19 april 2011

TISDAGSTEMA: TIDSTYPISKA DETALJER

Så jättekul att det är så många som vill vara med i min utlottning.
Idag är det tisdag och ett svårt svårt tema, Tidstypiska Detaljer.
Till slut blev det detaljer som jag fyndade i helgen och de är någorlunda typiska för 60 talet.
Jag har fått dille på färg, ett säkert vårtecken hos mig.
Är den inte söt?
Våffeljärnet är ett fynd från helgen, det är tillverkat i Gnosjö och sägs göra supergoda våfflor, återkommer på den punkten.
Stekgrytan kommer också från helgen, och älskar färgen på den.
Durkslaget blev jag kär i, blir en härlig klick i köket.
Den läckra brödrosten har jag fått låna av grannen, kul när man kan låna lite av varandra.
Plåtburken med rosen kommer ifrån England men fyndag i Jönköping.
Känner verkligen att dessa detaljer kommer göra susen mot det vita och trä i köket.

Vilket vädet det var igår helt ljuvligt...
Hoppas på lika bra idag
Kram
Sandra

25 kommentarer :

  1. Väldigt coolt durkslag! Gillar verkligen färgen!

    må så gott
    kraaaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Riktigt läckra detaljer !!
    Kram på dig ! // Susanne ♥

    SvaraRadera
  3. Åhhh så ljuvliga saker..och det vita väggskåpet..wow så fint.
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  4. Vad läckra gamla köksprylar!!!! Det våffeljärnet hade jag ett likadant fast gult, efter farmor.
    Ha en fin dag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  5. Hej Sandra!
    Härliga färjer som kommer lysa upp ditt kök. Själv är jag fortfarande kvar i det vita så ditt fina skåp fastnade jag allra mest för.
    Ett sådant voffelgärn har mamma och hon vill inte ha ett nytt.
    Ha de bäst, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Vilka ljuvliga färgklickar, särskilt burken blev jag förtjust i! Får nog plocka ihop lite av mina emaljerade saker å göra fint i uteköket :-) Ha en fin dag, kram!

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vilket bra inlägg, svårt tema tycker jag....
    Lika soligt & fint idag;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Vilka fina fynd du gjort under helgen, en sån stekgryta har faktiskt min mamma :)
    Ha en fin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga detaljer du hittat! Ja, det är verkligen 60-tal och det riktigt skriker om färgerna!!!
    Jo, säkert ett vårtecken med klara färger!

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Härliga färgklickar!!
    Durkslaget gillar jag..

    Ha det gott idag!

    SvaraRadera
  11. Gomorron! Mycket fint du hade att visa idag :)

    Ha en fin dag
    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  12. What a nice things in your kitchen !! love it !! happy day darling....love love Ria....xxx...

    SvaraRadera
  13. Vilka underbara fynd du gjort. Och visst blir man sugen på färg nu när ljuset är här!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  14. :) Me like a lot! Har alltid varit lite svag för 50-60- tals vintage. Kul med starka färger!

    Brödrosten är superläcker! Tur att du får låna den ;)

    Ha det bra! Kram Mia

    SvaraRadera
  15. Jag håller med dig..lite färg både i hemmet och på kinderna gör susen just nu;)) Härliga saker..:))

    kram kråke

    SvaraRadera
  16. Lite gult piggar upp! Läckert!
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  17. Häftiga vårlika färsprakande saker. Snyggt med 60-talet. Det är kul att blanda lite.

    Hoppas solen lyser på dig.
    Här har det börjat spricka upp.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  18. Det var minsann ett klurigt tema idag.
    Men du har en ljuvlig tolkning!
    Ha en fortsatt bra tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  19. Vilka fina, färgglada fynd! Faktiskt inte riktigt vad jag hade väntat mig att finna här :) Ha en fin dag //Petronella

    SvaraRadera
  20. Hej

    Tack för titten hos mig :)
    Jag brukar också kika in med lämnar inte alltid fotavtryck...

    Jätte härliga färg klickar och så många fina gamla skaer du visar.

    Visst var det kul att få träffa med sin familj och äntligen blev det av för oss med :)
    Med många barn så kan det väl bli så ? Eller hur?

    Ha en jätte fin eftermiddag ocg påskvecka!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  21. Tjenixen!
    Så många fina saker du hittat ... och ja, våren inbjuder och lockar alltid till färg!!

    Allt bra med oss. Jag är kvar i stan en dag till, sedan blir det till att vara långledig på landet hela helgen!

    Ha det gott, kram Monica

    SvaraRadera
  22. Så sött!!..:)
    och vilket bra inlägg,
    tyckte det här temat var knepigt!

    kram

    SvaraRadera
  23. Hej Sandra!

    Tack det samma!! Tyvärr blir man lite hemmablind ibland.

    Hoppas du får en fin påskvecka!

    Kram Jennie

    SvaraRadera
  24. Super fin brödrosten och det söta våffeljärnet gillar jag! Fina tisdags-bilder!

    Kram Elina

    SvaraRadera
  25. Härliga fynd du gjort, den rödprickiga kastrullen är superfin...den blev jag kär i.

    Kram Marina

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra