21 april 2011

OlivTräd och Mysig SkärTorsDag

För ett tag sedan unnade jag mig ett stort Olivträd från Två Stolar och det var jättefint länge, fast i förra veckan började massa blad att trilla av.
Jag har nu placerat ut det under dagarna och ta in det på vernandan under natten.
Känns så tråkigt men hoppas att få liv i det igen.
Hoppas kunna fylla den gamla järnsängen med massa fina blomster.

Jag och Tristan plockade lite vitsippor igår när vi var ute och cyklade...


Nu önskar jag ER en
skön
 Skärtorsdag!
Kram
sandra


20 kommentarer :

  1. Vilken fin järnsäng, den kommer bli ännu finare med alla blommor som kommer i :)
    Jag har ännu inte hittat några vitsippor här men det kan inte dröja nu känns det som för vi har så varmt och skönt :))
    Ha en fin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli vackert med blommor i sängen!
    Olivträdet repar sig säkert.
    Jag tror varje vår att mina har dött men dom kommer igen med solen=))

    Vilken fin glimt från skafferiet!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Vad synd med ditt olivträd. Nästan samma har hänt med mitt, trodde jag klarat övervintringen så bra iår. Den började växa och få nya blad när jag tog upp den men nu börjar alla fjolårsnblad ramla medans det fortfarande kommer nya.
    Hoppas det är normalt och våra olivträd blir fina hela sommaren :).
    Önskar dig en underbar helg.
    Påskkramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. En skön skärtorsdag till dig med, jag ska nog gå på vitsippe jakt i dag :-) KRAM Therese - Sockenvägens Söta

    SvaraRadera
  5. Oj hoppas den inte dör. Då får du nästan gå tillbaka med den. Jag vill också ha ett stort olivträd men får spara lite först....

    Ha en härlig dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Looks so wonderful your flowers !!...and your olive tree......happy white thursday darling....have joy and fun !!...love Ria...xxx...

    SvaraRadera
  7. Vad fint det kommer bli med blommor i den gamla sängen! Lycka till med ditt träd och Glad Påsk!

    Elina

    SvaraRadera
  8. Hoppas olivträdet repar sig igen. De är väl tåliga..

    Jag ska ta lite bloggpaus under helgen och önskar därför

    GLAD PÅSK på dig & din familj
    redan nu. Hoppas ni får en mysig, solig & mumsig helg =)

    Många varma kramar
    Mia

    SvaraRadera
  9. Hoppas att olivträdet repar sej - det är så jättefint!
    Vilka sköna dagar vi har!
    Önskar dej en fin och skön påsk!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Det gör nog susen med vårluften på dagarna, hoppas trädet kvicknar till. Önskar dig en riktigt
    Glad Påsk
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Mina olivträd står ute nu både dag o natt sen några veckor tillbaks. Men än är de inte så gröna o fina som jag skulle vilja ha dem. Det kanske får bli nåt nytt i år igen ;o) Lycka till med ditt!

    Önskar dig en härlig påsk med många påskägg ;o)
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  12. Håll ut...olivträd kan vara lite nyckfulla, men de brukar komma igen!
    Så snyggt att fylla järnsängen med blommor...hmmm...det ska jag nog testa med min gamla säng som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Tack för inspirationen!
    GLAD PÅSK
    Sussi

    SvaraRadera
  13. Hoppas ditt olivträd tar sig! Vore ju verkligen synd om det inte klarade sig. Vi får hoppas att lite frisk luft gör susen.
    Vilken underbar gammal säng, en sån skulle jag också vilja ha! Tyvärr delar inte min man min passion för gamla saker på den fronten, hm... :/
    Fina bilder på skafferiet i förra inlägget! Hihi, jag har en likadan Mazzetti-kakaoburk som jag ärvt av farmor! :)
    Ha det så bra och glad påsk! :)

    SvaraRadera
  14. Va tråkigt med olivträdet, vi får hålla tummarna att det tar sig ute i friska luften och värmen!
    Har tänkt skaffa ett jag med men väntar ett tag tror jag. Har köpt och fått så många växter och pelargoner i dagarna så jag lägger nog min kärlek på dem ett tag, hihi!

    Märkte i veckan att det växer vitsippor i ena rabatten här, de är så vackra och får vara kvar. Fast min dotters fingrar kliar att plocka dem, hehe.

    Önskar dig en jätte mysig och trevlig påsk!!

    Kram Petra

    SvaraRadera
  15. Kul, ännu en lika grej som vi har hittade jag här, det gula brödrosetn :-) Så fint ni fått det i skafferiet! Olivträd har jag försökt mig på en gång men det lyckades inte så bra... så har inte vågat testa igen, hoppas du får ditt att överleva nu!

    Ha en riktigt skön påskhelg!

    SvaraRadera
  16. Håller tummarna att olivträdet sätter igång igen!

    nettan

    SvaraRadera
  17. Vilken underbart fin järnsäng... Skulle också vilja ha en sådan.. Var löjligt nära att ropa in en på auktion för några år sedan.. men sambon min tyckte det var "onödigt"... ÅÅÅ, vad jag grämer mig... och du kan tro att han får höra det än idag... ;)

    Är det så att olivträd mår bättre av lite utevistelse? Mitt har också tappat många blad och det står inomhus... Kanske ska flytta ut det i växthuset lite...

    Glad Påsk på dig, kram Evelina

    SvaraRadera
  18. Vilken underbart fin järnsäng... Skulle också vilja ha en sådan.. Var löjligt nära att ropa in en på auktion för några år sedan.. men sambon min tyckte det var "onödigt"... ÅÅÅ, vad jag grämer mig... och du kan tro att han får höra det än idag... ;)

    Är det så att olivträd mår bättre av lite utevistelse? Mitt har också tappat många blad och det står inomhus... Kanske ska flytta ut det i växthuset lite...

    Glad Påsk på dig, kram Evelina

    SvaraRadera
  19. Är helt säker på att ditt olivträd kommer börja växa igen nu när det får komma ut i solen. De brukar trivas utomhus.

    Kommer bli superfint med mycket blommor i järnsängen!

    Ha det bra, vi hörs väl säkert under helgen!

    Kramar Marie

    SvaraRadera
  20. Det är ju inte en riktigt röd dag, det är därför den är skär ;)
    Härliga bilder o kul idé med barnsängen!
    Glad o härlig påsk till dig! Kram Cecilia

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra