillen!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  40. Hej. Åh vad roligt med födelsedag. Stora killen som blir hela fyra år! :) Dörrarna är helt fantastiska. Unika dörrar och fönster gör verkligen hemmet levande och personligt.

    Ha nu en fortsatt härlig kväll! kram Linnéa

    SvaraRadera
  41. Gud va vackert! Tur att du behöll färgen på dörrarna.
    Jag hoppas HOPPAS det blir en träff snart =) Vore trevligt om Anna också kunde komma, och Marie och Sirpa förstås!
    Vi får höras av. nu åker jag ju på tisdag.. är tillbaka v.45 =)
    Många varma höstkramar
    Mia
    (ps. det var väl jag som vann utlottningen????;)

    SvaraRadera
  42. Grattis till lillkillen!

    Ja, den minns jag så väl hur glad du blev när du la beslag på hos marie!=))

    Den passar fint där den står!

    Kram till dig

    SvaraRadera
  43. Superfina dörrar och provdockan är så himla fin. Baka och baka och städa och fixa...nu har vi kalasat färdigt för i år så skönt!

    Lycka till med kalaset och baket!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  44. Grattis till 4-åringen! :-)

    SvaraRadera
  45. Dörrarna är ju helt underbara.
    ...jag hade också struntat i att måla dem - patina, patina, patina :)

    Grattis till 4-åringen!!

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  46. Så imponerad jagt blir av ert arbete med köket! Det ser redan så hemtrevligt och personligt ut.
    Ja visst ska vi vara lyckliga att vi inte hann måla över allt med vitt!
    Dina dörrar med den färgen är bara så fina.
    Grattis till er Tristan!
    /Cia

    SvaraRadera
  47. Och hur fort springer inte helgerna iväg? Jag har mest stått nere i dammiga förråd och försökt rensa. Inte en särskild glamourös helg ;-D Hoppas kalaset blev lyckat!

    SvaraRadera
  48. Så mysigt det låter med bak och kalas - grattis sonen!

    Denna bild är helt ljuvlig, med en provdocka jag gärna skulle locka hitåt, och en så otroligt vacker dörr! Och visst var det tur att den fick behålla sin vackra färg. Hur snyggt det än är med vitt, så är ju denna färg så läcker.

    Ert kök växer verkligen fram till något alldeles speciellt vackert och den köpmandisken har jag nu dreglat över en lång stund via din bild... :-)

    Önskar dig en fortsatt fin höst!
    Helena

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra