5 februari 2012

GLAS I INREDNINGEN

Nytt tema för i år hos fabriken
Glas i Inredningen.
Jag har alltid varit svag för glas och speciellt gammalt glas vilket är otroligt vackert.
Glasvaserna på översta bilden fick jag av min vän Anna förr helgen och jag var på Två Stolar och inhandlade lite kvisar, tyvärr var det lite korta så jag fick lägga lite cellofan i flaskorna så att de stack upp lite mer.
Gamla karaffer, perfekt som en vas eller placerade många i en grupp.
Gamla bruna apoteksflaskor är aldirg fel och ger en härlig konstrast.

Titta in hos Fabriken för att få mer inspiration!

Igår blev det tyvärr ingen snowracer det var alldeles för kallt, vi var dock ute en liten stund innan storfikat.
Idag verkar det bli lika kallt så vi håller inomhus och fixar lite istället.

HA en FIN och MYSIG söndag!
kram
sandra

29 kommentarer :

  1. Bu är det verkligen kallt, nästan så jag vill ta med pälsen och gå i ide..
    Glas är fint, kan sälla motstå ett när jag hittar på loppis. Bra gåbortpresenter också!

    Kram o ha en fin söndag

    SvaraRadera
  2. Glas är fint på alla sätt och vis, de söta sälgkvistarna var extra gulliga. Färgat glas är också snyggt! Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Visst är det vackert med gammalt glas där bubblor och skavanker gör det levande.
    Ha nu en bra söndag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Jag håller med det är fint med glas, och det blir så fint med lite vackra blommor i! Ha en riktigt skön söndag ni med! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  5. Så fint me d allt glas!
    Och jag älskar verkligen dessa kvistar det är så vackert när det blommar =)
    Här är det oxå svinkallt Bbrrr.
    Hoppas att du får en skön Söndag med mycket pyssel och fix =)

    Varma kramar till dig!!

    SvaraRadera
  6. Just beautiful!

    Wish you a lovely sunday.
    Greetings,
    Rozmeen

    SvaraRadera
  7. Så vackra bilder. Jag gillar också glas och har samlat i många år olika flaskor och annat. Kan inte sluta att köpa när jag ser något vackert på loppis.
    Så i fredags blev det
    en karaff till, men visst kan man ha mer än fem karaffer ...???
    Bra tips jag fick av dig att sätt blomma i eller ha karafferna i grupp för just nu står de bara där.
    Ha en fin innedag, här har vi också förskräckligt kallt.
    Kram Raina

    SvaraRadera
  8. Hej Sandra!

    Åh jag älskar också glas, både nytt och gammalt...Olsson & Jensen hade tex superfina flaskvaser (större)i gammal stil som jag längtar efter... Blir liksom aldrig fel!

    Ha en fin söndag!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  9. Glas är jättefint, dina vaser har vacker modell. Smart med cellofanet, ser nästan ut som is, snyggt!
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Man kan inte få nog av alla olika växter nu...man är liksom lite svätfödd av det.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  11. Så vackert med både blommorna och glasen!
    Lisa

    SvaraRadera
  12. Hej Sandra!

    Jag tokgillar dina gamla karaffer..! ♥

    Glasen du fick av Anna är också jättefina!

    Kram och ha en fin söndag!
    Mia

    SvaraRadera
  13. Visst är det vackert med glas och det enkla är ofta vackrast.

    Kram

    SvaraRadera
  14. It is also veryy cold here in Holland darling...i will also stay onside the house today.....enjoy the day...love from me...xxx..

    SvaraRadera
  15. Ja jisses vad kallt det är!
    Hoppas ni får en mysig söndag inne då...
    Kram

    SvaraRadera
  16. Vackra bilder. Glas kan vara så himla vackert.
    Ha en underbar söndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  17. Simpelt, men så snyggt med glasinredning

    SvaraRadera
  18. Fint på alla vis !!
    Önskar dig en fortsatt skön Söndag !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  19. Så läckert Sandra!!!!
    Ha en fin söndagskväll
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  20. Så vacker samling glasflaskor och karaffer du har:))

    Kram på dig i kylan:)

    kråke

    SvaraRadera
  21. Så vackra bilder Sandra! Jag älskar också glas och flaskor och har en diger samling.Fina bilder från ditt vardagsrum i förra inlägget, kronan är ju underbar. Vad roligt att det går så frammåt med köket, ojoj vad fint det blir!
    Ha en fin kväll!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  22. Hejsan!

    Förstår att ni höll er inne i kylan.. Brr.. nu får kylan släppa och ge plats för soliga vinterdagar med en sisådär 2-3 minusgrader..

    Härliga bilder du visar!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  23. Så fina, jag är också väldigt förtjust i glas i inredningen.

    Ha en fin kväll. Kram Therese

    SvaraRadera
  24. Hej! Så snyggt med flaskorna.gilla så apoteksflaskor...men svåra att hitta....min sambos bror e farmaceut och på hans jobb skulle de modernisera och låta allt glas och vågar auktioneras ut men....tji dom magasinerade det i en källare i stället.grrrrr men jag få leta vidare..ha det bäst kram Maja

    SvaraRadera
  25. Ja, hua det är galet kallt! Jag har hållt mig inomhus ( i affärer..hi) så mycket det har gått hela helgen..
    Inte ens barnen frågar efter att gå ut, då är det kallt!
    Fint glas.. jag får nog försöka ta tag i mitt Fabrikenbidrag snart också.
    Må så gott, kram Evelina

    SvaraRadera
  26. Apoteksflaskor är en favorit hos mig med, gillar de i klarglas med frostad/slipad text. Dock lite svåra att få tag i...

    Ha det gott!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  27. Hej Sandra!
    Vilka snygga flaskor! De översta med sina långa halsar gillade jag speciellt, har inte sett den modellen förut:)

    Ha en mysig kväll,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  28. Hej! Riktigt fina gamla medicinflaskor. Ja jisses vad kallt det är ute! -14 grader är inte okej. Jag vill knappt gå ut men solen lockar. Kram

    SvaraRadera
  29. Vilken vårkänsla det ger med knoppande kvistar, härligt!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra