24 september 2010

Minstingens rum

I somras tog vi äntligen tag i att fixa i ordning våran minsta son Elvis rum.
Vi gjorde igen stor renovering utan bara lite vit färg på väggarna.
Tanken är att detta rum ska senare ska bli ett tv rum, när en vägg har tagits ner och vi har öppnat upp till nock, men det dröjer några år innan det projektet blir av.
Men man måste ha visioner.
Elvis favorit i hans rum är skolplanschen med ugglan, han tittar upp på den varje gång han går in i rummet.
Min favorit är den jättestora europakartan från 1950 talet. Tyckte den gjorde sig så bra här inne med alla färger.
Jag tycker ett barnrum ska ha mycket förvaring, så då passades ikeas hyllor helt perfekt.
Dynorna som ligger ovan på kommer från Jysk.
Annars är allting annat gammalt, tallriktshyllan har bland annat suttit i köket innan.
Rummet är inte helt klart, så det kommer fler bilder någon annan gång.

Vad säger ni , fredag igen, fort går det......
Det blir fredagsmys, lugn lördag med lite fix och trix och en tur på söndag.
En perfekt helg enligt mig och önskar er en likadan.
kram
sandra

20 kommentarer :

  1. Hej vilket härligt barnrum, gillar också ikeas hyllor för förvaring, de kan man ju aldrig ha för mycket av heller :)
    Vilken häftig karta sen då. Förstår att han gillar sitt rum. Fin skolbänk, de ska de bli i Novas rum nån gång också, men min sambo tyckte vi kunde vänta nåt år då knappt är 1 år! Hmm ja han hade nog rätt där :)

    Ja nu är det helg igen. Hoppas på toppenväder.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Å, vilket härligt barnrum!!
    Vår minsting har ett alldeles för litet rum med tre dörrar, två fönster och en mur...skulle önska större, fast skolplanch har han iallafall, hihi!
    kraam

    SvaraRadera
  3. Så fint Elvis rum har blivit Sandra. Den där skolplanschen med ugglan hade Vera gillat, hon är helt tokig i ugglor.

    Ha det bra tills vi ses!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Å så fint han har den! Vår minsting har fått ta över en massa grejer från storebrorsan men det är ingen direkt genomtänkt ordning där inne i hennes rum. Jag tror att jag måste tänka till lite innan jag fortsätter att ösa in saker;-) Freeedag, jippie! kram

    SvaraRadera
  5. Hej Sandra,
    så fint barnrum. Skruttans rum är fortfarande "på gång". Men hur man än trixar och fixar så trivs barnen alltid bäst utanför sitt rum. Hon "slår alltid läger" någon annanstans med en drös prylar...**fniss**

    Här blir det också lugn och skön helg hemma, kanske med ett biobesök, Lili Fee. Gubben jobbar.

    Ha det gott! Kram Monica

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt rum för en liten kille!
    Så fint med de gamla skolsakerna!

    Ja, så snabbt veckorna går! Skönt med lugna helger ibland om veckan varit lite stressig!
    Önskar dej en skön fredag och en härlig helg!
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Häftigt och mysigt barnrum. Karttavlan var maffig. Kände med ens dåligt samvete över Jacobs rum...
    Ska bli spännande att se lampan:)
    Ha en fin helg, själv är jag gräsänkling så jag funderar på att sätta igång med ett projekt, du vet när katten är borta...
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Låter som n hälig helg.
    Lillkillens rum är riktigt mysigt med de gamla kartorna o skolplancerna, skolbänken är inte eller så tokig
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  9. Hej!!

    Kanonmysigt pojkrum! Skulle önska jag fick ha lite mer auktionsfynd i sonens rum. Men det går inte bestämma nu när han är 11 år...

    Befinner mig i G-borg över Helgen, du som är en mästerlopperska var ska jag fynda?? Har tänkt besöka Haga och Atmosphere i morgon eller på söndag!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Förstår att du fastnade för kartan, det lysande havsblå är för härligt!
    Skulle jättegärna vilja bo i rummet om jag var liten pöjk!
    Varorna har nu kommit fram och jag är jättenöjd! Förstår inte hur du kan släppa ifrån dej sådana skatter!
    Tackar för mej nu...

    SvaraRadera
  11. Vilket mysigt rum han har lillkillen. Tufft med skolkartan!
    Ha en fin helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  12. Det blev ju jättebra för din Elvis i sitt rum. Snyggt och praktiskt.
    Önskar dig en TREVLIG HELG !
    Kram från Marie

    SvaraRadera
  13. Rummet ser jättefint ut! En sådan karta skulle jag gärna ha hemma hos mig :-)

    SvaraRadera
  14. Hej Sandra!
    Vilket charmigt rum (och namn:)) han har din Elvis!
    Blir lite nostalgisk när jag ser skolkartan, såna hade vi i klassrummet när jag var liten:)

    Nu har jag äntligen fotat måttkannan jag köpte på din bloppis, visar i nästa inlägg;)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  15. Ett helt underbart rum och ett underbart namn på sonen .-)
    En sådan vacker karta har jag letat efter länge!!!
    Kramis Malin

    SvaraRadera
  16. Jättefint barnrum! Underbart med gamla skolsaker... :-) Nice touch.

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  17. Sandra, tänk om jag kunde hitta en sådan härlig Europa-karta här i Vilda Västern. Rummet är underbart! Lugnt och harmoniskt. Du gav mig flera ideer till Prins Williams "big boy" rum.

    Hoppas att allt är väl med dig och att jag inte skrämt bort dig! (:

    Kram

    Mon

    SvaraRadera
  18. men titta, min son har oxå en sån skolbänk!!! ;)

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra