29 april 2011

JÄRNSÄNG

Då var det dax för en ny fredag och helg, idag är jag ledig och ska försöka få lite gjort i det som kallas trädgård.
Vi två har inte riktigt kommit överens än men vi är på väg.
De sista dagarna när det har varit så ljuvligt väder har vi ätit varje kvällsmat ute på glasverandan, är så glad över att vi gjorde en för några år sedan.
Hit ut har nu en av våra järnsängar fått flytta ut och den passade helt perfekt under ena fönstret, har redan slappat skön i den.
Gammalt linne i kuddar och överdraget till madrassen, loppisfyndade sifoner i härligt blå gröna nyanser och en gammal skolplansch, en hörna att njuta i?

Helgen består av loppisbesök och tjejfest, tror nog det kan bli en toppenhelg.
Vad är Era planer?

Ps: Glöm inte LOPPIS nästa lördag den 7 maj i Hjo titta in hos MARIE så får ni se vem som ska vara med och när det öppnar mm.DS

KRAM
Sandra

24 kommentarer :

  1. Jag hittade en liknande säng i helgen men en av knopparna saknades..Störde mig lite så det blev inget köp.
    Hade tänkt att komma till Hjo men har valt att åka till Kph, STOR loppis där samma lördag.

    Önskar dig en trevlig Valborg!

    Kramkram

    SvaraRadera
  2. fint fint fiiiiiiiiiiiiiiiiiiint! :)

    SvaraRadera
  3. Åhhh himmel så fint alltså..jag förstår att det är din favoritplats !! Kraaam Anette
    P.s Det blir ett Loppis besök i helgen för mig med..

    SvaraRadera
  4. Vilken myshörna! Kan tänka mig att det är mysigt att sitta där med en spännande bok även en regnig dag=)

    Önskar dig en skön Valborg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Järnsängen passar kanonfint där. Kan tänka mig att det är gott med en inglasad veranda så man verkligen kan njuta även om vädret är sisådär.
    Ha en fin helg!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Låter som det blir två kul helger för dig i rad. Du har så fint på din veranda. Själv så försöker jag få lite mysigare på min.

    Jag har mailat dig:)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Så fin din järnsäng är, passar perfekt på en glasveranda. Sen har du en ljuvlig samling kuddar också.
    Ha en skön valborg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. hei Sandra.
    nydelig jernseng du har der,
    jeg har akkurat satt min ut i hagen,
    et deilig hvilested blir det..
    ønsker deg en vakker helg,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  9. Åh, så fint! Järnsängar är verkligen "riktigt" lantligt!
    Förstår så väl att ni njuter i där ute!

    Drömmer också om ett uterum/veranda... Men får inte ngt riktigt gensvar från maken - men vem vet - nu när jag har fått blodad tand kanske jag börjar snickra själv! ;0)

    Ha det bäst!
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  10. Godmorgon Sandra!

    Måste vara underbart att ha en glasveranda...
    *längtande***:))

    Det blir kalas och fix hemma hos oss, fotbollscup och sakletartur ja herregud inte är man sysslolös!

    Trevlig helg!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  11. Älskar sifoner, de är så himla fina! :-)

    SvaraRadera
  12. Det ser verkligen HELT HELT underbart ut. Längtar hus när jag ser och läser din blogg!

    Ha en fin helg!

    Nanna

    SvaraRadera
  13. Jättefint med linnet!

    Mina planer för helgen är loppis idag, hälsa på en vän på sjukhus lördag och ev skrapa fönster söndag.

    Hoppas du får en fin helg!

    SvaraRadera
  14. Härliga bilder, så fin järnsäng och mysiga kuddar och detaljer. Jag kan tänka mig att man lätt blir kvar här med en tidning och en kopp kaffe;))

    stor kram på dig och ha en härlig valborg och rolig tjejkväll:))

    kråke

    SvaraRadera
  15. Åh, så härligt med en glasveranda!!! Vilken fin järnsäng du har dessutom! Så läckert sliten den är!

    Det låter som om du får en toppenhelg!
    Här blir det fortsatt packning!!*pust*
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar hörna.
    Där kan man verkligen sitta/ligga och samla energi eller bara mysa :)
    Ha en fin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  17. Snyggt!! Kanonfin säng i en fin veranda!
    Mina planer är jobb hela helgen + middag hos vänner och majbrasa :)

    Kram på dej
    /Johanna

    SvaraRadera
  18. Åååååh, vad fint. Jag har alltid önskat mig en järnsäng......
    Lycka till med trädgårdsarbetet i helgen.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  19. Vännen, låter som en toppenhelg att se fram emot =) Se till att njuta ordentligt!

    Fin säng & all textil med gillar jag skarpt!

    Fan jag missar Maries loppis iår med :/ Gubben ska på semester just den helgen och jag är ensam med kidsen, har ingen lust att åka dit med dem alla fyra *KAOS*

    Ha det bra :) Kram Mia

    SvaraRadera
  20. Hi Sandra...your veranda looks so great with that iron bed !! a lovely place to be !! so nice !! i love it...happy sunny weekend...it is queen's day here in Holland tomorrow....shops are closed and all over the places they are flea markets........so i enjoy....love Ria....xxx...

    SvaraRadera
  21. Så fint ni har det, härligt med en glasveranda!!!

    Kram Elina

    SvaraRadera
  22. Hej Sandra!
    Vad härligt det ser ut, skulle gärna krypa upp där bland alla mysiga kuddar och läsa en bok eller bara sitta och njuta med en kopp latte ;).
    Blir tyvärr inte att jag kommer till er loppis. Måste hålla i slantarna, blir en greklandssemester till midsommar.
    Önskar er en fin valborgshelg.
    Kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  23. Åååååh vilken underbar hörna med denna fantastiska säng. Vill oxå ha ... :)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  24. gillar flaskorna! Hittade sånna på en marknad i Paris, men dom var lite väl tunga att släpa hem till Sverige tyvärr.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra