28 februari 2012

Industriell bondromantik med inslag av retro

De flesta verkar ha ungefär samma känsla som jag att när våren kommer vill man ha in mer färg och ändra om, själv är jag väldigt nöjd med den vita basen som finns i vårt hus och möblerna.
 Jag tror jag är ute efter en industriell bondromatik med inslag av retro och jag hoppas att vår och sommarloppisarna ska innefatta endel fynd.
Jag längtar också efter att få göra vårt vitrinskåp så jag kan få in vårt lila och gröna porslin, som jag idag har gjort ett litet stilleben av.
Hade en plättar i luften och lite ljuslila småblommor kvar i en bukett.
Jag är även väldigt sugen på att baka och tror jag ska göra en kaka som jag hittade recept på i helgen, visar er nog imorgon.
Blir ingen köksuppdatering för vi har inte gjort klart något nytt.

Kram
Sandra

45 kommentarer :

  1. Underbart vackert:)) ha en härlig dag :))

    Kram kråke

    SvaraRadera
  2. God morgon !

    Jätte fint ! Vackert!
    Skönt med både att baka och rensa innan;)
    Hur mår du !
    Hoppas bra.
    Visat längtar man till sommar loppisarna
    Jag har också en hel del att fulla utvsen igen:)

    Ha en fin tisdag Sandra ! Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  3. Åhhh vad fint..jag längtar också tills alla Loppisar sätter igång, man vet ju aldrig vilka fynd man kan hitta !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  4. Ja, jag har också en oerhörd längtan efter att röja, städa och ändra om!
    Så vackra bilder! Du inspirerar till små genomförbara förändringar!!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Fina bilder och ha en toppendag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  6. Det är otroligt svårt att beskriva inredningsstilar, men jag tycker du namngav din stil perfekt!
    Ha en bra dag, Sandra och tack för din uppmuntran hos mig. Det känns bättre!
    Kramar Eija

    SvaraRadera
  7. Vilket vackert porslin!

    Önskar dig en skön tisdag
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  8. Godmorgon Sandra!
    Baka lite ska nog jag oxå göra idag, kanske en banankaka på mina snart gamla bananer.
    Fina bilder du visar.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  9. Jag längtar också till sommarloppisarna och vet vad jag ska leta efter...lila porslin...vill ha vill ha.
    Kram Liselott

    SvaraRadera
  10. Den här blandningen gillar jag skarpt! Härlig beskrivning och bilder! Jag är också samlare av det lila porslinet.....hm, det luktar sockerkaka....
    Kram från mig,
    /Cia

    SvaraRadera
  11. Skålen är så vacker! Och fatet (men grönt är inte min färg)!
    Ha en fin dag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  12. Hej! Gillar oxå din blandning skarpt tycker inte man behöver ha "en viss stil" utan det man gillar.....snyggt porslin! Kram från Maja

    SvaraRadera
  13. Fint!
    Gillar den uppstoppade fågeln där bredvid också!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  14. Så jättefin bild!!
    Vacker och enkel i sin helhet.
    Gillar pippin i jämte.
    Hoppas du får en bra dag och att du känner dig bättre.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  15. Hej Sandra! Så himla fin bild! Så skoj det var att få en rundtur i ert kök!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Godmorgon!
    Vilka vackra bilder du visar idag.
    Den där lila småblomman ser ut som samma jag satte i en vas för 2 år sedan...de är torkade nu men fortfarande lika fina..;)

    Ja nu längtar man till sommarloppisar och blommor o värme..;)
    Kram kram o ha en bra dag!
    Katarina

    SvaraRadera
  17. Verkligen fint Sandra !
    Önskar dig en bra Tisdag !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  18. Underbara bilder! Loppisar är ju perfekta då man vill få till förändringar!!

    ha det gott!! Kram sanne

    SvaraRadera
  19. What a nice corner Sandra......lovely week.....xxx...

    SvaraRadera
  20. Vilen vacker liten skål och så fint du har gjort!
    Ja, visst är det kul med lite förändring då och då!
    Ha en fin tisdag!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  21. Tack för tipset, det blev bra! Fina bilder och jag ser en höna i äkta fjäder, intressant. Du får ha en fortsatt bra dag.

    Kram

    SvaraRadera
  22. Finfint stilleben! Härligt med gammalt porslin...

    Ha en mysig dag!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  23. Vilken underbart vacker skål, helt ljuvlig kram

    SvaraRadera
  24. Så fina stilblandningar du alltid gör! Så mysigt:)Ha en fin dag sandra! kram jessica.

    SvaraRadera
  25. vad fint stilleben du fått till!
    Gillar den lila skålen!
    Ha en fin tisdag! kram Amelie

    SvaraRadera
  26. Ja, nu är det dags för vår och lite mer färg tycker jag också!
    Kram

    SvaraRadera
  27. Hejsan vännen!

    Så fint du har gjort med ditt lilla stilleben! Ibland behövs det inte så mkt för att det ska bli kanoners!

    Ha en fin kväll!
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  28. Underbart fina bilder Sandra!

    Vi kan väl höras imorgon kanske? Både jag, J och E har fått några bacillusker och är halvt däckade. Blä!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  29. Underbara bilder Sandra, såååå vackert med de lila porslinet, det har jag fått lite dille på senaste tiden och hoppas göra många fynd av lila porslin i sommar. Nu längtar man efter alla loppisar :-))

    Kraaam Paula

    SvaraRadera
  30. Färg gillar jag och tycker du är bra på det som det är.

    kramen

    SvaraRadera
  31. Vilken fin bild..
    Jag längtar så makalöst mycket till loppis säsongen ja oxå.. =)
    Snart så..

    Kram!

    SvaraRadera
  32. Jag längtar också efter vår, sommar och loppisar.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  33. Härlig bild Sandra!
    Just den kombinationen av de olika färger och mönster av porslin blev jätte fint.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  34. Hoppas du gör många loppisfynd, men varför vänta till i sommar? Vi ska rensa ut i våra bodar och våra hus från 18/1900talet och det finns koffertar, ramar, porslin, en gammal rullstol - helt klart massa saker!

    Tid och plats: någon dag under påskhelgen utanför Bredaryd

    http://anno1863.blogspot.com

    SvaraRadera
  35. hey there and thank you for your info – I've certainly picked up anything new from right here. I did however expertise a few technical issues using this website, since I experienced to reload the website lots of times previous to I could get it to load correctly. I had been wondering if your web hosting is OK? Not that I am complaining, but sluggish loading instances times will often affect your placement in google and could damage your high quality score if ads and marketing with Adwords. Anyway I'm adding this RSS to my e-mail and can look out for a
    lot more of your respective fascinating content.

    Make sure you update this again soon.

    My blog post ... As seen on tv

    SvaraRadera
  36. What's up, yeah this post is really nice and I have learned lot of things from it regarding blogging. thanks.

    Also visit my web site: Snoring mask

    SvaraRadera
  37. It's genuinely very difficult in this full of activity life to listen news on Television, therefore I only use internet for that reason, and obtain the hottest news.

    my web-site juice breville 800 juicer

    SvaraRadera
  38. Today, I went to the beachfront with my children.

    I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She
    put the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab
    inside and it pinched her ear. She never wants to go back!
    LoL I know this is totally off topic but I had
    to tell someone!

    Also visit my web page - Tregmine.Info

    SvaraRadera
  39. You really make it seem so easy with your presentation however I
    find this topic to be actually something
    which I feel I'd never understand. It seems too complicated and very wide for me. I am having a look forward for your next put up, I will attempt to get the grasp of it!

    Feel free to visit my web site - christmas shopping

    SvaraRadera
  40. I couldn't refrain from commenting. Perfectly written!

    Also visit my page :: wiki.dbtechnologies.com.au

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra