10 februari 2012

Glömt var det här

Tänk vad man glömmer fort, för lite över ett år sedan plockade jag ner allt porslin och andra ting från köket till källaren för förvaring tills vi blev klara med köket.
Vi har plockat upp en del men det mest ligger kvar och kommer ligga kvar tills vi har skruvat fast hyllorna.
Igår letade jag efter en sak och jag måste säga att jag har glömt hälften av vad som fanns där nere och tanken som slog mig vad ska jag få plats med allt...
Endel åker nog med på Loppisen den 5 maj hos Marie i Hjo.
Denna gamla brödskäraren hittade jag och hade helt glömt att jag hade köpt den, den tager rätt mycket plats men hoppas att kunna ha den framme.
Få känna på det lite...
Igår var jag och träffade två bloggvänner Anna och Malin på en fika och litet loppisbesök.

Ha en mysig fredag!
Kram
sansdra

38 kommentarer :

  1. Hej Sandra.
    Va roligt att få börja plocka upp dina köksgrejer igen, ännu roligare när man hittar sånt man glömt bort :)
    Hoppas ni hade en mysig fika, besöker även dina vänners bloggar, ni är så himla duktiga alla 3 :)
    Ha en jättego fredag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Aha, är det datumet spikat nu!
    Får kolla upp det..

    kram o trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt kul att Du kom förbi underbara människa! det var en kul dag :)

    må bäst!!!!! KRAAAAAM

    SvaraRadera
  4. Tänk vilka roliga föremål du visar. Visste inte att det fanns brödskärare som din. Läcker inredningsdetalj.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder som vanligt - fröjd för ögat :)

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  6. Den loppisen är det många som ser fram emot. Fint med ditt gröna i köket idag.
    Ha en skön helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Tänk, så lätt det är att glömma när man inte har sakerna framför sej!
    Fina saker du har plockat fram ändå, brödskäraren är bara sååå härlig!
    Ha en fin fredag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Åh, precis en sån där dansk brödskärare hade jag i min butik i somras och det är en av alla saker som jag önskar inte hade blivit sålt! Jag hade en creméfärgad som jag så gärna hade velat ha i vårat (snart...) nyrenoverade kök på landet. Har sett att många använder dem som "hylla" för kokböckerna och med tanke på hur livsfarlig den är för små barnfingrar kanske det är bästa användningområdet :)
    Får nog ta en tur till danmark och söka igenom loppisarna i sommar...
    Monica

    SvaraRadera
  9. Ja du det är precis som med små barn, plockar man fram lite "nya" leksaker som har legat på vinden är de så glad för det igen.
    Jag ser dig framför mig lekande med dina fina saker igen.
    Ha en mysigt fredag
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  10. Det är så mysigt att få läsa dina inlägg så här på morgonen och titta på dina fina bilder! Även de dagar jag jobbar tittar jag in en kortis medan jag dricker morgonkaffet :)! Ha en fantastisk fredag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  11. God morgon !

    Mysigt med bpde vloggträff och loppis besök.
    Hoppas att ni kryar på er !
    Fin fina bilder ! Trevlig helg på er !

    Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  12. Den där loppisen känns ju mera än lockade =) Hur övertala mannen att resan till Hjo är ett nödvändigt ont??!!=) KRam A

    SvaraRadera
  13. Vackra läckra saker! Om jag bodde lite närmre Hjo hade jag varit given besökare där!Ha en skön helg! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  14. Hej!!
    Vackert!!! Du får till det så fint!!!
    En fantastisk känsla...
    Visst är det bra att hitta saker man glömt att man hade...det blir som nytt:))
    Kanske att jag skulle ta mig till Hjo, det skulle ju bli en fin utflykt...och förmodligen dignar det av vackra saker på den loppisen.

    Jag önskar Dig en Fin Helg!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  15. Hoppas du kan ha framme din brödskärare, det är ju en lite ovanlig pryl - och så vacker!
    Ha en fin fredag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  16. So nice to meet bloggers !!...i meet them sometimes in our shop....enjoy a happy weekend....love ...xxx..

    SvaraRadera
  17. Det är så himla kul när man hittar saker som man helt glömt bort att man ägde ;o) Jag tog också fram min brödskärare förra veckan som har stått ett tag i skafferiet. Som sagt, den kräver sin plats....men så himla fina de är!
    Jag kom över flera stycken i somras i den där antikladan som skulle läggas ner, så jag kommer ha de till försäljning i butiken.

    Hoppas att du får en myspysig helg!
    Stor kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  18. Ibland glömmer man på gott och ont men det är kul när man hittar något som blir en glad överraskning.
    Du får ha en härlig fredag.

    Kram

    SvaraRadera
  19. Kan tänka mig att det är roligt att plocka upp allt igen till det nya köket, brödburken är så fin kram och trevlig fredag

    SvaraRadera
  20. Hej Sandra!

    Det blev kanske som rena julafton när du la märke till allt som du plockat ner i källaren? hihi..

    Får inte heller plats med allt som jag har.. men tycker det kan vara roligt att byta ut sakerna eftersom och ta fram något "nytt" och roligt som det var ett tags en man haft framme igen :)

    ha en mysig fredag du med!
    Varm kram Sofia

    SvaraRadera
  21. Hej Sandra!

    Det blev kanske som rena julafton när du la märke till allt som du plockat ner i källaren? hihi..

    Får inte heller plats med allt som jag har.. men tycker det kan vara roligt att byta ut sakerna eftersom och ta fram något "nytt" och roligt som det var ett tags en man haft framme igen :)

    ha en mysig fredag du med!
    Varm kram Sofia

    SvaraRadera
  22. Ja men visst är det lätt att glömma!
    Jag har haft nerpackat nu i snart två år!
    Ha en fin helg.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  23. Ljuvliga bilder ....som vanligt ;-)
    Kram kram denna fredag och jag vill även önska dig en trevlig helg!
    KRAM

    SvaraRadera
  24. Extra roligt att plocka upp det igen nu , när köket snart är färdigt !
    Önskar dig en fin helg vännen !!
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  25. Vilken häftig brödskärare. En sån har jag inte sett förut.
    Vi har också en massa bortglömda saker som fortfarande ligger i lådor sedan vi renoverade köket och man hittar alltid nåt man glömt bort att man hade när man letar efter nåt annat. Lika spännande varje gång:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  26. Hej!
    Vad roligt när man hittar saker man glömt bort som att hitta en skatt i gömmorna!
    Härligt att du kan plocka upp saker till ert fina kök.
    Ha en underbar fredag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  27. Då blir det roligt när det är dags att plocka upp igen!
    Kanske en bra idé med loppisen om det är saker du inte har behövt på ett år. Eller gör som vi, bygg fler skåp!
    Nej, vi ska faktiskt göra oss av med en hel del på loppisar i vår.

    Ha en skön helg!
    Agneta

    SvaraRadera
  28. Den där brödburken är verkligen något extra! Den lär väl inte följa med till loppisen antar jag...

    Önskar dig en riktigt skön helg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  29. Så mycket fina saker du har!Charmiga som bara den:))Det är ju som rena julaftonen, när man packar upp allt igen:) Ha en riktigt härlig helg sandra, kram jessica:)

    SvaraRadera
  30. Hej!

    Vad härligt att hitta sådant man glömt att man hade! Hoppas du har en fin fredag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  31. Ja, tänk vad man samlar på sig...
    Det är tur att man kan sälja av lite ibland.
    Ha en fin helg,
    Sofia

    SvaraRadera
  32. Hello Sandra,

    Thank you for your very inspirated blog!
    I'm following you with pleasure ;-).

    I've used a few of pictures on my blog, and have wrote your blogname. I hope, you're oké with this. When it's nóg oké, please, tell me!!!
    Than, I remove the pictures.

    Have a nice weekend!
    many greet's from Holland!

    Gerdie
    http://gerdievw.blogspot.com/

    SvaraRadera
  33. Nu har jag läst ikapp de senaste inläggen och det blir så fint hos dig (er). Luckorna på skåpen är jättefina, men jag förstår att det är svårt att undvika att de slår sig, trä är ju levande material och förändras av värme, torrt, fuktigt och kyla.

    Jag lyckades ju hitta två brödskärare förra sommaren, de är så fina att ha framme, men de tar plats=)

    Härliga bilder som ger inspiration, både dina egna och andra som du bjuder på.

    Ha en skön helg och jag hoppas alla är krya nu!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  34. Vilka skatter du kommer finna när du packar upp ännu mer:) Du har ju alltid fått tag på så fina saker. Ha en trevlig helg!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  35. så roligt att få börja plocka upp dina köksgrejer og især når man har glemt hvad som fans

    SvaraRadera
  36. Tänk hur långt ni har kommit och vilket fantastiskt
    fint jobb ni har gjort:))) kram vännen och ha en
    härlig helg:)

    Kråke

    SvaraRadera
  37. Hej Söta Sandra! Ohhhh så många vackra inlägg jag missat, har lusläst igenom dem nu :-)) Ert kök är kanonfint tänk vilket jobb ni lagt ner, måste kännas skönt att det nu är klart!! Och det långa matbordet...helt fantastiskt fint, precis ett sånt långt bord vill jag också ha!! Vad spännande att hitta skatter som du glömt bort, nästan som att gå på loppis i sitt eget hem..fniss :-)) Fin fredag önskar jag dig!! Kraaam Paula

    SvaraRadera
  38. Just beautiful!

    Have a nice weekend.
    xoxo Rozmeen

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra