17 september 2010

En vacker bänk

Den här bänken köpte för ett tag sedan men har inte hämtat den förrän nu.
Kände inte för att sätta in den i garaget direkt utan idéerna började spinna var jag kunde ha den inomhus.
Tillslut kom den geniala idén att sätta den inne i vårat badrum.
Där passade den perfekt.
Tyvärr är korten lite mörka, kameran och jag ville inte alls samarbeta.

Kandelabern är en favorit när man tar långa härliga bad.
Olivträdet köpte jag billigt på Netto i våras, då såg det riktigt risigt ut.
Jag planterade om det sedan har det har stått ute hela sommaren och växt så det knakar.

Ser framemot ännu en härlig helg och hoppas få en massa gjort, bara det kan sluta regna någongång.
En liten utflykt med maken på söndag ska vi försöka hinna med, hoppas vi hittar något .
Vad ska ni hitta på i helgen?

Kram på er alla där ute!
Sandra

28 kommentarer :

  1. Godmorgon.
    Är uppe tidigt idag, reser snart till Grebbestad. Vilken underbar bänk, som gjord för ditt badrum. Jättfint med gardinerna och madonnan, och olivträdet var pricken över i.
    Ha en fin helg
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Gomorron där borta !!
    Nämen åhhh så fint...vilken ljuvlig bänk..och ert badrum !! Jisses så fint..vårt badrum har jag aldrig visat, och kommer inte att göra det heller..inte föräns vi har renoverat det..
    Ha nu en fin helg
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  3. Men åhhh vilken vacker bänk, passade ju helt perfekt där. Sååå mysigt o tända massa ljus när man badar.
    Du har en så fin blogg :)

    Ha en skön helg
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Så vackert det blev,här ska vi leka konstnärer i trädgården med akrylfärger om vädret tillåter. Önskar dig en härlig helg. Kom gärna in till mig och var med i utlottningen av en Chabby Chic tavla.

    SvaraRadera
  5. Där satt den som en smäck=) Jättefint,vad härligt det måste vara att ha ett så rymligt badrum. Ha en fin helg, lite loppis ska jag nog försöka klämma in =)Annica

    SvaraRadera
  6. Vilken jättefin bänk du har hittat och vilke bra idé att ha den i badrummet! Tänk, att ha ett så stort badrum...bara en SÅN sak!

    Helglen ja! Jo, det blir ju röstning förstås och tvättstugan - inte roligare än så...!:)
    Önskar dej en skön helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Godmorgon !
    Här sitter jag med ett tänt ljus och läser dagens tidningar men det skrivs ju bara om valet, jag blir så trött så jag går hellre in på bloggen och njuter en liten stund inför dagens bestyr, först en en promenad i regn, ja här har vi regn och blåst idag, sedan bär det av till staden för matinköp, besök på stadens loppis och i eftermiddag blir det jobb, förtidsvalet igen fram till kvällen. Igår hade jag massor besökare så det där med förtidsröstning är populärt. Skönt att jag bara har morgondagen kvar sedan får andra ta över och räkna rösterna på valdagen, då skall jag bara njuta och vara fri och vila.
    Hoppas du får en härlig helg och dina bilder är så underbara som vanligt.
    Tack för pratstunden.
    Kram Raina

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Jättfin bänk som passa perfekt där!
    Mysigt nu med tända ljus och långa varma bad..
    Jag jobbar i helgen så jag vet vad jag ska göra..
    Hoppas ni får en trevlig helg och med lite mindre regn..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Tycker bänken gjorde sig väldigt bra i badrummet.
    Håller på och bygger ut, ett nytt badrum är det tänkt att bli, så alla inlägg om sådana rum lusläser jag just nu.
    Och ditt ger mig inspiration och lite nya idéer:)
    Ha en trevlig helg!
    Camilla

    SvaraRadera
  10. Läckert med bänken i badrummet, ja allt ser fint ut, mitt olivträd kanske ska få flytta in i badrummmet, tack för tipset.
    Helgen kommer att ägnas åt en del jobb, målning av möbler bl.a.. Ska också försöka hinna med en sväng på en antikmässa i Frihamnnen!
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. godmorgon.
    nydelig benk,så fantastisk den ble der,gøy med noe så vakkert,
    skjønne stemninger i dine bilder,
    ønsker deg og dine en vakker helg,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!
    Det blev ju verkligen ursnyggt med bänken i badet! Jag har spanat efter en bänk till sovrummet utan att lyckas hitta nåt, så jag tror det får bli ett snickeriprojekt för gubben. Har hittat en fin förebild och jag har lite gamla plankor.

    Låter som om er utflykt kan bli spännande och kanske blir det några fynd!? Vi skall bara ta det lugnt i helgen, hemma i stan. Hoppas dock på lite fint väder så vi kan göra en dagsutflykt för att plocka svamp och ris till kransar! Här hos oss har vädret varit helskumt de senaste dagarna, solsken ena sekunden och störtregn nästa och i bland både sol och regn samtidigt!

    Stora kramen till dig, Monica

    SvaraRadera
  13. Mitt i prick, ännu en gång! Vilken läcker bänk och den blev ju så snygg i badrummet, urfint!! Mari.

    SvaraRadera
  14. Passar ju jättebra där. De är så fina de där gamla kyrkbänkarna. Jag ska ta in min gamla också, den hamnar nog på glasverandan eller badrummet. Svårt med korttagning ibland. Har du D-lightning som du kan göra redigera direkt i kameran?? Ibland använder jag den för att ljus upp bilderna.
    Ha en skön helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Hej igen...
    Glömde svara på din fråga, jag ska jobba hela helgen lång, går på ikväll:))
    Anna

    SvaraRadera
  16. Hej Sandra!

    Vad stort ert badrum måste vara...vad skönt...
    Bänken passar perfekt där!!! Den var riktigt härlig!
    Roligt att ha och ställa fina saker på...

    Och så gillar jag golvet så mycket...Tänk om man haft ett sånt rutigt nånstans...*suck*...

    Tack söta du för din fina hälsning igår!

    Hoppas helgen blir lyckad!
    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  17. Hej Sandra.
    Vilken underbar bänk:)Den hade jag inte tackat nej till. Passade ju jättebra där i badrummet. Fint badrum har ni oxå.

    Ha en härlig helg.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  18. Jättefin bänk! Och så skönt att ha så gott om plats i badrummet att man kan ställa in en sådan bänk!

    SvaraRadera
  19. Så nydelig benk du har fått deg...
    vakre og stemnings fulle bilder...

    Nyt helgen =)
    Klem

    SvaraRadera
  20. Så snyggt Sandra!! Jag gillar alltid ALLT här hos Dig;o)

    Ha en mysig Helg!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  21. Dette er bare vakkert! Elsket benken din! Takk for dine koselige kommentarer;)
    Fredagsklem fra Jannicke

    SvaraRadera
  22. Wow vilket stort badrum du har=) Bänken är jättefin och den passar så bra där. Vackert med madonnan och Olivträdet. Jag köpte också ett i våras och det började torka lite inomhus, men jag gjorde som du, ställde ut det och nu är det så fint. Kan tänka mig att det trivs i badrummet, för jag tror att de inte vill ha för torr luft.

    Önskar dig en riktigt fin helg.
    Varmkram,
    Regina

    SvaraRadera
  23. Helt underbart fint Sandra!
    Du verkligen lyckats hitta skatter till ditt hem. Jag är sååå imponerad!

    Hoppas du mår gott! Och så kul att du pratade med Gunilla! Tänker ofta på Åsa och undrar vad hon gör här i livet..:) Du får gärna hälsa nästa gång ni ses.

    Stora kramen till dig och allt mitt bästa...

    SvaraRadera
  24. Hej Sandra!
    Vilken fin bänk! Bra idé att sätta den i badrummet, där passar den ju utmärkt:)

    Ha en fortsatt trevlig helg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  25. Å, så fint i ert badrum!!
    Har själv två gamla soffor som jag letar plats till...ser dock mörkt ut i vårt lilla hus, hihi!
    kraam

    SvaraRadera
  26. Your house is so beautiful I love your medicine cabinet (merchant?) cabinet in your bathroom.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra