9 februari 2012

Torsdagsinspiration: Lite av varje

Tusen och åter tusen tack för alla kommentarer ni har lämnat om vårt kök blir bara så glad.
Idag blir några läckra bilder att inspireras av.
Önskar hitta en gammal fåtölj med hjul på, tycker det är så fint....

Fick några frågor ang köket igår och två bloggar som jag inte kom åt men här kommer svaren.

Hyvleriet vi har köpt slätsponten heter Gert Holgersson Hyvleri i Lidhult
Linoljefärgen på sockeln är 50 % Umbragrå och 50 % Varm grå.

Vi mår lite bättre men lite slitna snart helg ska bli skönt......

kram
sandra

37 kommentarer :

  1. Hej Sandra.
    Verkligen fina inspirationsbilder.
    En fåtölj med hjul på vore inte alls fel, de är så charmiga :)
    Skönt att ni mår lite bättre.
    Längtar också till helgen, ska bli härligt!
    Ha en fin dag.
    Kram på dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Godmorgon!

    Härliga bilder och pläden ser väldigt intressant ut, jag får väl ta fram stickorna *ler*.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Översta bilden är ju underbar! Erat kök är superfint! Är det betongskivor som ni har gjutit själva som ligger på bänkarna?

    SvaraRadera
  4. Hej svejs! Fotöljen eller vågen hade ju inte suttit fel. Jag laddar med en latte idag till dig ;) nån måste ju äta upp det goda fikabrödet jag bakat ;)

    SvaraRadera
  5. Oj, så fint!
    Den fåtöljen med hjul var ju inte heller så dum! Den skulle man vilja ha, skulle gärna vilja ha en soffa med hjul också!

    Trevlig helg

    Anncathrine

    SvaraRadera
  6. Så fint det är i köket, luckorna blev så fina!! Det gjorde ni bra som gjorde egna, och supersnygga beslag. Härliga bilder idag också, nu fick jag tips hur jag ska hänga pläden i fåtöljen.
    Kramar och krya på er
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder!
    Pläden gillar jag också..

    Kramen

    SvaraRadera
  8. Tackar för härlig inspiration!
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ljuvlig inspiration, som alltid!

    Du kanske har något som du vill byta mot soffan..;) Jag har liksom lite för många..:))

    Stor kram och du...du är värd mina ord, många gånger om...♥

    SvaraRadera
  10. Godmorgon, härligt att ni är på bättringsvägen lagom till helgen innfinner sig. :)
    I helgen hoppas jag hinna tapetsera och måla om tv-rummet..
    Kram Evelina

    SvaraRadera
  11. Jätte fina bilder!!!
    Och vilken fotölj,hafe gärna fått komma hit =)
    Idag har madame ingen feber,utan är än så länge sitt vanliga jag,Så skönt.
    Hoppas du får en fin dag.

    Kramar Thess

    SvaraRadera
  12. Tala om inspirationsbilder :) är så svag för gamla möbler med dessa hjul, min soffa i hallen har precis dom du visar och en gammal fåtölj..just nu jagar jag läsfåtöljer i läder..svart..ska göra om biblioteket..gillar att läder är tillbaka igen, ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  13. Härliga och rustika de inspirationsbilder!
    En godis för ögat.
    Ha en bra dag.
    kram gerda

    SvaraRadera
  14. Härliga bilder, verkligen inspiration kram

    SvaraRadera
  15. Bara så härliga bilder!Underbar inspiration.Ha en bra dag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  16. Äntligen kunde jag kommentera!

    Vilka inspirerande och härliga bilder! Ja du, en sån fåtölj skulle man ha! Såååå läcker!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  17. Ååå vilka underbara bilder!
    Jag älskar pläden som hänger på "din" fåtölj...;)
    Stockväggen...ååå...
    Vet du vad som retar mig?
    Vi har sånna väggar i hela den gamla delen av vårt hus...men tyvärr är det ju ytterväggar och de är ju isolerade på insidan...
    Jag skulle aldrig i livet få min man att gå med på att ta fram dem och isolera om hela huset från utsidan i stället....suck...men snyggt vore det...;)
    En liten snutt kom fram då vi byggde ut huset....i hallen.
    Kram o ha en underbar dag! Skönt att ni börjar bli friska.
    Katarina

    SvaraRadera
  18. Skönt att ni mår bättre ...
    Härliga bilder i dag (tack)
    Kram Karina

    SvaraRadera
  19. JÄttefina bilder. Fåtöljen var jättefin och jag skulle vilja ha en sådan filt, jag blir alltid för snål bara när jag hittar fina filtar :). Ja det blir verkligen skönt med helg snart. Ha en bra dag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  20. God middag:)

    Gillar verkligen dörren på första bilden, så snygg!!!
    Underbar inspiration, just nu skulle jag vilja ändra precis ALLT nästan iaf:)

    Nu duscha & sen till jobbet, så segt:( Skönt att de mår lite bättre!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  21. Tack själv!:))
    Och tack för svaret, ska skaffa mig en sån där också. Dom fanns inte när vi köpte vår ho och jag måste erkänna att jag inte har full koll på sortimentet nu som jag brukar ha. Jag får skärpa mig helt enkelt;)
    Ha en bra dag och Kram på dig!

    SvaraRadera
  22. Hi Sandra,

    LOve it.. the doors are sooo stunning and that lamp..Defibe.

    xoxo Rozmeen

    SvaraRadera
  23. Beautiful pictures!!...have a nice day darling...love Ria...xxx..

    SvaraRadera
  24. I enjoy your beautiful photos, you have an interesting blog. I love that old scale.

    SvaraRadera
  25. Jag håller med: Hjul på möbler är så fint!
    Kram.

    SvaraRadera
  26. Hej du!
    Här längtar vi också efter helg ;)
    Fina inspirationsbilder!
    Åh, vad härligt ert kök blir, helt underbara köksluckor.
    Kram, Jessica

    SvaraRadera
  27. Ja de är så charmiga de där fåtöljerna!
    Skönt ni är bättre!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  28. Fint ett sånt badrum vore inte fel!


    Ha en fin kväll!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  29. Ditt kök i går var så fint och fåtöljen ser mysig ut!

    SvaraRadera
  30. Ditt kök i går var så fint och fåtöljen ser mysig ut!

    SvaraRadera
  31. Oj vad ni kämpar på med erat kök som du visade i förra inlägget-det blir otroligt fint.
    Gillar betongytorna skarpt och de gamla handtagen..weee så snygga! Kram!

    SvaraRadera
  32. Oj vad ni kämpar på med erat kök som du visade i förra inlägget-det blir otroligt fint.
    Gillar betongytorna skarpt och de gamla handtagen..weee så snygga! Kram!

    SvaraRadera
  33. Oj nu har jag suttit länge och kikat igenom din blogg:)
    Köket blir ju kanonsnyggt,den stora köpmansdisken har jag beundrat många gånger men måste nu säga att den är ju helt underbar!
    Har du kommit på hur du ska göra med bordet? Slipa bort spetor och flisor måste du nog göra, sen finns det massor med behandlingar man kan använda idag. En oljebehandling kräver lite underhåll men bevarar utseendet bra. En lack ger tåligare yta och det finns matta sådana idag. Butikerna kan ha provbitar man titta på med olika alternativ.Som du förstår tycker jag detta är intressant...(uppväxt i färg/tapetbutik familjeföretag):)
    Ha det gott!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  34. Det var härliga inspirationsbilder du bjuder på idag!
    Gillar de naturliga färgerna, lugnande...
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  35. Härligt inspirerande bilder! Kram Anna

    SvaraRadera
  36. Suuuper fin blog - glæder mig til at følge med :-) hilsen
    www.myvintagehome.dk

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra