15 april 2011

FREDAGSFIKA

Då var det dax för en ny härlig helg, jag har alltid ledigt på fredagar vilket är så skönt.
Jag hoppas på en ny helg med sol och värme, få se vad det blir av det.
På fredagar är det gott med det lilla extra till fikat, festa till det lite.
Gjorde en liten dukning ute på glasverandan igår.
Chokladsnittarna blev kvar från Elvis kalas i förra veckan, mamma var gullig och bakade.
Dessa koppar är mina absoluta favoriter, de kommer från min morfars släkt och är riktigt gamla.
Gillar att de är lite större, använder de sällan eftersom de är sköra.
Minipenséer är så vackra.
Nu när våren kommer får jagalltid dille på gamla plåtburkar, tycker om de året runt men speciellt på våren.
Måste vara suget efter färg.
Romantiska tallrikar

Brukar ni lyxa till det på fredagar?

Ps. tänkte ha en utlottning håll utkik de närmsta dagarna. DS

Ha en skön skön fredag!
Kram
Sandra

15 kommentarer :

  1. Så fint du har dukat! en riktigt skönt bildmedley :) Riktigt fina koppar... Jag försöker att skrapa ihop sisådär 65 st koppar, ansietter o mattallrikar i den gamla blommiga stilen. inte helt lätt :)

    Har inte ens planerat nått idag men förmodligen åker vi iväg o fikar!

    Må så gott.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag samlar på gamla ärvda koppar från släkten, vill ha ett helt gäng!
    Kopparna är så fina, faten var så läckra med blomman..
    Här är det jobb i långa banor hela dagen men på måndagar har jag alltid ledigt..

    Soliga kramar från mig!

    SvaraRadera
  3. Vilka fantastiska bilder du har tagit Sandra! Rena rama tidningsmaterialet! Blir tok inspirerad som vanligt när jag tittar in här!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  4. Gomorron
    Fredag är bästa dagen och vara ledig, helgen blir så mycket längre. Jag gick ur min plåtburksperiod och sålde alla mina burkar, nu har jag gått in i en ny period. Har köpt mig en ny plåtburk, gillar din fina samling. Och helt underbara koppar, har aldrigt sett det mönstret förut.
    Ha en skön fredag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Va fint du har dukat med underbart porslin, vackra burkar och gulliga blommor.
    Ska man fika så varför inte fika med stil :)
    Fredagar är guld värda, särskilt om hela familjen är samlad, då blir det alltid något speciellt på bordet.
    Ha en fin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  6. nam, det ser kjempegodt ut!!!
    du tar nydelige bilder!!

    god helg

    klem beate

    SvaraRadera
  7. God morgon!!!
    Så fint porslin, alldeles ljuvliga koppar.
    Bakverken såg smarriga ut...
    Å gamla burkar älskar jag! De är så mysiga.
    Ha en mysig fredag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  8. Ja jag tror att det ska bli lite fredagsfika här med, kanske lite blåbärsmuffins!!

    Gott det såg ut, och sååå fint.
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  9. Så inbjudande foton sandra! Jag kommer över på en kopp med dopp ;). Nejdå det blir tyvärr lite långt men med lite tur dyker jag upp på er loppis.
    Kul med lite större ärvda koppar. De flesta brukar annars vara små.
    Önskar dig en skön helg.
    Kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder! Älskar också gamla plåtburkar! Ikväll blir det kalas här hemma för min sambo som fyller år!

    Ha en skön fredag!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder och gud vilka söta koppar.Me like.
    Har aldrig sett dessa förr.Vilket fint arvegods!!!
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  12. Du är så duktig med allt du tar dig för, underbara bilder!
    Kram och allt det bästa till dig!
    Ha en bra kväll och helg!
    Raina

    SvaraRadera
  13. mmm vilken härlig fika. Fina bilder också .

    Önskar dig en underbar helg

    Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Härligt fredagsfika. Fina bilder. Läste om dig och din blogg i tidningen Underbara idéer. Skoj!

    SvaraRadera
  15. Jättesöta personliga kaffekoppar!
    mvh nettan

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra