27 februari 2012

Velar Fram och Tillbaka

Kan inte mer än säga vilken helg det har varit, så skönt när solen visar sig och man kan inte mer än njuta.
Vackert när strålarna tar sig in , trots de väldigt skitiga fönsterna.
Jag tog inte dem när vi städade i lördags men försökte göra de gamla fönster och dörrar som finns inne rena, dock inte det lättaste.
Älskar detta fönstret som leder in till arbetsrummet.

Just nu är jag extremt sugen på färg och kontraster.
Vill ändra om hela huset men velar fram och tillbaka hur jag vill ha det, tillslut kommer jag nog på det...

Hur känner ni, ändra om eller nöjda?

Ha en go start på veckan!
kram
sandra

46 kommentarer :

  1. Hej Fina bilder!!!
    Jag velar också ibland,,, men det brukar ordna sej till slut,, nu är jag ganska nöjd med det som är!
    Ha en fin dag
    Vecka
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  2. Godmorgon.
    Vilket fint fönster, uj uj.
    Jag tycker du har så fint arbetsrum, men en längtan att göra om infinner sig lite då och då, jag vet.
    Må så gott
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  3. Hihi jag säger NÖJD =) Du har ett underbart fint hus!!
    Jag vill önska dig en kanon trevlig måndag oxå!!
    KRAM i massor

    SvaraRadera
  4. http://www.blogger.com/comment.g?blogID=5536502468720481143&postID=4197748866934104642&page=1&token=1330321671121&isPopup=true

    SvaraRadera
  5. Fniss....här blir inga omändringar!!! Har fullt upp och få ordning på totalrenovering!!!
    Ha en fin måndag!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  6. Väldigt vackert fönster i dörren. Det här är ju verkligen en velartid, för mycket inomhustid kanske. Det blir säkert bra! /Pia

    SvaraRadera
  7. Förstår att du gillar det fönstret, jättefint! Jag velar fram och tillbaka hela tiden, mellan färg och vitt, men så är jag i alla fall för lat för att ta tag i det så det blir som det alltid har varit :). Men har en period nu när jag vill föra in mer färgklickar i hemmet så vi får se om latmasken kan sticka iväg och jag orkar göra något åt saken ;).
    Ha en fin dag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Så vackert fönster!!!!
    Ja du, det där med att ändra om...jag tycker man gör det mest hela tiden. Vårt kök var klart för snart 2 år sedan och redan har jag ändrat på saker dels hur grejer ska stå men också med belysningen...det är ju så kul att hålla på!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Själv har jag alltid förändringar på gång i mina tankar, jag kommer aldrig att bli färdig har jag förstått. Det är som en lekstuga där leken bara pausar ibland!
    Jag älskar också ditt fönster in till arbetsrummet, det är spännande med en liten kik in till lite mörkare detaljer!
    Önskar dig också en fin start på veckan,
    /Cia

    SvaraRadera
  10. Jag ändrar som sagt om ända tills jag blir nöjd, sen får saker och ting stå kvar, men det är alltid något hörn som man grejjar med :-)) och så byter man ju småsaker mest hela tiden. Ja lite färg är fint, själv är jag lite feg med det, men är vansinnigt sugen på att få in lite duvljusblått eller grågrönt någonstans här i huset!!

    Ja fönstrerna visade fusket i helgen minsann, solen är inte nådig...ha ha men ack så ljuvlig ändå :-))

    Stor Kraaaaam Paula

    SvaraRadera
  11. Vacker dörr. Det är klar man velar det hör liksom till intresset he he. Jag ändrar om rätt så ofta. Du får ha en bra måndag.

    Kram
    Elna

    SvaraRadera
  12. Hu, våra fönster är jätteskitiga upptäckte jag i helgen när solen sken... Måste ta tag i det snart..!

    Bra att du haft en härlig helg - nu får det bli en härlig vecka också! :-)

    SvaraRadera
  13. Ändra om, skulle helst bara vilja slänga ut allt o in med sån jag verkligen vill ha men man är ju inte direkt miljonär :) pöss!

    SvaraRadera
  14. När man tittar runt på bloggarna så är det många som har börjat med lite mera färg och svart verkar vara riktigt populärt.
    Hos mig är det ganska vitt, visserligen har jag en svart målad byrå i hallen men den har funnits där långt före den svarta perioden som vi nu går in i.
    Jag påverkas också av bloggar och tidningar som nu visar mycket färg.
    Förr bytte jag färger ofta och påverkades mycket av trender som kom och gick. Men av erfarenhet så vet jag att jag alltid kommer tillbaka till det vita, trivs bäst så.
    Önskar dig en fin måndag och ditt fönster är så vackert och ditt hem underbart! Är så glad för att få njuta av din blogg!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  15. Godmorgon Sandra!
    Underbart fönster du har där, har inte tänkt på det innan.
    Visst skulle jag vilja ändra om hela tiden och min kära man får nästan hjärnblödning på mig då jag spånar iväg. Tyvärr stannar det ofta vid tanke då det kostar en del att ändra hela tiden, men de saker som finns här hemma byter ofta plats med varandra.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  16. Goodmorning Sandra,

    Lovely pictures.. Love the white paint..looks so fresh.

    xoxo Rozmeen

    SvaraRadera
  17. Jag är aldrig nöjd och kommer nog aldrig att bli det, det säger min kära man i alla fall och det ligger nog något i det. Jag är också sugen på lite mer färg, det blir jag alltid på våren. Det får nog målas på lite möbler här och var men jag behåller väggarna vita än så länge med undantag från barnens rum.

    Ha en fin dag. Kram Therese

    SvaraRadera
  18. Hej!

    Jag tror nog att man alltid har lite vilja att ändra om.. Vore kanske lite "tråkigt" att bli helt klar, tror du inte??

    Hoppas ni får en fin start på veckan!
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  19. Hihi jag är nöjd men jag ändrar om hela tiden??;)))
    Så många vackra dörrar och fönster ni har
    i huset:)) Jag tycker oxå det är härligt med lite
    mer färg nu till våren...älskar dessa ljuva askbleka
    pasteller:))

    Kram fina och härlig start på veckan:))

    Kråke

    SvaraRadera
  20. Fina bilder och så härligt när solen lyser in, väldigt vackert fönster kram

    SvaraRadera
  21. Hej!

    ja, som du märkte är vi flera som är veliga:)) Du har så fint Sandra och är så duktig, du kommer säkert fram till något riktigt fint. Vilka ljuvliga dörrar och fönster ni har i ert hus! Här skulle också behöva putsas fönster:))

    Hoppas du har en fin dag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  22. Hos många av oss pågår det nog förändringar hela tiden misstänker jag.
    Men så är det väl när man älskar inredning?

    Små förändringar kan ju ofta göra stora skillnader faktiskt, inte behöver man måla om och riva?

    En vit "bas" kommer alltid vara rätt här hos mig, sedan ändras och byts och läggs andra färger till..............

    En fin start på veckan,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  23. Förstår att du gillar det..underbaart vackert!

    Jag är så himla nöjd med vår vägg med fönster mellan kontor och dotterns rum.

    Önskar dig en fin start på nya veckan.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  24. Jag är också där :)
    Men vi kommer kanske på det !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  25. Har lust att göra om det mesta...men det finns ingen tid till det nu!

    Ha en bra måndag:)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  26. Då är vi lika...jag tycker jag velar hit och dit hela tiden, fast jag egentligen vet hur jag vill ha det...vi kanske vill FÖR mycket;))?
    Jag tycker det är såå vackert hemma hos er, spännande lösningar och underbara saker i en fin blandning. Kan det bli bättre??

    Själv vill jag fortsätta att ändra i den anda som är påbörjad... ljusare ytor, men en blandning av ärvda, loppade och nya saker...och färg kan jag absolut inte vara förutan. Är mycket för annorlunda färgkombinationer, som spelar på gränsen...men jag har ju alltid varit lite udda vad gäller inredning och färg. På gott och ont har jag påverkats av bloggare och tappat min egen stil, men är nog på G igen.

    Önskar en fin start på veckan till Dig också!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  27. Hej!
    Jag tycker att det är lika dant varje vår - då är man sugen på färg och förändring efter den långa och gråa vintern.
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  28. Nej jag blir nog aldrig nöjd ha ha
    jag ändrar om mest hela tiden,men samtidigt är det väll det som är lite tjusningen med det hela =)
    Men jag håller med dig,jag vill oxå få in mera färg,framför allt den här årstiden.
    Men snart är det dax att leva lita kolonilotts liv och där ute sparar jag inte på krutet....det kan jag lova =)
    Önskat dig en skön måndag.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  29. Jag vill alltid ändra om, blir aldrig nöjd! Men det är nog bevis på att man tycker om sina saker och vill ha det fint, annars står allt på sin plats och blir skitigare och tråkigare och man ser det inte.
    Ha en fin dag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  30. Beautiful door!! translating do not work sorry !!..love happy week Ria...xxx..

    SvaraRadera
  31. Hej,
    så många olika typer av gamla vackra fönster ni har i ert hus dörrar!

    Jag tror att det är typiskt för årstiden att man vill ändra och fixa, städa och få in lite färg... du hittar nog en känsla snart ska du se.

    Jag jobbar 4 dagar och sedan så bär det snart iväg mot snö och slalombackar, sedan går jag in i våren.
    Kram Monica

    SvaraRadera
  32. Vackert fönster! Jag känner för att ändra om, men det gör jag hela tiden;) Speciellt på våren!!
    Ha en fin dag!
    Kram:)

    Det kommer så småningom....:)

    SvaraRadera
  33. Superfint fönster!!!
    Ibland velar jag också! Just nu är allt upp o ner i och med att jag precis flyttat in. Velar fram o tillbaka o flyttar möbler fram och tillbaka! Men jag vet om att det kommer bli bra tillslut..
    O det kommer det garanterat att göra för dig också!
    Skön måndag till dig! Kram amelie

    SvaraRadera
  34. Underbart fönster Sandra ...
    Har lust att göra om det mesta men tyvärr är jag inte miljonär :-) :-)
    Ha en trevlig dag !
    Kram Karina

    SvaraRadera
  35. Ja nu när våren är här känner man för förändrinag. Vilka vackra dörrar ni har.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  36. Jag skulle helst vilja flytta till en större lägenhet och börja om helt från början med inredningen... hihi
    Men det får vänta ett tag..:)

    Härliga dörrar och fönstren i dem är såå vackra!!

    Krami Tina

    SvaraRadera
  37. Jag är nog inne på att ändra....
    Men som du skriver kan det ta ett tag att fundera ut hur, men det brukar ge sig till slut.
    Tror att det är våren som gör att man vill ha mer färg.... fast jag har nog aldrig varit "helvit"....
    Kram på dig!
    Sofia

    SvaraRadera
  38. Själv skulle jag bara vilja ha ett hus att sätta mina tänder i och fixa precis så som jag drömt om med vackra å älskade loppisfynd :)

    Ha det gott i solen!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  39. Ja du det är härligt med vårsolen men man får blinda för sina fönster, ler.
    Ja jag känner igen det där att man vill ändra men jag är nöjd med de färgerna som jag har hemma, jag faller ändå alltid tillbaka till vit, brun, grå och grön.
    Ha en skön kväll Sandra.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  40. Fönstret är ursnyggt och så härligt med fönster mellan rummen!
    Så snygg spröjs fönstret har!
    Ja, ja, fönstren behöver verkligen tvättas här också, det syns ju så väl nu när solen lyser!

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  41. Ja känner precis som du!! Jag vet inte heller hur jag vill ha det, men jag återkommer till att jag hellre vill ha lugn och harmoni och så tittar jag jätte gärna på fina bilder med kontraster.. =) För det är ju verkligen sååå fint..
    Men men, nästa vecka känner man kanske annorlunda..? =)

    Kram!

    SvaraRadera
  42. Förstår att du gillar det fönstret. Så vackert!

    Det är väl kanske naturligt - att vilja ändra lite när våren kommer? Själv jobbar jag på att få inte lite mer svart, för att skapa kontraster till allt det ljusa. Och som vanligt kommer det inte en del blått, det gör det alltid vid denna tiden på året. :-)

    Hoppas du har haft en fin måndag!

    SvaraRadera
  43. Velar också, allt som oftast ;)
    Just nu funderar jag på nya vårgardiner till vardagsrum och gästrummet som är renoverat.
    Men vad ska man välja???
    Vill ha färg men inte för stark färg...
    Ja, alla dessa beslut :)

    Hoppas att du kommer på vad du vill ha!
    kram

    SvaraRadera
  44. Jättfina bilder! Jag känner som du vill ändra! Kanske skulle man slänga ut allt och börja om....? *ler* Kram A

    SvaraRadera
  45. Hej hej!

    Förstår att du älskar det där fönstret!
    heeelt underbart. Mysigt också men inblick till ett annat rum.
    Jag är också sugen på mer färg men kommer nog inte göra något så drastiskt som att måla väggar o möbler....
    I vardagsrummet skulle jag vilja ha en rutig tapet, skinnfåtöljer och glasskåp fyllda med böcker....begie, brun, vitt med inslag av mörkrött eller kanske turkos, eller grönt....
    Bibliotekskänsla helt enkelt..;)

    Jag läste ditt inlägg om glasverandan...att den behöver storstädas....och används som förråd på vintern....
    fnissar för precis så är de hos oss med. Det går ju så snabbt o lätt att ställa ut saker där "så länge"..
    Men huuu vilken tid det tar att göra i ordning.
    Jag började röja i söndags...så vi satt faktiskt där och åt lunch i solens värme...bland krukor o annat bråte..;)
    Kram kram
    Katarina

    SvaraRadera
  46. Ja men det är väl bra att dina ideer sprudlar! Och ibland så bra att det tar tid...för man ändrar sig ju på vägen och hittar ny inspiration! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra