10 september 2010

De bara stod...


.. och väntade på mig.
Vi kom till marknaden i Barcelona och vandrade runt lite och helt plötsligt få jag se på något vitt och porslin.
Oj oj vad mitt hjärta hoppade till, men sedan kom ett litet bakslag.
Hur skulle jag få med mig det hem, det skulle gå sönder i resväskan.
Vi frågade efter priset och det var perfekt efter lite prutning, hur skulle jag göra.
Forsatte att titta på lite andra saker, men tillslut var jag bara tvungen att gå tillbaka och köpa.
Ok, handbaget var lite tungt men det var värt vart enda svettdroppe.
Visst är den vacker?

Den står nu på matsalbordet tillsammans med lite höstäpple.
Tyvärr inte från trädgården, tog ner vårat enda äppleträd för det gav oss ca 5 äpple per år.

Nu är det snart helg igen och vi har lite projekt pågång här hemma och hoppas kunna börja med ett nu i helgen.
Sedan har vi ett annat projek som känns så underbart kul och jag hoppas att jag kan visa er det inom snar framtid.
Ha nu en härlig hösthelg!
kram
sandra
PS. ni kanske märkte att det stod DE i överskriften.
Det var 2 terriner jag svettades för. DS

25 kommentarer :

  1. Ohhhh jisses vilken underbart fin terrin, och du konkade på två !! Hii..hii..det hade jag också gjort om jag hade varit där..en gång så hade jag två stoora kandelabrar i handbagaget..
    Såå spännande med era projekt, jag blir såå nyfiken !!
    Du, den där ljushållaren du har i flaskan, såå himla fin, är det en ljushållare från början ??
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  2. Å vilken underbart fin terrin - jag förstår att du gick tillbaka som gjorde slag i saken att inhandla den - det hade jag också gjort!! Så himla vacker - passar perfekt där på ditt bord med äpplena och allt.

    Jag köpte en stor fågelbur en gång när jag var i Danmark och hade rest med tåg - men men det gick det också fast jag ej fick ner den i någon väska eller påse - det var inte ens att tänka på:)Det var bara att gå och hålla den i handen och ha den i knäet på tåget:)

    Ha en bra dag!!

    Kram gunilla

    SvaraRadera
  3. Den är underbar din terrin från Barcelona, jättebra att du bestämde dig och slog till. Jag tror du blir glad varje gång du ser den, ett toppenköp Sandra.
    Ha en fin helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Grattis till det fina köpet.
    Är så spänd på att få se den andra också, antar att den är lika vacker.Vilket fint sällskap den har fått på brickan med vackra höstäpplen. Vi har två äppelträd som har massor med vackra röda äpplen men skenet bedrar de är fulla med maskhål när man tittar närmare.
    Önskar dig en skön hösthelg.
    Kram Raina

    SvaraRadera
  5. Grattis till det fina köpet.
    Är så spänd på att få se den andra också, antar att den är lika vacker.Vilket fint sällskap den har fått på brickan med vackra höstäpplen. Vi har två äppelträd som har massor med vackra röda äpplen men skenet bedrar de är fulla med maskhål när man tittar närmare.
    Önskar dig en skön hösthelg.
    Kram Raina

    SvaraRadera
  6. jag föstår varför det var värt dina svettdroppar..denna terrin var ju så vacker..jag hade slagit till också
    ha en härlig hösthelg med alla projekt :)
    kram Åsa

    SvaraRadera
  7. Ååå vad fina den är, vilken tur att du köpte den tillslut. Jag har letat som bara den efter en sån fin terrin men jag hittar aldrig någon..som inte är svindyr då..=(

    Kram Catta

    SvaraRadera
  8. Ååå vad fina den är, vilken tur att du köpte den tillslut. Jag har letat som bara den efter en sån fin terrin men jag hittar aldrig någon..som inte är svindyr då..=(

    Kram Catta

    SvaraRadera
  9. Underbar terrin o jag förstår att du hjärna svetades för den.
    Låter spännande med projekten
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  10. hei på deg.
    så vakker en terrin du har tatt med deg hjem,hadde nok slept den hjem jeg å,men for en lykke med 2 stk,
    spennende med dine prosjekt,gleder meg å se.
    ønsker deg en fin helg.
    stor klem fra sylvia

    SvaraRadera
  11. Ha, ha, ha...... Jag ser dig framför mig och någonstans i mitt inre tycker jag mig känna igen detta fenomen :P :P
    Hittar man något som man absolut bara fastnar så för så finns det alltid en lösning. Det är värt varenda svettdroppe, eller hur?!

    Är så himla nöjd med sakerna jag köpte av dig. De ligger nu i vardagsrummet ihop med lite tangenter från Marie och bara skickar "energi-kickar" till mig hela tiden. Varje gång jag går förbi så liksom rycker jag till, stannar upp, tittar och BARA NJUUUUTER!

    Ha nu en underbar helg och sjutton så nyfiken jag blir på projekten då....

    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Hej Sandra!
    Helt klart värda att svettas för!

    Önskar dig en skön och spännande helg!
    Kramar Monica

    SvaraRadera
  13. Självklart var det värt varenda svettdroppe , jag hade gjort exakt samma sak !!! Dom är såå fina . Ska bli spännande att se ert nya projekt . Ha en mysig Fredag . Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  14. Sååå fin! Förstår att det var värt varende svettdroppe, jag hade köpt den direkt! Du får så många fina saker i ditt hem. Borde ta med dig på loppis för det verkar som du för tur med dig:))
    Jasså ni ska projekta ni med, vad kan det vara då???
    Vi tar nog en liten vila nu efter massa utejobb.
    Ha en fin helg!!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Men så vacker!!!! Å alldeles vit o fin! Förstår att det var värt allt släpande!!! Ett fint semesterminne.
    Ha en fin helg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  16. Sååå underbar!!! Helt ljuvlig... i mina ögon är den nog värd lite slit!! :)

    Hoppas att du får en härlig helg!!
    Kramar Elin

    SvaraRadera
  17. Åååå vilket najsigt fynd! Loppisnäsa där, hihi.
    Vilka härliga dagar ni måste haft där i Barcelona. Gaudis byggnader är såååå himla häftiga!

    Kraaam, Carina

    SvaraRadera
  18. Hej!!
    Hade oxå kunnat tänka mig att svettas för den;o)
    Ljuvlig Sandra!

    Ha en bra kväll!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  19. Ljuvligt vacker terrin, blir nyfiken på den andra!
    Ha en fin helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  20. Så nydelig terrin...

    herlig bilde...

    ønsker deg en fin kveld.
    Klemmer 0)

    SvaraRadera
  21. Klart att man får offra sig när man hittar en sådan godbit! Har också släpat hem ett och annat udda på flyget i hembagaget, och det mesta går om man är tillräckligt envis...

    SvaraRadera
  22. Vilka underbara saker du hittade i Barcelona. Käglorna i förra inlägget och TVÅ! soppterriner, ja de hade jag också kånkat på, det kan jag lova.

    Önskar dig en underbar söndag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  23. Himmel så fin terrin du fått tag på...ljuvlig!!! Antar den andra var lika fin den också. Ja du de hade jag också svettats och burit på, för de är det ju helt klart värt. Vad gör man inte för sitt intresse säg??? Vilken tur att du fann inte bara en utan två så fina terriner. De är ju så svåra att få tag på om man inte vill ge skjortan förståss:-)) Spännande med projekt ni håller på med, du visar väl oss snart hoppas jag :-)) Kram Paula

    SvaraRadera
  24. Grattis till de vackra skålarna. Bra jobbat att inte ge sig fast man ska åka flyg.
    Kram
    Birgit

    SvaraRadera
  25. Måndag 13 september startar en veckas rea med 30% rabatt på alla Lunafigurer! Passa på!!!!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra