6 september 2010

Hemma från Barcelona

Då var man hemma igen efter 4 underbara dagar i den härliga staden Barcelona. Staden där allting finns.
Värme, sol, lång strand, massa shopping möjligheter och en fantastisk arkitektur.
Vi var 6 st vänninor som har lyckats att få till allt det som nämts ovanför på dessa dagar.
Inte en lugn stund, men ändå så skönt.
Här kommer lite bilder från resan.
Vi tog turistbussarna som gick och hoppa av och på hur många gånger som helst, plus att man fick lite sol på köpet när man satt på däck.
Här ser ni mig i Park Güell, en park designad av Gaudi.
Han har designat många av byggnaderna runt om i Barcelona och har verkligen en alldeles egen stil. Han levde mellan åren 1852 och 1926.

Här är fler byggnader av Gaudi, bilderna är tagna från bussen och gissa vad jag satt. Precis vid en stolpe.

Ett måste enligt mig när man besöker Barcelona är La Sagrada Familia.
En kyrka som är Gaudis livsverk men hann aldrig avslutas innan han dog och den är fortfarande inte klar. Man räknar med att det ska vara klar om ca 20 år, men jag är skeptisk..
Den är i alla fall helt fantastisk, vilka detaljer allt är genomtänkt av Gaudi in i minsta lilla detalj.

Om ni undrar varför jag ser så butter ut, så är det min lilla rädsla för höjder. Men tro det eller ej jag åkte linbana upp till en utsiktsplatsen.



Ja det har verkligen varit en fantastisk resa och jag kan verkligen rekommendera Barcelona som ett resmål.
Jag lyckades även klämma in en loppmarknad, fynden jag kom hem med visar jag en annan dag.
Hade velat ha en släpkärra med mig ner.
Tack söta för alla kommentarer, de värmer otroligt mycket.

Kram
sandra

16 kommentarer :

  1. Ser härligt ut å gött att ni har haft det bra!! Hörde att du var lite seg idag : ) Kramiz ps är ni sugna på fika så blev det lite kakor över : ) frallorna tog nog slut idag men jag kan fixa nya : )

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra!

    Vad skönt det såg ut!

    ROLIGT att åka iväg ett gäng tjejer så där.

    Men jag antar at det också är skönt att komma hem...till lilla familjen och allt!

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  3. La Sagrada Familia, visst är den helt fantastisk...man sitter bara o gapar...och motiven tar aldrig slut!
    Här har ni en till som vill rekommendera Barcelona - helt makalös stad!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blogg du har så kul att hitta hit! Hittade din länk på Hannis senaste inlägg.

    Barcelona är ett av mina drömresemål. Härliga bilder du visar därifrån!

    Kram Lily

    SvaraRadera
  5. Hallå Bruttan!


    Du verkar ha haft det toppen i Barcelona! Det är en stad som jag också skulle vilja turista, är så fascinerad av Gaudi jag också, bara älskar livsverket La Sagrada Familia....

    Ha en fin vecka nu, och ser fram emot att se dina spanska loppefynd :)

    KRam Loella

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig resa ni har gjort, kan tänka mig att ni haft roligt och fullt upp hela tiden. Kyrkan La Sagrada Familia skulle jag gärna vilja se någon gång.

    Spännande att se vad Barcelonas loppisar bjuder på=)

    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  7. Hej vännen,
    Välkommen hem från din härliga resa!!

    Och jag har precis bokat resa till Köpenhamn, skall bli såååå kul!! Så nu måste du tipsa mig om alla häftiga loppisar, antik och andra shoppingställen i Köpenhamn som du känner till.

    Kram Monica

    SvaraRadera
  8. Välkommen hem!Så mysigt du haft det!!
    Kan tänka mig att du njutit både av värme och av vackra Barcelona.

    Har börjat ladda inför Paris.
    Men insåg att listan blev alldeles för lång så nu tar vi det som det kommer i stället=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  9. Åhh du..vilken resa !! Såå roligt att få göra nåt sånt med sina vänner !! Spännande att få se vad du köpte sen..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  10. Hej gumman eller ska man saega Hola!

    Vaelkommen tillbaka! Barcelona av alla staellen som aer en saadan fantastisk stad! Tror jag det att du njoet! Men sjaelv aer jag mest intresserad av vad du kom hem med i resvaeskan.

    Har varit vaerldens saemsta bloggkompis i sommar. Men nu har jag kommit upp till ytan.

    Kram till dig!

    Mon

    SvaraRadera
  11. Min favorit av Gaudi är huset med döskallebalkongerna, men han har ju gjort massor med fantastiska saker.

    Kram Catta

    SvaraRadera
  12. Hej Sandra!
    Såg inte dumt ut det där, kul att åka ett gäng tjejer så där. Bra gjort av er att få till det!
    Härligt att få lite sol på sig också när hösten kom fort här hemma.
    Sugen på att se vad du har köpt.
    Kram Anna

    (Ska föra över pengar snart)

    SvaraRadera
  13. Hej Sandra
    Så härligt med en långweekend till Barcelona, och fint väder har ni det syns.
    Sånt skulle man göra oftare, så himla mysigt. Jättekul och se dina foton.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  14. Vad härligt det låter. Jag har aldrig varit i Barcelona men skulle så gärna åka dit! Och med ett gäng tjejer... Kan det bli bättre?!
    Ha det gott i Sverigehöstsolen!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  15. Visst är Barcelona fantastiskt, storstad, beach, shopping, kultur ja allt. Vi var där 7 tjejer i april o jag skulle kunna åka igen för att se resten.
    Underbar blogg du har så inspirerande o härligt med ett garage fullt med projekt.
    Så fint med din järnsängshörna.
    Ha nu en härlig höstvecka
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  16. Barcelona har jeg hørt er et nydelig sted!!

    Liv

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra