12 februari 2012

NY GARDIN

Det blev en liten stund slappning i soffan igår och sedan fixade jag en gardin som jag länge hade tänkt att göra.
Kände att jag behövde något nytt i ena fönstret i vardagsrummet, ett lite "råare" intryck.
Jag hade en bit gammalt linnetyg från armen som jag klippte till och sydde en hel söm, sedan var det lite hål längst upp där limmade jag på några svarta knappar och sedan hängde upp den lite slarvigt.
När jag var hemma hos en vän i måndags så hade hon satt ett litet horn i fönsterkarmen och jag var inte sen på att härma den idén.
Tanken är att jag ska hitta en gammal lampskärm i något läckert tyg men så länge får det här skelettet duga.
Ser ni förresten ledlampan i foten, hittade den på Clas Ohlson .

Nu har vi en hel söndag framför oss så vi får se vad som hända skall....

KRAM
Sandra

47 kommentarer :

  1. God morgon.
    Gardinen passar perfekt.
    Menar du att det finns "normala" glödlampor på Clas Olsson?
    En underbar söndag till dig.
    AC

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det är lite trixigt att sy hissgardiner men du har lyckats bra!

    Kram o ha en trevlig dag

    SvaraRadera
  3. Tänk att linne alltid gör sig så bra! Smart av dig att limma över hålen med knappar och att inte hänga den helt perfekt, helläckert.
    Här skiner solen och röken står rakt upp ur grannarnas skorstenar så jag gissar att det är kallt. Jag ska ut denna söndag, på långpromenad med hunden och njuta av ljuset.
    Önskar dig en fin söndag.
    Kram /Cia

    SvaraRadera
  4. Det blev fint! Gillade blomman och krukan mycket också. Hoppas att ni får en riktigt skön söndag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  5. Oj vad snyggt det blev!
    Ha en riktigt bra dag!
    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  6. Supersnyggt Sandra!
    Känner igen det där med att man sitter och vilar och sedan kommer det där "rycket" och man gör det där man har funderat på länge:)

    Ha en fin söndag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Vilken kul idé med gardinen och så läckert det blev!

    Ha en en skön och härlig söndag!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Så fint! Igår hämtade jag ut ett paket från Stoff & Stil med lite olika tyger. Bland annat ett oblekt linnetyg till hissgardiner i vardagsrummet...! Blev lite lila linne och textilfärg också, nya kuddar på gång. Gillar skrynkligt linne!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Så himla fint, blev jätteförtjust i idén. Och hornet fick en bra plats, supersnyggt!
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Så duktig du är och så fint det blev!!!
    Önskar dig en fin söndag. Kram

    SvaraRadera
  11. Älskar ljuset i bilderna! Hissgardinen blev snygg! Jag har bara hissgardiner här hemma, tycker att det blir luftigast och ljusast så:)

    Hoppas ni får en mysig söndag1

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  12. Väldigt cool gardin, ser mysigt ut där i soffan.
    Kram Liselott

    SvaraRadera
  13. Passade ju perfekt, jag brukar också sno ihop gardiner lite så där....mina fuskrullgadiner som jag säger ;))
    Ha en mysig dag
    kram susanne

    SvaraRadera
  14. Passade ju perfekt, jag brukar också sno ihop gardiner lite så där....mina fuskrullgadiner som jag säger ;))
    Ha en mysig dag
    kram susanne

    SvaraRadera
  15. Bara så himla snyggt blev det.Ha en skön söndag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  16. Så läckert Sandra!!

    O visst är sådana där "ryck" härliga...:) Ibland önska man att de kom oftare bara..tihi..I allafall i de här huset..:)

    Varmaste SöndagsKramarna Elin

    SvaraRadera
  17. Snyggt!!
    Och hornet mitt i prick, det gillade jag=))

    Hoppas att solen skiner hos dig/Kram Hannis

    SvaraRadera
  18. Så vakre gardinene ble! Likte vedlig godt ideen med knappene!:)

    Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  19. Vad snyggt det blev!

    Ha en härlig dag! Kram Therese

    SvaraRadera
  20. Hej!
    Gardinen blev ju superläcker och hornet passade bra i fönstret! Armens linne är verkligen vackert.

    Hoppas ni får en skön söndag! Här skiner solen och det är en jättefin vintersöndag! man och barn gav sig precis iväg ut för att åka skridskor och jag blir kvar hemma i sängen! Däckade i feber i natt efter att ha ojat mig över värk i kroppen och knoppen hela dagen i går. Så trist.

    Ha det gott, kram Monica

    SvaraRadera
  21. Flott liftgardin! Passet godt til resten av interiøret hos deg. :)

    SvaraRadera
  22. Hej. Snygg! :) Snyggt det var med hornet i fönstret.

    Önskar dig en fortsatt bra söndag! kram Linnéa

    SvaraRadera
  23. Så känner jag också nu, vill ha gardiner igen, men inte för mycket bara lite, hur nu det ska gå ihop...hihiii gillar det nakna enkla samtidigt men vill ändå ha gardiner. Så fin hissgardin du sytt, vad duktig du är Sandra!!

    Gillar din lampa med skelett skärmen, urcharmig!!!

    Kraaam Paula

    SvaraRadera
  24. Beautiful curtain....happy sunday....love from me...xxx..

    SvaraRadera
  25. Hej!

    Vilken fin gardin du fixade till! Ett jättehärligt rum ni har där.

    Ha en fin söndag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  26. Så fin den blev gardinen! Och vad snyggt med hornet där, lite oväntad placering men just därför det är så läckert!
    Vad många fina inredningsböcker du har!
    Torsdagsinspirationen är underbar, ja en sån fåtölj skulle jag också vilja ha!
    ha en fin söndag!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  27. Härligt med lite grövre gardin och vad bra med de små hornen där.

    Kram

    SvaraRadera
  28. Hejsan!
    Jisses, vad läckert det blev!
    Jättefin gardin och den passar så bra i din stil.
    Lampan är så fin.
    Er soffa ser så inbjudande ut att jag hade gärna slappat i den i dag!
    Ha en skön söndag.
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  29. Gardinen blev super, verkligen snyggt.
    Skulle också behöva att ställa mig bakom symaskinen för att sy gardiner men jag vet inte riktig hur, får nog ta en funderare.
    Ha en skön söndag.
    Kram gerda

    SvaraRadera
  30. Gardinen passar perfekt rigtigt fint

    SvaraRadera
  31. Verkligen fin gardin !! Jag är väldigt svag för gammalt linnetyg !
    Perfekt att göra en gardin av !!
    Önskar dig en fortsatt fin söndag .
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  32. Hej!
    Åååå så fint!!!! Men hur har du lyckats fota dem? jag har försökt här hemma och det är himla knepigt att fota fönster med min kamera...
    Alla tips du har mottages tacksamt.
    ha en bra söndagkväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  33. Snygg gardin och mycket annat i ditt underbara hem, första gången jag tittar in till din blogg, men det blir fler gånger!

    MVH

    Ulrika

    SvaraRadera
  34. Hej!

    Vilka läckra gardiner! Så duktig du är som syr själv!

    Kramen jenny

    SvaraRadera
  35. Jättefin gardin - gud var du är duktig och händing! Jag älskar ju det där härliga tyget från militären.

    Hoppas allt är bra med dig och att du har haft en mysig söndag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  36. Vilken underbar lampa : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  37. Snygg gardin du har fixat till! Härligt med dom där rycken man får ibland.
    I helgen blev jag en lycklig ägare till en fin terrin, likadan som du visade för ett par dagar sedan :).
    Ha en fin kväll!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  38. Den gardin passar perfekt där
    Kanon snygg!
    Ha en fin kväll
    Kram Karina

    SvaraRadera
  39. Här lyser flitens lampa ser jag;)) Blev ju kanonbra och snyggt!!

    Kram på dig och ha en fortsatt mysig söndag:)

    kråke

    SvaraRadera
  40. Så fin gardin!!!
    Jätte snyggt med det beiga i linnetyget ihop med det "lila" i orkidén.
    Hoppas du har haft en jätte skön Söndag.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  41. Superfint blev det!! Så kul när man sytt något själv tycker jag :)) Ingen har likadant hihi!

    Läckert med det lilla hornet i fönsterkarmen med.. kul när man kan få inspiration av varandra!!

    Hoppas du får en fin start på den nya veckan imorgon!!

    varma kramar Sofia

    SvaraRadera
  42. Superfint blev det!! Så kul när man sytt något själv tycker jag :)) Ingen har likadant hihi!

    Läckert med det lilla hornet i fönsterkarmen med.. kul när man kan få inspiration av varandra!!

    Hoppas du får en fin start på den nya veckan imorgon!!

    varma kramar Sofia

    SvaraRadera
  43. Hoppas du har haft en bra dag.
    Jag träffade Anna igår på Eventet, jättekul!
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  44. Så fine de ble. Og for en vakker blogg du har. Mye fin inspirasjon.
    Nydelig kjøkken og skap.
    Ha en flott uke
    Randi

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra