3 februari 2012

Lika gott med te

Tycker att man säger att nu är det fredag igen hela tiden men det gör inget för det är en väldigt härlig dag.
Förr ett tag sedan skrev jag om vem gör ditt kaffe och jag gillar att dricka kaffe med mycket mjölk  men jag gillar te lika mycket.
Speciellt till frukost dricker jag alltid en kopp.
Förra helgen fick jag ett läckert te av min vän Anna, burken är ju bara så läcker och de underbara färger.
När vi var i Moheda hittade jag dessa koppar som jag tycker är så läckra och roligt att de är lite större trots att det är över 100 år gamla.
De kommer från Rörstrand men vet ej vad serien heter , vet någon där ute?

Inget bestämt för helgen men hoppas kunna spendera endel av den utomhus med barnen.

Ha en fantastisk helg!
Kram
Sandra

40 kommentarer :

  1. Ja vilka fina koppar , som gjorda för att matcha teburken . Gillar oxå te , speciellt en sort som heter champagne och finns på NK av alla ställen .
    Jag tror jag har ett uppläggningsfat i samma serie som kopparna , måste kolla hemma sen ( e på jobbet )
    Ha en härlig fredag och trevlig helg <3

    SvaraRadera
  2. Väldigt vackra koppar. Jag ska ta en kopp the nu men brukar alltid dricka kaffe annars. Ha en bra Fredag! / Pia

    SvaraRadera
  3. Vad fint! Jag har aldrig sett modellen på kopparna förut. Kanske ett riktigt fynd?

    Ha en fin helg. Kram Therese

    SvaraRadera
  4. Annorlunda modell, inte heller sett innan, men du lyckas alltid hitta det speciella fina :) ha en go helg så kanske vi ses! Kram

    SvaraRadera
  5. Vackra fynd du har gjort:)) ha en riktigt härlig fredag
    och helg:)) Här är det pulkaåkning som gäller:))

    Kram fina...

    Kråke

    SvaraRadera
  6. Åhh vilka vackra bilder,,,och kopparna så fiiiiina!!!!
    Ja tänk vad fint det är med gamla ting!
    Ler!
    Ha en fin Helg!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  7. Snygg theburk och jättefina koppar! :-)

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Jag såg ju det vackra porslinet "live" i din korg:)) Jättefint! Här blir det också en lugn helg, utan direkta planer. Hoppas du får en fin fredag och en härlig helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Å vilka fina koppar, supersnygga! Ha en fin Fredag.

    SvaraRadera
  10. De kopparna är bara så fina. Serien heter Vineta och tillverkades 1897-1925. Du har gjort ett fynd!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Vacker teburk och helt bedårande koppar!
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  12. Vilka fina bilder du bjuder på! Otroligt fina koppar och som du skrev så var teburken så fin den också. Håller med dig veckorna går så fort så vips så är det fredag igen, härligt! Ha en härlig fredag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  13. Fantastiskt fina bilder som vanligt.
    Må så gott och ha en superfin helg
    AC

    SvaraRadera
  14. Ljuvliga koppar =)
    Kramkram denna fredag!

    SvaraRadera
  15. Hej hej Sandra!
    Superfina koppar! Jag tror att jag har några tallrikar och assietter i den serien i gömmorna. Loppisfynd förstås!
    Här skiner solen men är kallt! Vi fick ett tunnt snötäcke inatt, första snön denna vinter! Täckbyxor och tefat åkte med till skolan med sonen. I morgon blir det nog skridskoåkning (inte för mig dock, Bambi på hal is, det är jag haha) Ha en härlig fredag!
    kramen!

    SvaraRadera
  16. Hej Sandra!
    Te är verkligen mysigt så här i vinterkylan och värmer gott.
    Vad heter Loppisen som ligger i Moheda?
    Funderar på att styra kosan hemåt Småland i mars och letar efter saker att hitta på.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  17. Vilka vackra koppar!!! Visst går det bra en kopp the oxå!!!!
    Ha en fin helg.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  18. Vilka snygga koppar! Tyvärr vet jag inte vad dom heter. Jag är ingen the drickare men hade lätt kunnat dricka kaffe i dom istället;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  19. Verkligen jättehärliga koppar!
    Jag äälskar att ta en kopp kaffe med skummad soyamjölk men har mer och mer hoppat över till te:)

    Titta gärna in till min ♥tävling!

    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  20. Fantasiska te-koppar och burken är så läcker, ja fredag igen - härligt. Ha en mysig dag kram

    SvaraRadera
  21. Ja, jag håller med om det mesta du skrivit.... Gillar också kaffe med mycket mjölk, dricker också te till frukost ( även på kvällen),Ursnygg teburk och snygga koppar! Vet du förresten var man kan köpa sånnt te?
    Ha en fin helg du med.....
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  22. Ja ukene raser av gårde... helgen er her på nytt før vi vet ordet av.:

    kjempefine kopper...nydelig farge på de 0))

    nyt helgen

    klem Kerstin

    SvaraRadera
  23. Jag gillar också te och dricker en en hel del särskilt när det börjar bli så där höstmysigt. Kaffe dricker jag också med mjölk men te dricker jag "rent".
    Roligt att se att det går framåt i köket. Den grå färgen blev väldigt bra tycker jag.

    SvaraRadera
  24. De vackra kopparna inbjuder verkligen till en god kopp te! Vacker tesil också!
    Ha en härlig fredag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  25. Vackert! Bilderna är väldigt fina. Jag gillar den gröna färgen.:-) Stina

    SvaraRadera
  26. En värmande kopp the är aldrig fel!!
    Vi älskar våra swedish grace (grå) themuggar, blir en rejäl laddning med the
    kram

    SvaraRadera
  27. Vilka fina Tekoppar !
    Tyvärr vet jag inte vad dom heter
    Ha en trevlig helg
    Kram Karina

    SvaraRadera
  28. Beautiful colors today darling.....love from me...happy weekend....xxx...

    SvaraRadera
  29. Hej Sandra!
    Underbara bilder på dina vackra tekoppar, som jag tror heter Vineta.
    Hoppas du får en skön helg, här har det snöat hela dagen, gillar det inte men vad gör man.
    Kram Raina

    SvaraRadera
  30. Och där fick du svar på din fråga från Raina, fina koppar du hittat. Och thé är gott, ingen frukost utan det. Kaffet kommer senare på dagen.
    Trevlig helg och kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  31. Vilka härlöiga koppar.. Visst känns det mysigare och godare om man dricker ur en fin kopp på nåt sätt :))
    Ha en fin fredag.
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  32. Hos oss är det te på morgon och kväll som gäller, men på dagen blir det mest kaffe. Dricker det gärna ur gamla fina koppar som dina! När gamla koppar är lite större i modellen är de oftast tänkta som chokladkoppar, men det går ju lika bra med te!
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  33. Fina gamla koppar! Men te kan jag inte dricka. Kan dofta så gott men smakar så illa (enligt min smak)!

    Hoppas också på lite utomhusvistelse i helgen. Gubben vill prova sina loppisfyndade långfärdsskridskor. Hoppas att det inte kommer för mycket snö.

    Trevlig helg!
    Agneta

    SvaraRadera
  34. Vilka jättefina koppar =)
    Vill önska dig en jätte skön fredag.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  35. Oj sån underbar burk du fick Sandra.
    Ja som du säger gäller det att tjata sakerna fram i skåpet, ler.
    Någon gång i livet är de tacksamma att vi har lärt de det, hoppas jag i alla fall.
    Varm kram.
    Gerda

    SvaraRadera
  36. Vilken härligt mönstrad teburk,räcker eg. att färgen är turkos så blir jag lycklig!
    Kul med det speciella örat på kopparna.
    Trevlig helg/Kram J

    SvaraRadera
  37. Snyggt ihopsatt dukning! Du kan du! Trevlig helg! Anna

    SvaraRadera
  38. Jättefin burk. Och den där tesilen.... I want one...
    Kram

    SvaraRadera
  39. Får jag inte mitt morgonthé så blir jag grinig ;o) Tar gärna en kopp på kvällen också, men under dagen är det latte som gäller med mycket mjölk ;o)
    Underbara koppar och théburken hade stått väldigt fint i mitt kök också!

    Ha en mysig helg!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  40. Vilka vackra koppar, det är så fint när de är mönstrade på insidan också! Det här var väl ett riktigt bra fynd och roligt att du fått svar på vad serien heter.
    Önskar dig en fin helg med många thestunder.
    /Cia

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra