22 februari 2012

KÖKSRENOVERING DEL 35: Rundtur

Köksrenoveringen står stilla igen men hoppas att kunna fixa lite till helgen då vi förhoppningsvis mår bättre.
Så idag bjuder jag på en helt ostylad rundvandring.
Vi börjar med bilden ovan.
Jag står vid köksön och fotar till höger ser ni vår kyl och frys som är nästa projekt.De ska kläs in men vi har bara köpt en kyl och frys men det ska in ett till jämte.
De gamla verandadörrarna leder in till skafferiet.
Står fortfarnade vid köksön men har flyttat kameran till vänster och ni kan se den råa hörnan som jag kallar den.
Här finns tankar om en kamin men fram tills dess får vi se vad som ska vara där.
Till vänster kommer man in i matsalen.

Nu står jag i matsalen och här ser ni kyl och frys mer.

Står fortfarande i matsalen, den svarta lilla väggen är målad i griffeltavel färg.
Rakt fram ser ni groventren.
Står nu i groventren och har matsalen rakt fram, där inne ska också fixas iordning och golv ska slipas.
Har skafferiet till höger om mig och ni kan se endel av kyl och frys som börjats kläs in.

Så nu har ni fått en liten rundtur av vårt kök och som sagt håll tummarna att vi kan fortsätta till helgen.

Nu får ni ha en bra onsdag!
Kram
sandra

62 kommentarer :

  1. Ert kök är helt fantastiskt. Så inspirerande. :) När vi i framtiden flyttar till större hus, ska jag se tillbaka på er renovering och inspireras av era gedigna material och fina lösningar som ni använt er av. Hoppas ni blir friskare och kan fortsätta i helgen, det är alltid en sån skön känsla när renoveringen går frammåt. :)

    Önskar dig en fortsatt mysig dag! Stor kram Linnéa

    SvaraRadera
  2. Så helt otroligt härligt kök. Så mycket egna och fina detaljer.
    Jag önskar dig en skön onsdag
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  3. Gilla gilla gilla! ;) krya, kram

    SvaraRadera
  4. Gumman ert kök är det snyggaste och personligaste jag någonsin sett!
    Puss o kram Anna

    SvaraRadera
  5. Åhh wow alltså..vilket underbart kök !! och så stort det är...toppen..
    Hoppas att ni är friska så att ni kan jobba lite..jag förstår att du vill ha kylen inbyggt o annat, man är ju ivrig..
    Men jaa, sååå fint alltså..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  6. Gomorron Sandra!

    Tack för rundvandringen, det är så himla coolt erat kök alltså!!!
    Tråkigt att ni är hängiga igen, hoppas ni piggnar till snart.
    Krya-på-dig Kraaaam
    Mia

    SvaraRadera
  7. Super, det kommer ju att bli kanonfint! Och jag gillar ju verkligen era vita lampor, mer och mer för varje gång jag ser dem :), får man fråga var du har fått tag på dem? Hoppas ni blir piggare och ha en bra onsdag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  8. Så häftigt! Ert kök blir verkligen snyggt!!! Håller en tumme här en stund. :)
    Kram på dej!
    Malin

    SvaraRadera
  9. Åh jag älskar ditt kök sandra! Superfina bilder trots ostylade.
    Man slukas upp av allt det fina!
    Ha en skön onsdag! Kram Amelie

    SvaraRadera
  10. Så vackra bilder vännen:)) ha nu en fin onsdag
    trots förkylning:))

    Kram kråke

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Ert kök är verkligen underbart!!! Tänk att ha det så fint hemma fast det är ostylat....
    Visst var det bild med från ert kök i senaste allt i hemmet? på er köpmandisk och tallrikshylla, i den lantliga specilautgåvan.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Hej!

    Så fint ert kök är Sandra! Ljuvliga detaljer och stora, härliga ytor, underbart.

    Hoppas ni kryar på er och att du får en fin onsdag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. Åhhh så fint ni har det helt underbart!
    Ha den fin dag
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  14. Härlig rundvandring i ert kök. Jag tycker det är roligt när det inte är stylat då ser man ju verkligheten. Krya på! Pia

    SvaraRadera
  15. Så jättekul att få se helhetsbilder från ert kök! Ni har ju verkligen hunnit med mycket hittills, men det finns säkert alltid småfix kvar som ska göras!
    Fortsätt krya på er och ha en fin dag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  16. Stylat eller ostylat jätteinspirerande! Kram A

    SvaraRadera
  17. Vilket härligt kök ni skapat :) så fint, ha en bra dag, kram

    SvaraRadera
  18. En underbart härlig rundvandring!
    Ni är ju snart färdiga, så kul!

    KRAM

    SvaraRadera
  19. Ser så himla mysigt ut - där skulle jag trivas! :-)

    SvaraRadera
  20. Oj, vilket fint kök ni har! Stort, ljust och så fina detaljer. Gillar stolarna ni har i köket!
    Vi håller precis på med köksrenovering i huset på landet och då har sambon byggt ett stort skafferi med pardörrar likt sådana ni har, jisses vad det är fint.

    Ha en skön onsdag,
    hälsningar Monica

    SvaraRadera
  21. Det ser underbart fint och härligt ut kram

    SvaraRadera
  22. It looks great !!..i love it...have a nice day darling...xxx..

    SvaraRadera
  23. Åh så kul att få se olika vinklar av fina köket. Det är verkligen stort.....och fint. Ser framför mig en snirklig kamin på fötter i hörnet med tegelväggen. Har en dröm själv att det ska bli en kamin på fötter i vårt kök...tänk så härligt att kunna tända en brasa och känna den värmen i köket!

    Ha en fin dag!
    Kram Marina


    Kram Marina

    SvaraRadera
  24. Jag tittar och njuter...såå läckert!!!
    Den råa hörnan är en favorit! Vilken tur att jag fick se Er efter att vi gjort vår, för annars kanske du tror att jag härmas...men vi har ju inte samma kakel.
    Soppan i ditt förra inlägg måste jag pröva den såg väldigt god ut och dukningen, fantastisk, med så enkla medel. Tack för tipset!
    Självklart ska jag hålla tummen att ni får fortsätta jobba till helgen.
    Tack för rundvandringen och
    krya på Dig!

    kram lisamaja

    SvaraRadera
  25. Godmorgon Sandra.
    Va kul att få se alla möjliga vinklar och vrår från ert kök, föjler din följetong med spänning, det kommer att bli fantastiskt, helt klart!
    Hoppas ni kryar på er och orkar fixa lite till helgen.
    Ha en fortsatt skön onsdag.
    Kram kram på dig
    Jessica

    SvaraRadera
  26. Det ser väldigt snyggt ut. Satt och bläddrade i senaste numret av Allt i hemmet och såg en väldigt bekant köpmannadisk och tallrikshylla :)

    Krya på er. Kram Therese

    SvaraRadera
  27. Gud vad fint det är!!!!
    Jag älskar verkligen skafferi dörrarna =)
    Det kommer bli sååå fint när det är färdigt.
    Hoppas ni mår bätter i helgen så att ni kan fortsätta =)
    Krya på dig min vän och ha en skön dag.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  28. Hærlig kjøkken :) Gleder meg å se mere :)
    Ha en flott dag
    klem Tove

    SvaraRadera
  29. Makalöst vackert tjejen! :)
    Vilket jobb ni gjort! Det blir så snyggt så det är inte klokt! :)

    Kram Bettan

    SvaraRadera
  30. Sandra, det blir verkligen både annorlunda och vackert ert kök! Gillar att ni återanvänder.. Bra kämpat! Hoppas ni kryar på er nu! Vi har äntligen blivit av med alla bacillusker som haft ett stadigt grepp om oss sedan i november..
    Äntligen börjar jag få lite energi till att greja här hemma.. Lycka!
    Kram Evelina

    SvaraRadera
  31. Snart där, va ska ni göra sen ;)) Det blir så snyggt, älskar det vita golvet och din hörna är ju tuff spännande att se vad som hamnar där ;)

    SvaraRadera
  32. Det blir säkert kanonbra och jag hoppas ni kan fortsätta till helgen. Det ser så stort ut, hur stort är det?
    Du får ha en fortsatt bra dag.

    Kram

    SvaraRadera
  33. Hejsan Sandra!
    Att jag är en stor beundrare av erat personliga kök vet du redan och efter dagens rundvandrig ser man även vad stort det är. Trodde skafferiet låg mycke närmare köksön.
    Hoppas verkligen ni kryar på er och orkar fortsätta med rusten i hegen.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  34. Vad stort härligt & luftigt det ser ut !
    Kram Anki

    SvaraRadera
  35. Tack för rundvandringen, så kul:))

    Hoppas Ni kan fortsätta till Helgen! Vi ska införskaffa lite material till fönsterbrädor & annat i e.m. Helgens projekt i Ladan...
    Blir nog Ikea oxå:)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  36. Å det här är så roligt, att följa din resa! Så fint och vilket jobb ni har lagt ner! Imponerande!
    Ha en fin onsdag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  37. Men Sandra det är ju bara såååå himla snyggt!!! Jösses alltså...man blir helt tagen...

    Ni är så grymt duktiga!!

    KRAM!!!

    SvaraRadera
  38. Så himla fint köket är och håller på att bli. Så stort och ljust och framförallt personligt. LOve it!
    Önskar jag hade så stort kök.
    Ha en skön onsdag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  39. Oj vilket härligt kök ni kommer få.
    Så luftigt, ett sånt vill jag verkligen få i uppdrag, min man driver ett köksföretag. Men tyvärr så köper de flesta trä kök eller mörkare färger, endel blandar in vitt. Men sällan helt vita. Dina dörrar är helt amazing:)Lycka till
    Krya på dig.

    SvaraRadera
  40. Tack för rundturen, kul att se helheten:)
    Och tack så hjärtligt för dina rara kommentarer!

    SvaraRadera
  41. Å va jag gillar allt i erat kök! Så charmiga detaljer överallt! Era köksstolar är superfina! Ha en riktigt härlig dag sandra, kram jessica :)

    SvaraRadera
  42. Vilken härlig rundtur !
    såå ljust och STORT kök .
    Ha en trevlig kväll
    Kram Karina

    SvaraRadera
  43. Åhh Sandra, man vill bara se mer o mer av erat vackra kök!!

    O till svagheten,Porslinskärbrädorna, visst är de gamla, nötta o krakelerade allra vackrast!! Men i detta fallet kan jag ibland få för mig att andvända dem o då är jag rädd om de gamla o tar gärna till en nyare variant..:)

    Såg ditt inlägg om att andvända det gamla här om dagen o jag som du har lite svårt för det i vissa fall, men ibland gör jag det bara för att bevisa att jag minsan behöver den där vackra skålen, lite sallad kan den nog klara av, tihi...

    Galen, ja men de e sådan jag är..!! :)

    Varmaste KRamarna Elin

    SvaraRadera
  44. Så himla härligt! Väldigt personligt och fint!
    Ser så stort ut.

    Ha en skön kväll, det ska jag, ska kura upp mig i soffan.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  45. Köket är underbart Sandra! När jag ser bilderna tänker jag på hur kul vi hade senast vi var hos dig, var så mysigt!

    Tack för pratstunden förut!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  46. helt fantastiskt kök! Älskar rymden och ljusinsläppet! Hoppas ni kryar på er snabbt! kram emelie och elin

    SvaraRadera
  47. Tack för den fina rundvandringen- jag njöt! Kram

    SvaraRadera
  48. Det börjar ta form och man kan redan se nu att det kommer bli kanon :) Lantlig känsla med inslag av industri som är din signatur.

    Ha det gott i veckan!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  49. Så härligt med rundvanding, kul att få en helhet och så fint det blir!!

    Ha en fin kväll

    Kram Linda

    SvaraRadera
  50. Snyggt värre Sandra! Det har en förmåga att bli det hos dig tycker jag!=)

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  51. Hej goa du!

    Man blir ju bara för glad av att se dessa bilder!!! Så otroligt vackert och man ser verkligen hur allt är genomtänkt i minsta detalj!

    Kan aldrig tänka mig att det kan finnas något roligare i livet än att ha ett eget hus som man får renovera och dona med!! oj så jag längtar tills den dagen kommer då jag får köpa mitt egna drömhus :))

    Hoppas du haft en fin onsdag!!
    Varma kramar Sofia

    SvaraRadera
  52. Så stort og flott kjøkken! Virkelig nydelig! Elsker den landlige stilen!

    SvaraRadera
  53. Kommer på mig själv att bara sucka när jag ser ditt fina kök. Vilken rymd vilken känsla.... Helt underbart. Tack för att du delar med oss.
    Ha en fin kväll!
    Kram Katha

    SvaraRadera
  54. Det blir säkert toppen när allt är på sin plats. Du har verkligen ett jätte fint hem. Hit kommer jag igen...

    SvaraRadera
  55. Hittade er i en tidning från 2010.Vad otroligt mycket vackert ni har gjort sedan dess. Köket är fantastiskt.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  56. Tack för rundturen.
    Det blir helt underbar Sandra, hål ut!
    Kram gerda

    SvaraRadera
  57. Men åh vilket vackert kök, jag gillar din stil, ohyggligt fint!!!

    Och vilken dukning nedan, vilka foton, vilket porslin och bord och soppan lät ljuvligt god!!! Mari.

    SvaraRadera
  58. Åh så VACKERT!!!

    Ni får verkligen ett personligt drömkök!

    Kram Jennie

    SvaraRadera
  59. Köket var ganska mysigt redan innan renovering. Jag vill gärna se hur det blev efter renoveringen.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra